2017-08-17, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Varför sänker han ubåten med vilje och sedan ljuger om det, och varför ljuger han om vart han släppt av Kim om han inte har något att dölja?
Dessutom åka med släckta lanteror.

Hon kan mycket väl finnas på land, men sannolikheten för att hon är vid liv är mycket låg. Det är antagligen därför som han är häktad för vållande.

Enligt hans bror existerade inga lanternor.

Han har sagt var han ilandsatte henne. OK han ändrade sig EN GÅNG om den exakta platsen.

Personligen tror jag att när PR show-off var över ville han bara återvända till "sitt projekt", och ilandsatte KW så fort han bara kunde.

Hände något KW var det mest troligt på land.
Citera
2017-08-17, 01:06
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Håller med dig där. Det kan absolut vara en förklaring till ett agerande. Men det kan aldrig användas som ursäkt.

Kan bara tala utifrån mig själv. Förmodligen har jag adhd, om än i en mild variant. När jag kommer i svackor kan det vara ett rent h****** Tankar och känslor far runt i huvudet och jag kastar saker omkring mig i ren frustration. Men sedan räcker det hur långt som helst när någon bekräftar mig eller säger några vänliga ord. Jag har förresten mängder med olika tankar, önskningar och drömmar i huvudet, samtidigt. Alltid, hela tiden!!

Med ett handikapp så är man den man är, och det rår man inte för. Men självklart kan det vara en förklaring till varför saker gått käpprätt åt h******.. Men ett handikapp får aldrig rättfärdiga fel saker som mord, men möjligen anses som förmildrande omständigheter. Tänk er att stänga in ett rovdjur. Det gör allt det kan för att komma fri; kosta vad det kosta vill.

Jag tror lösningen finns i PMs personlighet, dvs i hans diagnos. Det gäller "bara" att kommunicera med honom på ett sätt som han förstår, på hans nivå och utifrån hans förutsättningar.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ibland verkar det som att hon också skriver här.🙂

Jag frågade igår om vem som var Peters advokat, har det framkommit något om det ?

(lurar på om det är en "high-profile" kändisadvokat, som en Dansk version utav Silbersky)
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Personligen tror jag att när PR show-off var över ville han bara återvända till "sitt projekt", och ilandsatte KW så fort han bara kunde.

Och nästa förmiddag kommer en helikopter flygande och anropar honom med en fråga om han sett till KW. Då sänker han omedelbart sin ubåt och hoppar i vattnet? Det låter ju som en seriestripp i senaste numret av Anders And.
Citera
2017-08-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enligt hans bror existerade inga lanternor.

Han har sagt var han ilandsatte henne. OK han ändrade sig EN GÅNG om den exakta platsen.

Du underkänner alltså dansk polis och rättsväsende helt och hållet!?
Citera
2017-08-17, 01:12
Medlem
Kan Madsen ha varit avlyssnad av dansk underrättelsetjänst? Han måste ju onekligen vara en intressant person att hålla koll på? Tycker att det verkar som att dansk polis har en hel del info!
Citera
2017-08-17, 01:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag frågade igår om vem som var Peters advokat, har det framkommit något om det ?

(lurar på om det är en "high-profile" kändisadvokat, som en Dansk version utav Silbersky)
Nja, han är närmast en piss i havet om man endast jämför med hennes meriter. Hon har varit både polis och åklagare.
http://www.strafferetsadvokaterne.dk/advokat-betina-hald-engmark/
Citera
2017-08-17, 01:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Kan Madsen ha varit avlyssnad av dansk underrättelsetjänst? Han måste ju onekligen vara en intressant person att hålla koll på? Tycker att det verkar som att dansk polis har en hel del info!

Vilka statshemligheter skulle han sälja ut ifrån sin mek-verkstad då ?

(det han ju driver med är inget Ryssar eller Nord-koreaner inte kan göra)
Citera
2017-08-17, 01:23
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Eller för att han pga ev handikapp handlat i affekt och inte vetat vad han gjort.. /.../

Så är det nog ja, tyvärr.. Dessutom tror jag att vi helt kan avskriva eventuella sexuella motiv.
Citera
2017-08-17, 01:30
Medlem
Kan inte någon som har surfat den här bruden med blåtiran kolla igenom sin cache? Jag använder chrome men det verkar som att den rensar redan efter ett dygn för mig.

Samt den här bilden där hon håller i vapnet.
Citera
2017-08-17, 01:31
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Nja, han är närmast en piss i havet om man endast jämför med hennes meriter. Hon har varit både polis och åklagare.
Det är ju klart rocket madsen väljer en galant dam som advokat.
Hon är ju duktig på kriminell ekonomi och sådana saker och det kan han behöva om dom tilldömer honom bärgnings kostnader mm.
Citera
2017-08-17, 01:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Tack..

Se där ja.., en "tough cookie" ifrån den översta hyllan. Säkert mycket kompetent om man vadar i sk-ten..

Betina er tilgængelig på alle tidspunkter af døgnet og hendes engagement – personligt som professionelt – gør hende til en af landets mest eftertragtede forsvarsadvokater.

(ifrån din länk)

Hon är nog på saken för Peters skull och har knappast missat frugans blåtira, detta har hon (hennes team) inte missat. En sista sak där : hon har tackat ja, till att representera Peter, hon kunde säkert ha tackat nej..

Polis och åklagarmyndighet är nog medvetna över detta "motstånd", vilket kan skärpa rutiner : Inget skall läcka ut !
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-17 kl. 01:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in