Inte tittat igenom listan noga men spontant känns acast som en möjlig källa. Jag känner till flera poddar i listan som använder acast som distributionskanal samtidigt som jag vet att AMK inte gör det.
Jag tror att Alex och Sigge inte kör via acast. De har egen reklamdistro. Var nån artikel on att de bett bli bortplockade från Acast.
Inte tittat igenom listan noga men spontant känns acast som en möjlig källa. Jag känner till flera poddar i listan som använder acast som distributionskanal samtidigt som jag vet att AMK inte gör det.
Orvesto är en förstahandskälla, de har gjort ett urval på 38 poddar och gjort intervjuer med ett statistiskt urval människor för att på så sätt skatta ungefär hur många som lyssnar på vardera podd varje vecka.
De siffror som poddarna själva rapporterar är hits på deras servrar. Det räknas upp varje gång någon laddar ner ett avsnitt, eller startar en stream av ett avsnitt.
Har inte hört något exakt datum men ifjol var det uppehåll från midsommar till 15 augusti.
Kommer Ellen tillbaka då som ljudtekniker eller vet vi vad om har hänt där? Tyckte Robin gjorde ett mycket godkänt jobb när han tog över så för mig gör det inget om han fortsätter.
Programmet startar 14/8.
Ellen kommer inte tillbaka, hon verkar jobba på NRJ nuförtiden.
Martin tänker starta upp en e-handelsbutik med nån kompis.
Med tanke på hur dåligt han sköter sin egen merch och hur dålig han är på att få ut programmen för patreons så får man ju hoppas att han får en ytterst begränsad roll i den firman...
Sändningen börjar 14/8 klockan 8. Förmodligen en slump men kanske försöker martin säga något..
Martin angående merch grejen:
Jag har lösa planer på att teama upp med en duktig e-handlare och starta upp en butik från grunden. Inte en amatörverksamhet som Rebelztröjorna och termosmuggarna med tveksam logistik och keff paketering, utan en seriös operation som drivs av min blivande partner. Själv ska jag för allas skull försöka hålla mig så långt borta från det operativa som möjligt.
Tanken är att jag står för marknadsföringen i mina kanaler och min partner sköter det praktiska. Jag vill inte att den ska störa mer än nödvändigt, utan hålla det till att jag nämner webbsajten 2-3 ggr per program och har en länk i varje programbeskrivning. Ungefär som tidigare sponsorer, men förmodligen ännu lite mindre. Något i stil med "Tack till ehandeln.se" några gånger per program. OBS jag pratar alltså inte om AMK Morgon merch, utan om ett helt nytt varumärke och helt andra produkter som kan säljas utanför AMK Morgonsfären.
Crowdfundingen är och kommer alltid att vara själva basen för programmet, men om jag kan ha lite regelbunden spons, så kan det möjligen dels säkra upp en lite tryggare framtid, dels utveckla programmet med kanske ytterligare personal eller resurser.