2017-08-16, 08:07
Medlem
Redors avatar
När man nu tänker dra in skolan i det hela också, då har man fan gått ett steg för långt.
Hur fan kan organisationerna som stödjer detta tycka att det är bra.

Det finns lagar och regler som gäller i skolan. Att vissa då, bara för att man är missnöjd med myndigheternas beslut ska börja bestämma och sitta på golvet i klassrummet, i matsalen och på rasterna kommer skapa en ohälsosam skolmiljö och störa undervisningen. Svenska elever hade inte fått sätta sig på golvet, på sina bänkar etc bara för att de skulle vara missnöjda. Det funkar inte så här. Skulle de bete sig så i skolan i afghanistan skulle de inte leva länge till.

I mångt och mycket handlar det inte om ren rasism, som alla sympatisörer gärna vill få det att låta som, så fort någon kommer med en kommentar som faktiskt har en poäng.
Det handlar om det faktum att afghanerna tar sig friheter, och ignorerar de lagar och regler som vi Svenskar själva måste följa, bara för att de är missnöjda med vissa saker. Klart fan att det skapar irritation bland svenskarna då
Citera
2017-08-16, 08:14
Medlem
Självklart att demonstranterna vägrar åka till Afghanistan och självklart har de inga anhöriga där. De kommer ju inte därifrån. Ren jäkla bluffmanifestation.
Citera
2017-08-16, 08:51
Medlem
Jag har inte mycket gott att säga om svensk invandringspolitik i allmänhet och migrationsverket i synnerhet. Men måste ge dem en eloge för att de har gjort sin hemläxa vad gäller många av dessa invandrande "barn". De har genomskådat deras bluff vad gäller ålder och varifrån de egentligen kommer. Nu har dock migrationsverket inte fullt ut vågat använda denna information pga slöhet och pga politiskt tryck. Men ett antal har i allafall fått besked om att de inte har en plats i Sverige och skall ut. (nej, jag tänker inte avslöja mina källor)
Sanninen gör ont och resultatet av ett sista desperat försök att få stanna ser vi nu på Medborgarplatsen.
Fridolin vet detta. Fridolin sitter i en regering som har tagit dessa beslut. Likväl smyger Fridolin omkring på Medborgarplatsen och någon outgrundlig anledning. Kanske han skämms för sitt beslut i regeringen? Kanske försöker han sitta på två stolar samtidigt? Fegt! I ledande position måste man vara beredd att även ta obehagliga beslut, vara beredd på att inte alla gillar de beslut man tar.
Citera
2017-08-16, 09:04
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Dom har ju fått ditt några riktiga barn. Felet är bara att barnen är 1-4år gamla. Eller som det barn sommarpappan länkade till som bevis för att det fanns barn där, en ca 6årig pojke. Kanske är ok för sommarpappan att knulla men en 6åring kan inte klara en resa hit ensam. Så små var dom finska vinterbarnen som Sverige tog emot under andra världskriget.

Var ju en blondin som filmade och la ut filmen. En strejkare skulle visa barnen. Antagligen hade han visat någon av 1-4åringarna. Men han blev stoppad.

Dom aktar sig nog för att ta dit riktiga 16-18åringar för då skulle det bli för uppenbart att se skillnaden mellan strejkgubbarna och dom som nu är 16-18år.
Nej det skulle skita sig direkt.
Citera
2017-08-16, 09:07
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Ja det är det dom tror.
https://www.youtube.com/watch?v=mXQO5GtbcqE https://www.youtube.com/watch?v=mXQO5GtbcqE l

Landet till tillhör dig och mig. Med det menas tillhör vänstern och nysvenskarna. Inte rasisterna. Inga rasister på våra gator. Inga rasister i lander. Vita svenskar utvisas ju inte. Men det borde dom om dom tycker fel, är rasister.

Media är på deras sida. Dom VET att alla tycker som dom. Alla som är GODA. Vi andra är ONDA.
Tacka fan för man blir ond och rasist till slut, dom ska ha allt med vi ska bara betala...och tacka för dom kommit hit.
Citera
2017-08-16, 09:12
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Och där meddelade Centerpartiets gruppledare i Stockholms Stad att man vill trotsa lagen...

https://twitter.com/karinernlund
HA HA, "spetskompetens" på vadå? drogförsäljning rån och våldtäkter...har alla politiker blivit galna?
Citera
2017-08-16, 09:17
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vem är det som kommer med all mat? Stora hinkar med ägg och grönsaker - ingen liten skala direkt. Kevin i Bagis skulle vilja ha lite, men hans mamma är lika full som kylskåpet är tomt...
Citera
2017-08-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vem är det som kommer med all mat? Stora hinkar med ägg och grönsaker - ingen liten skala direkt. Kevin i Bagis skulle vilja ha lite, men hans mamma är lika full som kylskåpet är tomt...

Och jag tror att man måste ha tillstånd från miljöförvaltningen för att få servera mat på allmän plats i en sån omfattning. En sån servering ska dessutom löpande kontrolleras av myndigheten och är avgiftsbelagd.
Citera
2017-08-16, 09:26
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Får väl döpa om Medborgarplatsen till Afghania...mår psykiskt dåligt av hur regeringen sköter Sverige, (folkvalda) heter det så fint.
Citera
2017-08-16, 09:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Och jag tror att man måste ha tillstånd från miljöförvaltningen för att få servera mat på allmän plats i en sån omfattning. En sån servering ska dessutom löpande kontrolleras av myndigheten och är avgiftsbelagd.
Jag menar det. Jag skulle helt säkert stoppas om jag for till Bagis och dukade upp mat för 200 personer mitt på torget. De flesta ensamkommande bor dessutom på HVB och där ingår mat. Helt sinnes vilken missriktad godhet detta är...
Citera
2017-08-16, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Om inte sittstrejka fungerar så kommer säkert de ensamkommande männen bli apatiska. För det tillståndet verkar vara helt borta annars nu? Drabbade ju var och varannat barn till familjer som skulle utvisas tidigare.

Fiii fan vilka pluspoäng en selfie med skäggisar på mynttorget/medborgarplatsen lär ge i den ängsliga medelklassen i Stockholm, oj oj oj vad likes...

Lite rekvisita till skådespelet och lite tips om förebyggande omvårdnad :

http://www.careofsweden.se/trycksarkliniskt-arbete/
https://www.sleepo.se/tempur-madrass-15cm-ice-grey-180x200cm.html?gclid=EAIaIQobChMIuJDeoJ_b1QIVkcqyC h2WCgsHEAQYAyABEgLYUP D_BwE

https://www.google.se/search?q=bild+p%C3%A5+ventrikelsond&rlz=1C1GGRV_en SE751SE751&tbm=isch&imgil=2av6G6OisM0x3M%253A%253B qMAESDzY9KZl9M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.va rdhandboken.se%25252 FTexter%25252FSonder-inlaggning-och-skotsel%25252FSondinlaggning%25252F&source=iu&pf=m &fir=2av6G6OisM0x3M%253A%252CqMAESDzY9KZl9M%252C_& usg=__t556efg0GmkLT1-Ifxn2A_9qUoc%3D&biw=1366&bih=613&ved=0ahUKEwiwvsOb ndvVAhXEBZoKHVauBugQyjcIPA&ei=1vOTWbD7MsSL6ATW3JrA Dg#imgrc=2av6G6OisM0x3M:

Citera
2017-08-16, 09:46
Medlem
Alla förstår att om det här sprider sig till skolorna kommer svenska elever och lärare att tvingas delta i manifestation oavsett vad dom tycker eller inte.

Ett avståndstagande kommer då att bli liktydigt med att vara osolidarisk, inte ställa upp för allas lika värde och i slutändan rasism. Vilket då per automatik i detta land leder till trakasserier och förföljelse.

Sverige styrs inte av logiskt tänkande och lagar utan av en liten oerhört högljudd klick av vänsteraktivister med starka band till media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in