2017-08-15, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har de sagt på presskonf att man skall föra över sittstrejken till skolorna? Media har inget referat än, så om någon var där får ni gärna återkomma med vad som sades.

PRESSKONFERENS 2017-08-15
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-15 kl. 14:48.
Citera
2017-08-15, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tanken är alltså en skolstrejk där de går till skolan men sitter på golvet i protest... och andra elever ska följa deras exempel?

Vi får väl se. Visst finns skolor med en hög andel aktivister såväl i lärarkåren som bland eleverna - men i många skolor kommer de nog att sitta rätt så ensamma.

Att väldigt få svenskar anslöt på Medborgarplatsen var nog en ledtråd de borde dragit lärdom av.

Undrar vad svenska föräldrar och barn tycker om att de stör undervisningen på det viset.
Själv hade jag blivit förbannad och plockat ur min unge från en sådan skola.
Absolut inte ok!
Citera
2017-08-15, 14:50
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Har dom fått hybris eller??? vi har hela Sverige i ryggen imorgon hela världen jojo...skulle också vilja ha såna piller dom tar
Citera
2017-08-15, 14:53
Avslutad
Citat:

Propaganda, riktad mot våra barn!
Reser sig inte svensken nu, så är slaget förlorat.
Citera
2017-08-15, 14:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Om jag hade ungar i skolan borde jag bli vansinnig på att undervisningen för dessa störs. Jag borde ställa rektorer och politiker mot väggen och fråga om det är rätt att mitt barn oskyldigt drabbas och vad de tänker göra åt saken. Men de flesta föräldrar kommer väl, som vanligt, inte våga göra ett skit.

Om jag vore elev i skolan borde jag bli vansinnig om någon satans aktivistlärarinna leder oss in i någon jävla strejk. Men som barn är man väl för lättpåverkad och tycker det är en kul grej, utan att förstå vad det egentligen är man gör.
Citera
2017-08-15, 14:57
Medlem
sherms avatar
Citat:
Vem är det som skrivit den texten?
Citera
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillen.frunken
Jag är helt mållös...ska dom nu bestämma och störa undervisning i Svenska skolor också. Betvivlar att "barnen" själva har kommit på det här jippot säkert centralstyrt från ungvänster och ungagröna...möjligen AFA också. Ren djävla Anarki

Ja centralstyrningen gör ju att det blir ett utdraget förlopp med falska förhoppningar för afghanerna. Tycker man plågar afghanerna i onödan på det här sättet, bättre med ett omedelbart verkställande av utvisningarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vem är det som skrivit den texten?

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/?fref=ts

Någon aktivist som hjälper dem med texten
Citera
2017-08-15, 15:05
Medlem
Asklords avatar
Det hela är en drogorgie för godhetsknarkare. Nu kan folk visa på facebook och irl att dom varit goda människor och hjälpt dessa brottsverkare.
Citera
2017-08-15, 15:10
Medlem
HGs avatar
Vilket härligt gäng!! Måste säga att jag är total imponerad av denna grupp människor! Inte sedan starten på 1900-talet har vi sett denna typ av orubbliga kamp då den svenska arbetarrörelsen tilltvingade sig fackliga och sociala rättigheter!

Jag är övertygad om att de kommer att vinna i slutändan eftersom de nu också ockuperar Medborgarplatsen tills de vinner.
Dessa människor vinner eftersom de helt struntar i våra regler och vet att alla är för rädda för att ingripa 😃👊🏻
Citera
2017-08-15, 15:10
Medlem
Provokatörs avatar
Fatima ska få några tips av mig om vad hon ska delge sina landsmän i sitt nästa tal:

• Ni ska lära er språket så fort som möjligt!
  • Ni ska bara skriva på svenska i sociala medier!
  • Ni ska gå i skolan och göra ert allra bästa för att uppnå samtliga kunskapskrav!
  • Ni får inte störa undervisningen!
  • Ni ska alltid vara snälla, vänliga och hjälpsamma mot alla ni möter!
  • Ni ska respektera alla kvinnor och flickor och låta dom vara ifred!
  • Ni ska inte knarka eller sälja knark!
  • Ni får inte våldta någon, varken pojkar eller flickor!
  • Ni som är kvinnor behöver inte bära slöja!
  • Ni ska inte ljuga om er ålder!
  • Ni ska vara tacksamma att ni fått en fristad!
  • Ni ska så snart möjligt börja betala tillbaka på er skuld!
  • Ni ska respektera polisen och alla svenska lagar!
  • Ni har skyldigheter och står inte över lagen!
  • Ni ska inte klä er i dyra märkeskläder!
  • Ni ska inte flasha med dyra mobiltelefoner!
  • Ni ska inte röra er i stora grupper när ni går på stan!
  • Ni får inte tafsa på kvinnor i badhusen!
  • Ni ska inte gapa och skrika!
  • Ni får inte filma sexuella övergrepp!
  • Ni ska inte råna folk!
  • Ni ska inte röka innan ni är 18!
  • Ni behöver inte ha sex med äldre kvinnor!
  • Ni får inte dansande omringa flickor på konserter!
  • Ni ska inte åka tillbaka på semester till Afghanistan eller Iran!
  • Ni ska glömma er familj som är kvar!
  • Ni ska inte skicka hem pengar till era familjer!

Om hon vid nästa framträdande tar av sig slöjan och lägger om retoriken så kommer fler att sympatisera med deras sak istället för att bara ställa krav, rättigheter och undantag.

/Provokatör
Citera
2017-08-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Det hela är en drogorgie för godhetsknarkare. Nu kan folk visa på facebook och irl att dom varit goda människor och hjälpt dessa brottsverkare.

Det är fascinerande hur mycket olagligheter man kan begå i Sverige utan att polisen bryr sig - även när det sker mitt framför ögonen på samma poliser. Demonstrationen har egentligen inte tillstånd nattetid, men polisen struntar i den saken eftersom den "ansvarige" för detta skulle vara organisatören, inte de som demonstrerar (nämnt några sidor bakåt i tråden)

Likaså struntar polisen i droghandeln som verkar ske i anslutning till sittprotesten. De kollar inte heller folks id-apper eller griper någon som har beslut på avvisning.

Och naturligtvis: polisen gör inget speciellt för att jaga fram de som ska utvisas. Så länge de inte begår andra och grövre brott så får de i princip springa runt som de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in