2017-08-17, 09:47
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
http://www.na.se/blaljus/brott/spelare-slog-ner-domare-under-match-var-missnojd-med-domslut

Rött kort alltså. Rasistisk domare som inte står bakom värdegrunden.
Citera
2017-08-17, 10:20
Medlem
gipuzkoas avatar
Domaren som dömde hette H*san, invandrare.
Citera
2017-08-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipuzkoa
Domaren som dömde hette H*san, invandrare.

Hedersmord på domaren eftersom han inte stod på sin "brorsas" sida.
Citera
2017-08-17, 11:03
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyPa
Om det nu är en spelare från Vivalla SK och spelaren enligt aftonbladet är född 1990:
L**ban Ahm*d Was* * = e
Ahm*d Mohm*d * = e

Det är iallafall vad jag kan hitta dom enda födda 1990 ur matchtruppen.
Och Ahm*d Mohm*d är jag inte säker på är född -90, då det namnet ger 99 träffar i Örebro..

Haha... mångkulturexperiementet blir bara bätte och bättre för varje dag. Att det fortfarande finns dumskallar där ute som aktivt påhejar detta är över min fattningsförmåga. Deras också när jag tänker efter.

Det kommer bli en ökad segregation såklart, men det intressanta är i vilken skepnad då Sverige inte har den erfarenheten sen tidigare. Det går liksom inte att titta i backspegeln då detta är med att importera fullständigt inkompatibla kulturer till ett fungerande välfärdsland vars grund är homogenitet är tidigare oprövat.
Citera
2017-08-17, 11:07
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Rött kort alltså. Rasistisk domare som inte står bakom värdegrunden.

Alibaba, Mustafa och Mohamed tar inte skit av någon svensk bara för att dom råkat "fly" hit. Är man i ett potentiellt överläge och är missnöjd handlar det om den starkes rätt, många svennar har inte riktigt fått in detta i skallen ännu, men det är bara en tidsfråga.
Citera
2017-08-17, 11:41
Medlem
En sak slog mig: eftersom det blivit tjafs och bråk i alla matcher mot svartskallelag som jag någonsin sett/spelat hittills.

Alla. Verkligen alla.

Därför undrar jag om fotbollskulturen på lägre nivåer i deras egna hemländer är lika jävla skruvad.

Eller är det bara drägget som kommit hit som är såna inavlade jävla komplexfyllda fittor att de inte kan uppföra sig som människor?
Citera
2017-08-17, 11:55
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
En sak slog mig: eftersom det blivit tjafs och bråk i alla matcher mot svartskallelag som jag någonsin sett/spelat hittills.

Alla. Verkligen alla.

Därför undrar jag om fotbollskulturen på lägre nivåer i deras egna hemländer är lika jävla skruvad.

Eller är det bara drägget som kommit hit som är såna inavlade jävla komplexfyllda fittor att de inte kan uppföra sig som människor?

1300 år av kusingifte sätter sina spår
Citera
2017-08-17, 12:07
Medlem
Ett lag fullt med ickesvenskar som ställer till det för en ickesvensk dommare. Folk påstår att det inte pågåt folkutbyte.. det ser väl ut så här överallt.

Ickesvenskar som kastar sten på ickesvenska poliser
ickesvenskar bråkar med andra ickesvenskar och ställer till problem för svenskar
svenskar drar
svenskar slutar spela fotboll
svenskar vill inte dömma fotboll pga risken att kränka någon med regler

samhället faller sönder pga dessa vildar, ut med packet så vi kan spela fotboll iaf.
Senast redigerad av Det-e-dunder 2017-08-17 kl. 12:09.
Citera
2017-08-17, 12:30
Medlem
Men detta är inget nytt fenomen. Spelade för 20-25 år sedan i lite läge serier, typ Div 4-6 i Sthlm och mötte ett antal invandrarlag. I princip alltid stora problem. Fult spel, fega nerslagningar, dödshot, stormade planer av åskådare, domare som blev utsatta av allt möjligt. Vi köttade på rätt bra ändå med följd att vissa lag med sin publik väntade utanför omklädningsrummet för att göra upp.
Var ju inte alltid fullt kaos men det var alltid något skit som hände. Har tänkt på detta ibland och undrat va fan är felet. Och förbundet gullade i stället för att utesluta dessa pisslag.
När jag spelade högre upp i seriesystemet och mötte invandarlag så var det inte alls likadant. Klart schystare. Dom var väl mer seriösa kanske.
Blev även skit när vi för några år sedan spelade i veteran serien +35. Trodde att det skulle vara lugnare men två invandrarlag i serien och typ fyra kaosmatcher per säsong...
Berättade för min morsa för några år sedan att det var jävligt många invandrare som skulle eller hade satt på henne... Haha, rätt kul att se hennes reaktion.
Det var ett standardutryck som man fick höra typ jämt på matcher. "Jag ska knulla din morsa".
Jag brukade svara, Håll käft jävla svartskalle men jag fick typ sluta med det
Citera
2017-08-17, 12:44
Medlem
Tyvärr så är detta resultatet av en misslyckad invandringspolitik.
MENA är lata och vill inte jobba och/eller gå i skolan men har väl alla sett hur det gått för bl.a. Zlatan och vill mer än allt gå samma väg som honom.
Där jag bor har de ockuperat varenda fotbollsplan öppen för allmänheten. De vita som vill spela fotboll ansluter sej till en förening då det förmodligen är förenat med livsfara att kräva plats på de ockuperade fotbollsplanerna.
Citera
2017-08-17, 12:49
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Välkänt fenom för alla som spelat fotboll i lite lägre serier mot lag från invandrartäta områden. Alltid bråk och tjafs.

Som föregående talare säger så avtar det dock markant ett par serier upp.

Fotbollsförbunden är alldeles för fega och rädda för att tag i detta. Dom skulle kunna dela ut avstängningar tills problemet är löst. Eller drygare böter till föreningen, det skulle garanterat ta skruv. Idagsläget kostar ett rött kort inte mer än 500:- för en förening. Höj det i exceptionella fall, som detta tex till 5000:- istället.
Citera
2017-08-17, 13:00
Medlem
Högeligen märkligt. Att detta ska ske på en fotbollsplan. Fotboll betraktas ju allmänt som lösningen på alla integrationsproblem, till och med snäppet bättre än nattöppna fritidsgårdar utan övre åldersgräns och en f.d. (?) kriminell babbe som föreståndare...
Senast redigerad av Piggekott 2017-08-17 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in