Men detta är inget nytt fenomen. Spelade för 20-25 år sedan i lite läge serier, typ Div 4-6 i Sthlm och mötte ett antal invandrarlag. I princip alltid stora problem. Fult spel, fega nerslagningar, dödshot, stormade planer av åskådare, domare som blev utsatta av allt möjligt. Vi köttade på rätt bra ändå med följd att vissa lag med sin publik väntade utanför omklädningsrummet för att göra upp.
Var ju inte alltid fullt kaos men det var alltid något skit som hände. Har tänkt på detta ibland och undrat va fan är felet. Och förbundet gullade i stället för att utesluta dessa pisslag.
När jag spelade högre upp i seriesystemet och mötte invandarlag så var det inte alls likadant. Klart schystare. Dom var väl mer seriösa kanske.
Blev även skit när vi för några år sedan spelade i veteran serien +35. Trodde att det skulle vara lugnare men två invandrarlag i serien och typ fyra kaosmatcher per säsong...
Berättade för min morsa för några år sedan att det var jävligt många invandrare som skulle eller hade satt på henne... Haha, rätt kul att se hennes reaktion.
Det var ett standardutryck som man fick höra typ jämt på matcher. "Jag ska knulla din morsa".
Jag brukade svara, Håll käft jävla svartskalle men jag fick typ sluta med det