Citat:
Ursprungligen postat av
skunkjobb
Jag tycker snarare du ska ta min fråga som att om man kommer med påståenden så ska man belägga dem också. Du skrev först "Strax innan solnedgången dök båten och försvann". Du hade alltså inga belägg alls för det.
Sedan säger du att PM sagt till segelbåtsfolket att de snart skulle dyka och du länkade till denna artikel som stöd för det:
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/
Det står ju för fan inte det heller i artikeln. Tänker du på detta: "Min son undrade hur snabbt han kunde dyka med den och han sa att han kunde dyka på 20-30 sekunder." I så fall har du snurrat till det ordentligt och PM har varken sagt att de skulle dyka eller setts dyka eller sagt att de dök.
Jag tycker du kan försöka använda ett vänligare ton. Jag har inte gjort dig illa på något sätt.
Om du lyssnar på intervjun så säger han det ungefär 3:35 in videon. Han säger att de snart skall dyka men inte på just den plats de befinner sig utan lite närmare ön Middelgrund. Så tolkar i alla fall jag vad han säger.
Men du missar ändå poängen med mitt ursprungliga inlägg. Vag jag skrev var att allt tyder på att de hade för avsikt att försvinna. De hade ingenting på ubåten som kunde ses och de försvann ut spanande från tornet nära solnedgången. Sedan var ubåten i stort sett helt försvunnen under resten av natten förutom att en lastbåt påstår att de höll på att krocka med den.