2017-08-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Håll ögonen på familjens FB och se om du ser RIP. Söker de hennes kropp så är det ju just för att de inte hittat henne och i så fall inte vet.
Fint hvis du vil repetere familjens facebooksider! Jeg har mistet brorens og mammaens. Har nå bare pojkvennens.
Citera
2017-08-16, 23:32
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tänker fortfarande högfungerande Asperger med sina specialintressen. Diagnos spelar nog mindre roll i nuläget men kan inte låta bli

Asperger ligger inom autismspektrumet. Ja, förmodligen har han asperger. Vad det än han nu har, oavsett vilket, så måste handlingarna tolkas utifrån detta.
Citera
2017-08-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Jag tycker snarare du ska ta min fråga som att om man kommer med påståenden så ska man belägga dem också. Du skrev först "Strax innan solnedgången dök båten och försvann". Du hade alltså inga belägg alls för det.

Sedan säger du att PM sagt till segelbåtsfolket att de snart skulle dyka och du länkade till denna artikel som stöd för det: http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/

Det står ju för fan inte det heller i artikeln. Tänker du på detta: "Min son undrade hur snabbt han kunde dyka med den och han sa att han kunde dyka på 20-30 sekunder." I så fall har du snurrat till det ordentligt och PM har varken sagt att de skulle dyka eller setts dyka eller sagt att de dök.

Jag tycker du kan försöka använda ett vänligare ton. Jag har inte gjort dig illa på något sätt.

Om du lyssnar på intervjun så säger han det ungefär 3:35 in videon. Han säger att de snart skall dyka men inte på just den plats de befinner sig utan lite närmare ön Middelgrund. Så tolkar i alla fall jag vad han säger.

Men du missar ändå poängen med mitt ursprungliga inlägg. Vag jag skrev var att allt tyder på att de hade för avsikt att försvinna. De hade ingenting på ubåten som kunde ses och de försvann ut spanande från tornet nära solnedgången. Sedan var ubåten i stort sett helt försvunnen under resten av natten förutom att en lastbåt påstår att de höll på att krocka med den.
Citera
2017-08-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tänker fortfarande högfungerande Asperger med sina specialintressen. Diagnos spelar nog mindre roll i nuläget men kan inte låta bli
Spiller det noen rolle? Har han drept henne kan han råtne i helvete, med eller uten Asperger. Ingen Aspergerperson, uten de som selv har tatt livet av noen, vil si at Asperger er en "unnskyldning" for å begå drap/mord.
Citera
2017-08-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Ja. men hvorfor gir hun seg da ikke til kjenne? Fordi hun hoppet fra ille til verre? Nei, den der teorien holder ikke.
Knappast troligt. 30-årig tjej som är van vid alla former av media och sociala media. Tvivlar på att hon helt plötsligt skulle gå off grid för mer än ett par timmar.
Citera
2017-08-16, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Knappast troligt. 30-årig tjej som är van vid alla former av media och sociala media. Tvivlar på att hon helt plötsligt skulle gå off grid för mer än ett par timmar.
Presis!
Citera
2017-08-16, 23:39
Medlem
Citat:
Spiller det noen rolle? Har han drept henne kan han råtne i helvete, med eller uten Asperger. Ingen Aspergerperson, uten de som selv har tatt livet av noen, vil si at Asperger er en "unnskyldning" for å begå drap/mord.
Jag håller med. Men en person med Asperger som befinner sig i en situation, kan inte se situationen ur andra perspektiv, det vill säga personen har ingen förmåga att tänka annorlunda om man redan är övertygad om något. Det är absolut ingen undanskyllning men precis så fungerar många med Aspergers syndrom.
Citera
2017-08-16, 23:39
Medlem
Citat:
En skjult invitasjon? "Ni kan följa med til Sverige"
Nej flyktingarna hade en skylt på tåget där det stod så men hittar inte det fotot igen. Borttaget kanske. Någon hade fotat på perrongen.
Citera
2017-08-16, 23:41
Medlem
Citat:
Helt rätt! Kan inte gömma sig bakom en ev diagnos och de flesta med asp. mördar ju inte heller.
Citera
2017-08-16, 23:42
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kanske varit uppe i tråden men ändå:
Har denna ubåten möjligheten att göra sig av med exempelvis en kropp i undervattensläge? T ex via någon ballastkammare eller dylikt?
Citera
2017-08-16, 23:48
Medlem
Vi kan vel nå troligen utgå fra at PM har tatt livet av KW. Så hvorfor er han tyst? Jo, fordi å nekte alt, også hvis liket dukker opp, er den beste måten å få lavest mulig straff.
Citera
2017-08-16, 23:51
Medlem
Citat:
En skjult invitasjon? "Ni kan följa med til Sverige"
Nu har hon tagit bort fotot med blåtiran och ersatt med ett annat.
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10150461937431663&id=555891662&set= ecnf.555891662&source=49
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in