2017-08-17, 08:12
Medlem
Solglittrets avatar
Nu är vi snart där - de båda kvällsblaskorna har denna händelse lååångt ner på nyhetsrapporteringen och kvällens sök ställs in.
Det här kommer att läggas till handlingarna som ett ouppklarat fall - precis som Cats Falk.
Väldigt sorgligt för anhöriga!
Citera
2017-08-17, 08:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att Cats Falcks död var en olycka. Det var ju så otroligt klantigt bara det, att övningsköra nära en kajkant, utan dubbelkommando och med en dörr som satt fast... Bra kandidater för Darwin Awards båda två!

Men hur-eller-hur så skrev ju inte KW om något viktigt. Hon skrev om feminism, queer och annat liknande som många unga kvinnor gör. Visst kan man reta sig på denna typen av skriverier, men vem skulle gå så långt som till att börja beta av skribenterna..?

Kanske PM kollade upp vad hon skriver om, och konfronterade henne och hon svarade att hon ska skriva om honom (inte ubåten) för att han är en udda figur?
Citera
2017-08-17, 08:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske. Men det är inte bara ubåten som gör honom märklig. När jag läste artiklar om honom och ser bilder på honom ständigt i uniformsliknande kläder och de att han påbörjar olika utbildningar som han inte går klart utan bara läser "det han behöver", ungefär som några gick pilotutbildningar bara så mycket de behövde för att kunna flyga in i några byggnader och ha ihjäl några tusen människor. Jag tror polisen är rätt ute med att vara uppmärksam på denne man, särskilt om han börjar få ekonomiska problem i det att han vad det verkar egenmäktigt tog över äganderätten till fartyget. Men det kanske ändå är så att Kim drabbats av något annat någon annanstans.

Detta med utbildningarna tycker jag inte är konstigt alls. Om man ska söka jobb hos andra behöver man en examen, t.ex. en civilingenjörsexamen. Men den utbildningen innehåller även massor av sådant som en ingenjör som arbetar åt sig själv inte har någon användning för. Varför då gå 4,5 år på heltid i onödan, och läsa massor av tråkigt och ointressant?
Citera
2017-08-17, 08:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Kanske PM kollade upp vad hon skriver om, och konfronterade henne och hon svarade att hon ska skriva om honom (inte ubåten) för att han är en udda figur?

Ja DET är en av de möjliga teorierna. Jag tror inte ett ögonblick på att hon tänkte sälja artikeln till ett teknikmagasin, för hon hade inte den kompetensen. Det var med stor sannolikhet ett personporträtt hon tänkte skriva, med vinklingen "nu ska jag gå under skallbenet på denna udda figur och försöka förstå hur han blev som han blev". Kanske även med någon snäsa mot vita, heterosexuella medelålders män i allmänhet.
Citera
2017-08-17, 08:36
Medlem
Voyaflexs avatar
Vännerna sade "Hon är smart, och vi kan inte se att hon har överlistas".
Hon gick ombord en ubåt med en kille som bygger ubåtar samt raketer till rymden på sin fritid, alla har vi vår överman skulle jag nog säga.

Mitt scenario: Han har gjort ett beslut där han bragt henne om livet genom slag och antagligen strypning. Hon är lämnade i en ström som lär föra hennes kropp långt ut emot Tyskland.
Skulle gissa att han släppte denna mellan Falsterbo och Store Heddinge.

Att han sänkte ubåten tyder på att han ville ta bort DNA från båten, då det är närmast omöjligt att finna om det inte ligger hud eller kött kvar från personen på verktyg eller inventarier.

Hon kommer att dyka upp förr eller senare, och han kommer säkerligen att dömas för mord.
Vad bakgrunden är vet jag förstås inte. Många anser att det är ett spännande fall, jag anser att det är sorgligt att man så lätt kan ta en annan människas liv.
Jag hoppas att hon får upprättelse.
Senast redigerad av Voyaflex 2017-08-17 kl. 08:44.
Citera
2017-08-17, 08:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja DET är en av de möjliga teorierna. Jag tror inte ett ögonblick på att hon tänkte sälja artikeln till ett teknikmagasin, för hon hade inte den kompetensen. Det var med stor sannolikhet ett personporträtt hon tänkte skriva, med vinklingen "nu ska jag gå under skallbenet på denna udda figur och försöka förstå hur han blev som han blev". Kanske även med någon snäsa mot vita, heterosexuella medelålders män i allmänhet.
Om hon tänkt konfrontera honom eller vara öppet kategorisk/rasistisk mot honom så hoppar hon väl inte ner i hans ubåt och sätter ut mot havet?
Nej, det handlar nog mer om att hon, liksom många andra, charmats/duperats av Madsens intränade psykopatcharm och uppriktigt ville skriva en historia om denne, enligt egen utsago, stora uppfinnare.
Citera
2017-08-17, 08:48
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Kanske. Men det är inte bara ubåten som gör honom märklig. När jag läste artiklar om honom och ser bilder på honom ständigt i uniformsliknande kläder och de att han påbörjar olika utbildningar som han inte går klart utan bara läser "det han behöver", ungefär som några gick pilotutbildningar bara så mycket de behövde för att kunna flyga in i några byggnader och ha ihjäl några tusen människor. Jag tror polisen är rätt ute med att vara uppmärksam på denne man, särskilt om han börjar få ekonomiska problem i det att han vad det verkar egenmäktigt tog över äganderätten till fartyget. Men det kanske ändå är så att Kim drabbats av något annat någon annanstans.

Hans fullständiga namn är Peter Langkjær Madsen, iaf enligt bolagsregistreringen:

http://www.proff.dk/rolle/peter-langkj%C3%A6r-
madsen/-/11467027/

Jag har kollat telefonkatalogen mm, verkar inte gå att hitta var han egentligen bor! Raket-Madsen verkar vara ett artistnamn som används i alla sammanhang, på hans egentliga namn finns inga träffar.

Leka med militärliknande ubåtar, uniformer, blondiner etc. Jag gissar på ett ganska högervridet sammanhang. Hans broder verka finansiera det mesta av leken via Kecon.
Citera
2017-08-17, 08:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om hon tänkt konfrontera honom eller vara öppet kategorisk/rasistisk mot honom så hoppar hon väl inte ner i hans ubåt och sätter ut mot havet?
Nej, det handlar nog mer om att hon, liksom många andra, charmats/duperats av Madsens intränade psykopatcharm och uppriktigt ville skriva en historia om denne, enligt egen utsago, stora uppfinnare.

Jag tror att hon var väldigt självsäker och kaxig, och dessutom skyddades hon (räknade hon med) av sin yrkesroll och den invanda intervjusituationen. Hon var van att ställa raka frågor till alla möjliga sorters intervjupersoner. Tanken att hon skulle mötas av våld eller sexuellt våld på ett journalistuppdrag där alla visste var hon befann sig och med vem, slog henne nog inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Någon som har lyckats spara den här blåtirebilden?

Blåtiran:
https://minfil.org/b6l3k7c0b7/spectacle.jpg

Bland de borttagna bilderna fanns även en med henne i nån medeltida utstyrsel. Båda bilderna från november 2012.

Läs den här innan snacket om misshandel tar fart:
"Hon lajvar vad jag förstått. Där kan det gå vilt till i de rollspelen."
(FB) Svenska Kim Wall försvunnen sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Den här bilden på blåtiran är ändå lite märklig. Hon svara aldrig i kommentarerna vad den kommer utav. Man lägger oftast inte upp en bild där man åkt på stryk utan att säga vart det kommer ifrån, såvida det inte finns något särskilt syfte med det.
Instämmer där, reagerade också på att hon inte kommenterade kommentarerna. Märkligt förfarande. Vad är syftet kan man fråga sig.
Citera
2017-08-17, 08:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Även om han satte eld på bilen..

Ja, om inga rester av kroppen återfanns i bilen. Och om bilen var ett jättedyrt överförsäkrat vrålåk, och det var allmänt känt att han inte hade råd mer amorteringar och ränta på lånet.

Vet du något fall där en person som rövat bort en annan person i en bil, bränt upp bilen? (UTAN att den kidnappade personen var kvar i?)
Citera
2017-08-17, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Precis..Om nu polisen har koll så hade det sett betydligt mindre misstänkt ut. Och vem sitter förresten och byter bilder på Facebook när maken sitter anhållen om det inte finns mycket bra skäl till det?
Ja det där kan bara hon svara på.
I många förhållanden tror jag partnern vet om den mgm är skyldig eller ej. Inte alltid såklart men här undrar man hur hon tänker. Om det kan finnas en möjlighet för partnern känner ju sin partner sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in