2017-08-16, 23:07
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Härligt att ta del utav all kärlek och värme som äras Södermalmsborna här, kanske kan flytta ut lite hazarer till midsommarkransen också så att de också kan få ta del utav härligheterna

Ja Kransen är nog ännu mer Fi och V infekterat än självaste Söder. Vart man än tittar så är det henskägg och rabiata feminister.
Där borde verkligen dumpas ett par hundra vilda berikare.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-08-16, 23:11
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Vad fint att de får plats på Söder. Men jag är helt säker på att fler får plats! Jag är säker på att varenda tiggare får plats i Tantolunden och jag hoppas kyrkan använder sig av de duktiga irländarna för renoveringar nu när de får mindre pengar från kyrkoskatten.

Jag vet inte vilket geni som kom på att att afghanerna skulle flytta till Medborgarplatsen men en medalj vore på plats! Nu har ju hjälpsamma svenskar delat ut reklam på stan om det fina Södermalm. Hopp finns! När sedan alla F!-väljare fått som de vill och allt urartat bygger vi ett fängelse av hela ön som i Flykten från New York.

Övriga vänstertomtar som fortfarande tror på idioter som Morgan, Gudrun och Fridolin får fribiljett till deras eget himmelrike på Södermalm. Jag tror vi har en lösning här.

Jag undrar också vem geniet var som kom på "occupy medis", oavsett så förtjänar vederbörande en medalj för folkfesten!
Citera
2017-08-16, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Det är fan inte kul att behöva se effekterna av ens egna passivitet samtidigt som man försöker sitta på sin enkvadrats-balkong för att inta det dagliga rödvinet. Men vem fan bryr sig vid det här laget - vi har ju pengar

Bästa inlägget i tråden. Det verkligen sammanfattar Södermalmselitens hyckleri, där de sitter på sina överbelånade 5 kvm, bakom trygga sekelskiftsportar i vita fancy schmancy bourgeois habitat, och kämpar mot synvillor som vit rasism och patriarkalt förtryck.
Citera
2017-08-16, 23:17
Medlem
Hegamons avatar
Jag tycker afghanerna ska demonstrera på Södermalm. Det är en jättebra stadsdel att demonstrera på. Det är också bra för mångkulturen. Södermalmsborna får närhet till mångkulturen. Jag har bott på Södermalm och det var ju så tråkigt med alla hipsters och konstnärssjälarna. Nu får ni eran kära mångkultur.
Citera
2017-08-16, 23:18
Medlem
Shamdons avatar
Artikeln försöker visa på en verklighet som inte finns. Ingen av oss som bor på Södermalm rör sig på Medborgarplatsen. Det är endast folk från förorten och turister som sitter på dess uteställen.

Ska man besöka saluhallen så går man in antingen från höger eller vänster och varken passerar eller ens ser några demonstranter. Trappan de sitter på leder ju inte in i någon lokal som används på riktigt sedan Debaser slängdes ut och biblioteket flyttade medan lokalen renoveras.

Skälet till varför de flyttades just till Medborgarplatsen är väl dels för att polisen här har tillgång till fler övervakningskameror per kvadratmeter än på någon annan yta i konungariket, men också just för att ingen störs - Ja, alltså ingen av oss södermalmare. Folk som arbetar på Medis eller besöker platsen störs förstås.

Men vi som bor här är ju vana vid att det är Sveriges mest skräpiga plats och en av de farligaste platserna i Svedala en vanlig lördagkväll - därför att fylleriet är så betydande av både överförfriskad ungdom och nerdekad äldre alkis; från Brottarkrysset runt över Medis och ner till VD-parken - och märker ju inte någon skillnad alls.

Om de verkligen skulle velat synas och driva bajare och miljöpartister från vettet så skulle de slagit läger på och runt Nytorget eller på amfibieteatern i Vita bergen istället.
Citera
2017-08-16, 23:20
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Återigen en SD storm i ett vattenglas av folk som knappt satt sin fot på Södermalm. Demonstrationen är fredlig och stör knappt någon förutom några vilsna främlingsfientliga. SD har länge fört kampanj mot "förhatliga" Söder men lever inte som de lär för när SD ledarna ska på krog, sport, evenemang eller bara allmänt ha trevligt i huvudstaden så är det ofta Söder som gäller.
Bra! Då är det bara att mata på med fler ensamkommande och marokanska gatubarn till södermalm.
Enligt dig finns det tydligen plats för några tusen till! Har du kollat med Virtanen mf ?
Citera
2017-08-16, 23:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Horungarna på Södermalm får exakt vad de röstat på. Varför gnäller de?

http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kvalkrets/01/80/01/index.html

Hoppas att kulturberikningen av Stockholms innerstad fortsätter utan nåd. Skit ska skit ha!

Ca. 93% har röstat för detta, då kan man verkligen fundera på vad de klagar över...? "Inte rasist, men"???!!!

Fasiken vad politiker, media och makteliten måste hata det öppna internet som vi fortfarande har, på vissa ställen... Kom ihåg att vi bara för ca. 40 år sedan enkom kunde lita till Aftonbladet, Expressen, DN, SvD, SVT, SR och så vidare - hugaligen!
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2017-08-16 kl. 23:25.
Citera
2017-08-16, 23:25
Medlem
Folk vill ju inte bo och leva mångkulturellt...

Man ser ju det överallt?
Segregationen sker spontant och naturligt.. Folk söker sig till sina egna grupperingar. Inget konstigt med det. Det är väl ett fåtal politiker som söndrar och härskar över den här soppan?

Samtidigt som man friskt anklagar folket för "utanförskap" etc etc...
Citera
2017-08-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Artikeln försöker visa på en verklighet som inte finns. Ingen av oss som bor på Södermalm rör sig på Medborgarplatsen.
Struntprat.

Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Men vi som bor här är ju vana vid att det är Sveriges mest skräpiga plats och en av de farligaste platserna i Svedala en vanlig lördagkväll
Är inte särskilt farligt eller ens särskilt skräpigt där bor du verkligen på Söder
Citera
2017-08-16, 23:26
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Ja Kransen är nog ännu mer Fi och V infekterat än självaste Söder. Vart man än tittar så är det henskägg och rabiata feminister.
Där borde verkligen dumpas ett par hundra vilda berikare.

MVH/Gnomegirl
Stället är ju som Södermalm på genussteroider 😅

Fullkomligt kritvitt förstås, så det behöver verkligen berikas. Finns ju en fin park där också att slå upp flyktingläger på.
Citera
2017-08-16, 23:29
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article25678718.ab Afghanerna är i Sverige för att stanna för dom är inte välkomna hem till hemlandet QUOTE=Innerfittefett|61521805]Bra! Då är det bara att mata på med fler ensamkommande och marokanska gatubarn till södermalm.
Enligt dig finns det tydligen plats för några tusen till! Har du kollat med Virtanen mf ?[/quote]
Citera
2017-08-16, 23:33
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tycker afghanerna ska demonstrera på Södermalm. Det är en jättebra stadsdel att demonstrera på. Det är också bra för mångkulturen. Södermalmsborna får närhet till mångkulturen. Jag har bott på Södermalm och det var ju så tråkigt med alla hipsters och konstnärssjälarna. Nu får ni eran kära mångkultur.

Tycker dock att de ska flytta vidare till Nytorget.
Någon med twatterkonto får tipsa Amir, att det är fullt med pro-hazarer där på Nytorget.
https://twitter.com/nabizadehse

Nytorget är verkligen PK hjärtat av Slöddermalm, behöver berikas mer, alldeles för vitt där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in