2017-08-15, 11:56
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Ligger ett förslag som ska ska röstas av samtliga PL klubbar, 14 av 20 måste säga JA för att förslaget ska gå igenom. Om det skulle gå igenom så kommer det att börja gälla säsong 2018/2019.

- Kortare transferfönster som ska stänga INNAN ligapremiären.

Vad tycker ni om detta förslag?
Jag tycker det är bra så länge som alla stora ligor i Europa går med på ändringar också. Skulle det bara vara PL som gör det så är jag helt klart mot det. Vi har sett flera spelare bråka så fort en större klubb kommer och visar intresse. Att sen inte kunna få in en ersättare är tungt.
Citera
2017-08-15, 12:36
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Jag tycker det är bra så länge som alla stora ligor i Europa går med på ändringar också. Skulle det bara vara PL som gör det så är jag helt klart mot det. Vi har sett flera spelare bråka så fort en större klubb kommer och visar intresse. Att sen inte kunna få in en ersättare är tungt.

Så ser jag det med, vet inte ifall det kan göra så att det inte heller går att värva efter det är stängt? Det kanske är något annat som styr den delen?
Citera
2017-08-15, 12:38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Mycket bra tycker jag. Tycker förövrigt man bör justera januarifönstret en aning. Endast om du säljer spelare/avregistrerar spelare kan du köpa nytt. T.ex om du har fått långtidsskador på spelare kan du helt enkelt avregistrera dessa för spel och på så sätt ha rätt att värva in nya för att klara av ligan.

Det är inte rimligt att lag likt t.ex Newcastle gör varje år räknar kallt med att förstärka halvvägs in på säsongen för att rädda sig kvar eller dylikt.

Allra helst borde man ta bort januarifönstret helt men det är nog ingen möjlighet.

Fast med den idén kan man ju lika gärna vara emot att klubbar värvar för flera miljarder än att slå mot en klubb som kämpar för att vara kvar.....

Ja jag kan vara partisk i detta fall i form av newcastle supporter.
Citera
2017-08-15, 13:16
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Så ser jag det med, vet inte ifall det kan göra så att det inte heller går att värva efter det är stängt? Det kanske är något annat som styr den delen?
Nej det är inget som FA eller PL kan bestämma. FIFA och UEFA skulle aldrig tillåta det. Upp till det värvande lagets förbund.
Citera
2017-08-15, 14:53
Medlem
foool13s avatar
Storklubbarna, topp 6 i England, kommer aldrig ett gå med på det här, de lite mindre tror jag hade välkomnat detta dock..

Topp 6 vill inte vara i ett comparative disadvantage mot andra CL klubbar i Europa.

Jag tycker, som jag har skrivit tidigare, att man borde flytta fram sommarfönstret 15 dagar, 15 juni till 15 augusti så blir det iallafall lite bättre, mycket mer än så kan man nog inte göra.

Det kommer nog aldrig att hända dock. (UEFA?)

Ligorna vill nog inte starta samtidigt bland annat p.g.a geografiska (+kulturella) och klimatmässiga skäl.. de är helt enkelt jävligt varmt i södra Europa i början av Augusti, eller t.o.m med en vecka innan PL i slutet av Juli som Bundesliga startade för några år sedan.. kommer inte att hända.

Edit: Jag har googlat lite och det visar sig att UEFA rekommenderade att införa det som är nu..

Citat:
2002: Uefa has indicated that it favours the introduction of a transfer window for the movement of players.
The recommendation is for two periods of activity a year. Under the proposal transfers would take place between:

The end of the season and 31 August
1 January to 31 January
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/1780263.stm

Jag kommer inte ihåg allt det här.. men då kanske UEFA kan "rekommendera" att flytta det bakåt 15 dagar..

https://en.wikipedia.org/wiki/Transfer_window
Senast redigerad av foool13 2017-08-15 kl. 15:15.
Citera
2017-08-15, 15:53
Medlem
Neroxxs avatar
Läste dock att Liverpool välkommnade förslaget men du kanske inte räknar dem som topp sex visserligen. Watford var ett av lagen som var emot det, detta pga att de inte kunde fylla på spelare ifall de skulle förlora någon då deras egna fönster var stängt.
Citera
2017-08-15, 19:23
Bannlyst
Varför spelar City träningsmatch nu när säsongen är igång? Någon uppgörelse man har med Girona efter en övergång?
Citera
2017-08-15, 20:32
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Varför spelar City träningsmatch nu när säsongen är igång? Någon uppgörelse man har med Girona efter en övergång?

Det är väl del av en deal, med tanke på att Katalanen lånat ut massa spelare till just Girona.
Citera
2017-08-15, 22:15
Medlem
B-Dawks avatar
Som flera skrivit innan så tror jag bara det med ändring av transferfönstret endast skulle genomföras om det gjordes av de andra ligorna också, annars finns det inte en chans.
Citera
2017-08-15, 22:45
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ligger ett förslag som ska ska röstas av samtliga PL klubbar, 14 av 20 måste säga JA för att förslaget ska gå igenom. Om det skulle gå igenom så kommer det att börja gälla säsong 2018/2019.

- Kortare transferfönster som ska stänga INNAN ligapremiären.

Vad tycker ni om detta förslag?

Fullständigt vansinne om det inte sker en förändring som initieras av UEFA och som gäller samtliga ligor i Europa. Så länge det enbart gäller engelska klubbar innebär det att man ger övriga europeiska lag oförsvarligt stora fördelar inför CL/EL.
Citera
2017-08-15, 22:56
Medlem
Efter segrar över Middlesbrough hemma samt Derby County borta så tog ikväll WOLVERHAMPTON WANDERERS tredje raka genom att bortaslå Hull City.
Nästa omgång innebär tidig seriefinal då vi möter Cardiff på Molineux.

Ser ju riktigt bra ut detta..så här långt.Snart torde väl Helder Costa komma tillbaka från sin skada också.Då blir vi ännu starkare.

Nåja,early days yet.
Citera
2017-08-15, 23:24
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj

Peps bror har väl något att göra med klubben också. Kul och se Gundogan tillbaka.

Pep har ju tidigare klagat på det här med fönstret så, Wenger med ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in