2017-08-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
Svar till alla som bombarderar mig med PM: Jag har ingen som helst möjligt att svara alla som vill bli exklusivt utvalda och få extra mkt info, har varken tid el lust till det. Vet inte heller vilken urvalsprincipen isåfall skulle vara , det måste ni förstå. Hur som helst: Jag står fast vid det jag sagt här: Glöm KM, MR, UA och alla andra ni fantiserar om! GS och Hagström är de skyldiga punkt slut.

Vidhåller du att någon av dem är pilot? I så fall har du och polisen olika spår. Sen är frågan vem av oss som fantiserar, olidlig spänning.
Citera
2017-08-16, 19:07
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Svar till alla som bombarderar mig med PM: Jag har ingen som helst möjligt att svara alla som vill bli exklusivt utvalda och få extra mkt info, har varken tid el lust till det. Vet inte heller vilken urvalsprincipen isåfall skulle vara , det måste ni förstå. Hur som helst: Jag står fast vid det jag sagt här: Glöm KM, MR, UA och alla andra ni fantiserar om! GS och Hagström är de skyldiga punkt slut.
Jaha, och vad ska vi göra åt det då menar du, när du bara ger initialer och inte mycket mer? Nej, jag tror att du kan vara en som har tråkigt bara. Eller är lite tossig.
Citera
2017-08-16, 19:14
Medlem
Grandpas avatar
Citat:

Citat:
GS har koppling till Skövde.
Jag kommer inte berätta var av vissa omständigheter.
Det är väl klart att GS och BH har kopplingar till Skövde eftersom dom båda är födda där!
I övrigt så får du nog komma med lite mer om nån ska tro dig!
Citera
2017-08-16, 19:34
Medlem
BlurryFace69s avatar
Funderar...

OM polisen VET vem PILOT är, vilket de självklart borde göra eftersom
de delgett honom om misstanke om mord på HA, så vad är det som saknas
för att de ska anhålla honom igen??
Om det är KM och han vet hur rykten går måste det vara väldigt jobbigt för honom.
(Det vore oerhört hemskt om han vore helt oskyldig och blivit så uthängd, så är det
ju med alla oskyldiga)

Är det DNA de väntar på?
Kan de inte ta in Pilot och sätta press på honom?
För om det är rätt person så borde han väl vara rätt skärrad nu?
Jag vet ej hur polisen tänker där.
Har för mig Fam. Andersson var besviken på att bara EN person arbetade
med fallet?
Då händer väl knappt så mkt..

Hur lång tid bevaras ett skelett i naturen om det ligger i nånting??
(Såg sörjd men inte saknad där de hittade en man/skelett i en resväska i vattnet efter väldigt många år- tänkte på det då)

Har en känsla av att det finns de som VET men ändå inte säger nått.. eller?
Citera
2017-08-16, 20:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Phena, jag tror inte att du är rätt varken i tid eller rum. Jag tror inte du har för avsikt att leda bort fokus från någon, av det enkla skälet att du inte är trovärdig.

Du upprepar ditt mantra. Jag tror att du är i behov av hjälp, den hjälpen finns inte här.
Citera
2017-08-16, 20:53
Medlem
Jag önskar att Bickan kommer tillbaka till tråden!
Citera
2017-08-16, 20:54
Medlem
Lite stiltje på tråden nu. Vi behöver kanske de avstängda! Vad talar egentligen emot KM som pilot tycker ni? Förutom den av några uttalade beskrivningen av honom som "go gubbe". Inget enligt mig.
Citera
2017-08-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Lite stiltje på tråden nu. Vi behöver kanske de avstängda! Vad talar egentligen emot KM som pilot tycker ni? Förutom den av några uttalade beskrivningen av honom som "go gubbe". Inget enligt mig.

Håller helt med - reaktioner hände på det andra FB - men här har inget hänt när KM nämndes - mer än Twiggys tappra försök att rentvå den "goa gubben"
Citera
2017-08-16, 21:08
Medlem
Kan inte du freija bara berätta på något sätt hur du fått bekräftat att km är pilot.. jag känner mig säker på att han är det och tror på att du fått detta bekräftat men många tvivlar. Tänker att om du bara kan säga om det till exempel är någon som är närstående till km eller någon som är närstående till Helenas familj, eller poliskälla.. det vore bra för tråden om folk kunde känna sig mer säkra på att du har rätt. Vi behöver fokusera på rätt saker. Får alla detta mer bekräftat kan vi också försöka hitta händelseförlopp, tidslinje, eventuella medhjälpare med mera.
Citera
2017-08-16, 21:13
Medlem
Det är väldigt synd att ingen av H kompisar som var med på stadt kunde komma in och skriva vem som
klängde på henne. Nån måste ju bryta den här tystnaden så att något händer!
Citera
2017-08-16, 21:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Freija21, jag har ett problem och i och med detta några frågor till dig (och till min ”Tipsare 2 i PM”) som jag behöver svar på, och det gäller Helena och KB.

En vänligt sinnad person har tillhandahållit mig skolkataloger från Vadsboskolan för åren 1986/1987 till 1989/1990 och tittar man i dessa kataloger finns det faktiskt bara en enda Karin i Helenas årskull, och då med ett efternamn som absolut inte passar in (alltså inte ens som ogift) – detta trots att Helena och KB var jämngamla.

Anledningen till min fundering är att min ”Tipsare 2 i PM” har hävdat - förutom att KM ska ha varit på stadshotellet och klängt på Helena - att KB gick med Helena på gymnasiet och att Freija21 har hävdat att de också gick vårdlinjen tillsammans. Enligt skolkatalogerna gick Helena årskurs 1 och 2 på Social (Social var tvåårig, så Helena gick därmed klart den gymnasielinjen!) – men KB gick inte Social … Alltså stämmer inte uppgifterna att Helena och KB gick både gymnasiet och vårdlinjen tillsammans – trots att de var jämngamla och trots att jag har fått den informationen. Klart är nu att Helena gick de två åren på Social, men inte KB. Därmed kan Helena och KB inte ha gått gymnasiet tillsammans – och inte heller vårdlinjen tillsammans. Det är något i uppgifterna från Freija21 och min ”Tipsare 2 i PM” som inte stämmer.

I ett PM från Freija21 framgår det att han/hon har fått typ samma information från "Tipsare 2 i PM" som jag verkar ha fått från den personen, och att det därmed råder rundgång angående informationen. Frågan är då: Vem kan man lita på? Freija21? ”Tipsare 2 i PM”? Ingen av dem? Är båda oseriösa? Uppgifterna om att Helena och KB gick gymnasiet tillsammans stämmer alltså inte – såvida man inte menar att ”gå gymnasiet tillsammans” skulle betyda att Helena gick Social på Vadsbo medan KB gick vårdlinjen på Marieholm. Men då faller ju resonemanget att de ”gick gymnasiet tillsammans” så som man tänker sig den formuleringen – och även vårdlinjen tillsammans. De kan alltså inte ha gått båda de här linjerna tillsammans som jämnåriga när det inte finns någon KB (då KJ) i Helenas klass på Social på Vadsbo!

Som jag ser det är den enda möjligheten att HA och KB gick något vårdprogram tillsammans i form av en typ vuxenutbildning på Marieholmsskolan efter gymnasiet – vilket i så fall måste betyda att KB måste ha hoppat av vårdlinjen när Helena gick Social, eftersom KB ju annars skulle ha haft den behörigheten (”vårdlinjebehörigheten”) samtidigt som Helena gick ur Social.

Freija21: Kan du återkomma i den här frågan? Du påstår ju att du kände Helena så väl, då borde väl du utan problem kunna bringa klarhet i detta, tycker jag. Och ”Tipsare 2 i PM” (du som kontaktade mig första gången 2017-07-20, klockan 07:18), kan också du återkomma i antingen tråden eller i PM angående det ovanstående?

Som svar på frågan varför K.M är otänkbar som pilot: DÄRFÖR ATT FREIJA21 ÄR ETT TROLL. Det har hon bevisat ett antal gånger. Hela utpekandet av Klas, kommer från detta troll. Varför i hela friden sväljer ni allt från denne person?
Citera
2017-08-16, 21:20
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Som svar på frågan varför K.M är otänkbar som pilot: DÄRFÖR ATT FREIJA21 ÄR ETT TROLL. Det har hon bevisat ett antal gånger. Hela utpekandet av Klas, kommer från detta troll. Varför i hela friden sväljer ni allt från denne person?

Nej, här sväljs inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in