2017-08-17, 13:17
Medlem
Jag delar diverse åsikter om strul och hot och slagsmål när man möter invandrarlag. Från pojkfotboll men även en bit upp i åldrarna och även korpfotboll.
Turbulensen går aldrig att komma ifrån men vad som ofta gjorde en match mindre dålig var när man hade en multikulturell domare. Troligen i linje med uttrycket "it takes one to know one". De tar inte skit som svenska domare ofta gör. Speciellt yngre svenska domare i ungdomsserierna har det jobbigt med dessa trakaserier. De gör ett fantastiskt domarjobb, men har inte levt i basarerna utan lever efter normal regler. Det är ett stort misstag att inte svenska lag från början bojkottat matcher med invandrarkillar. Även om det innebär walkover.
Citera
2017-08-17, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Välkänt fenom för alla som spelat fotboll i lite lägre serier mot lag från invandrartäta områden. Alltid bråk och tjafs.

Som föregående talare säger så avtar det dock markant ett par serier upp.

Fotbollsförbunden är alldeles för fega och rädda för att tag i detta. Dom skulle kunna dela ut avstängningar tills problemet är löst. Eller drygare böter till föreningen, det skulle garanterat ta skruv. Idagsläget kostar ett rött kort inte mer än 500:- för en förening. Höj det i exceptionella fall, som detta tex till 5000:- istället.

Grov utv kostar 500kr i distrikserier. I svff serier kostar det 1000kr. Lindrig utv eller målchansutv kostar inget.
Senast redigerad av vika01 2017-08-17 kl. 13:33. Anledning: Felstavning
Citera
2017-08-17, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En sak slog mig: eftersom det blivit tjafs och bråk i alla matcher mot svartskallelag som jag någonsin sett/spelat hittills.

Alla. Verkligen alla.

Därför undrar jag om fotbollskulturen på lägre nivåer i deras egna hemländer är lika jävla skruvad.

Eller är det bara drägget som kommit hit som är såna inavlade jävla komplexfyllda fittor att de inte kan uppföra sig som människor?

Jag är vaktmästare på en fotbolls förening i Torsby, Division 3 med 90% invandrare, har aldrig varit med om eller hört om något tjafs på någon match.

Detta är ju en rätt sjuk händelse enligt mig, och skulle bli djupt chockad om jag såg en sån här handling
Citera
2017-08-17, 13:59
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Grov utv kostar 500kr i distrikserier. I svff serier kostar det 1000kr. Lindrig utv eller målchansutv kostar inget.

Jag har jobbat som ledare sedan mitten 90 tal, och känner INTE igen att det är Böter för Rött kort i Svenska serier, Däremot så kan spelaren dömas till böter istället för avstängning, och Vissa Förbund tar ut en adm avgift när de behandlar ärendet

OK man kan säga att denna adm avgift är böter, men annars så är det inte böter
Citera
2017-08-17, 14:25
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treshar111
Jag är vaktmästare på en fotbolls förening i Torsby, Division 3 med 90% invandrare, har aldrig varit med om eller hört om något tjafs på någon match.

Detta är ju en rätt sjuk händelse enligt mig, och skulle bli djupt chockad om jag såg en sån här handling

Jag är oxå med i en Förening med åtminstone 80% invandrare, och jag har heller ALDRIG varit med om det
Citera
2017-08-17, 14:36
Medlem
Sperssons avatar
.
Domare har alltid blivit nerslagna i Sverige.
Det är bara de senaste åren som domarna har börjat anmäla brotten.
Anmälningsbenägenheten har bara ökat, precis som med våldtäkterna.
Nu ser vi fram emot en ny säsong av Idol.
Citera
2017-08-17, 14:55
Medlem
UNPROFORs avatar
Vivalla SK

38. Liban Yassin Gaal (MV)
2. Amadou Diallo
3. Mohamed Abdi Jeilani
4. Ahmed Mohamed
5. Mohammed Abdurahman Mose
7. Ibrahim Ibrahim
9. George Ekeh (K)
10. Leeban Ahmed Wase
11. Ahmed Abdi Hamid
12. Ibrahima Diagne
13. Sharmarke Ahmed
14. Sinny Traore
15. Ridwan Ikar Amin
16. Abdi Farah

Inte en enda vit spelare i laget.
Citera
2017-08-17, 15:06
Medlem
Har mött Vivalla SK några gånger, och har aldrig haft några bråk eller problem när vi har mött dom, och då har vi ett till största delen "Svennelag", att påstå att detta händer hela tiden är skitsnack, visst dom är lite mer vulgära och hetlevrade IBLAND, men inte varenda gång hela tiden.

för några år sedan tränade jag ett ungdomslag där 1 spelare var svensk, resten hade utländska föräldrar eller va födda utomlands, vi hade ALDRIG problem, då va vi blandade kristna, muslimer och till och med en judisk spelare. Fotboll är en jättebra port in i samhället och man lär känna folk utanför sina områden och lär sig att allt handlar inte om dom själva.

finns även ett lag i Södra länsdelen som till 95% i hela truppen är spelare utan permanenta uppehållstillstånd, blandat kristna och muslimer och dom har aldrig varit med om bråk på sina matcher, visst dom vinner inte särskilt ofta, men aldrig några bråk överhuvudtaget på deras matcher, hur kommer det sig?

är mer så att dom senaste åren det varit bråk och strul på våra matcher har det övervägande varit Svenska "helyllekillar" som skapat bråk eller vräkt ur sig rasistiska saker för att provocera fram bråk och reaktioner från motståndaren för att få dom utvisade, för det vet ju alla att "invandrare slåss".
Citera
2017-08-17, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rexus
Har mött Vivalla SK några gånger, och har aldrig haft några bråk eller problem när vi har mött dom, och då har vi ett till största delen "Svennelag", att påstå att detta händer hela tiden är skitsnack, visst dom är lite mer vulgära och hetlevrade IBLAND, men inte varenda gång hela tiden.

för några år sedan tränade jag ett ungdomslag där 1 spelare var svensk, resten hade utländska föräldrar eller va födda utomlands, vi hade ALDRIG problem, då va vi blandade kristna, muslimer och till och med en judisk spelare. Fotboll är en jättebra port in i samhället och man lär känna folk utanför sina områden och lär sig att allt handlar inte om dom själva.

finns även ett lag i Södra länsdelen som till 95% i hela truppen är spelare utan permanenta uppehållstillstånd, blandat kristna och muslimer och dom har aldrig varit med om bråk på sina matcher, visst dom vinner inte särskilt ofta, men aldrig några bråk överhuvudtaget på deras matcher, hur kommer det sig?

är mer så att dom senaste åren det varit bråk och strul på våra matcher har det övervägande varit Svenska "helyllekillar" som skapat bråk eller vräkt ur sig rasistiska saker för att provocera fram bråk och reaktioner från motståndaren för att få dom utvisade, för det vet ju alla att "invandrare slåss".
O ja. Vi vet ju alla hur det egentligen ligger till. Tack för att du berättade... sanningen.
Citera
2017-08-17, 15:14
Medlem
Det är mest drägget som kommit hit ,har några syrianska kompisar som kommer från syrien( obs kristna syrianer ) som hatar muslimer. dom flesta syrianer som kom till sverige är ju bergskurder/turkar .
Citera
2017-08-17, 15:39
Medlem
Spritas avatar
Bara en tidsfråga innan det sker i Allsvenskan. Domarnivån i år har verkligen varit fruktansvärd
Citera
2017-08-17, 15:58
Medlem
InDrogoVeritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Båda lagen:

Vivalla SK

Formation: 4-4-2 (Diamant)

Liban Yassin Gaal (MV)
Ahmed Abdi Hamid
Sharmarke Ahmed
Leeban Ahmed Wase
Ibrahima Diagne
George Ekeh
Abdi Farah
Hussein Fawaz
Ibrahim Ibrahim
Ridwan Ikar Amin
Mohamed Abdi Jeilani
Ahmed Mohamed
Mohammed Abdurahman Mose
Sinny Traore

Dessa 2 (fetade) var det som fick rött kort varav Leeban var den som fick 2 gula och sedermera blev utvisad.
Ang. att lämna WO istället för att möta dem så har 2 lag denna säsong lämnat WO när Vivalla haft hemmaplan.
Okänd orsak dock.

Förra mötet mellan dessa 2 lag slutade 5-3 hemma, fördel Vivalla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in