2017-08-14, 20:21
Medlem
Alltså fasen vad tyst det är i det här fallet från polisens sida. Lös det för satan... gärna i år...
Citera
2017-08-15, 06:59
Medlem
Godmorgon!
Ber om ursäkt i förväg om jag upprepad något men jag har från början när jag läst om det här fallet sett ett par framför mig, varav en är en dominant sadist som på något vis anser sig ha blivit dåligt behandlad av paret eller en av dem. Förmodligen ingår pengar i dennes världsbild och h*n ser sin chans när h*n både kan hämnas/straffa dem för kränkning (eller att h*n blivit förminskad på något vis) eller hämnd för något lite mer allvarligt. (Såg i tråden att en bilolycka omnämns där ett barn dött och det blev "Vållande till annans död" ärende av det hela.)
H*n kan samtidigt som de straffas få tillgång till pengar och jag misstänker att personen anser sig lite berättigad till pengar på något vis. Får den känslan.
Den dominanta har med sig en jag-svag person som är den dominantas svans men det betyder inte att den svagare personen inte varit delaktig i brottet för det tror jag helt säkert. Dock inte initiativtagare till något utan lyder order. Är förmodligen en yngre man eller kvinna. Håller givetvis med den dominanta om oförätten de hämnas. Kan ha någon form av personlighetsstörning. Båda två när jag tänker efter.

Någon som håller med?
Citera
2017-08-15, 07:15
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Godmorgon!
Ber om ursäkt i förväg om jag upprepad något men jag har från början när jag läst om det här fallet sett ett par framför mig, varav en är en dominant sadist som på något vis anser sig ha blivit dåligt behandlad av paret eller en av dem. Förmodligen ingår pengar i dennes världsbild och h*n ser sin chans när h*n både kan hämnas/straffa dem för kränkning (eller att h*n blivit förminskad på något vis) eller hämnd för något lite mer allvarligt. (Såg i tråden att en bilolycka omnämns där ett barn dött och det blev "Vållande till annans död" ärende av det hela.)
H*n kan samtidigt som de straffas få tillgång till pengar och jag misstänker att personen anser sig lite berättigad till pengar på något vis. Får den känslan.
Den dominanta har med sig en jag-svag person som är den dominantas svans men det betyder inte att den svagare personen inte varit delaktig i brottet för det tror jag helt säkert. Dock inte initiativtagare till något utan lyder order. Är förmodligen en yngre man eller kvinna. Håller givetvis med den dominanta om oförätten de hämnas. Kan ha någon form av personlighetsstörning. Båda två när jag tänker efter.

Någon som håller med?

Har varit inne på liknande tankegångar (FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12

Vad som framförallt talar för multipla gärningspersoner, är ju polisens gripande som sonika
verkat involvera 2 eller fler GM´s.
Citera
2017-08-15, 08:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vippe
Alltså fasen vad tyst det är i det här fallet från polisens sida. Lös det för satan... gärna i år...

Ambulerande kriminella från öst som "fått veta" att de hade mycket pengar hemma? Dom har ju redan lämnat Sverige. Vi har inga poliser ingen gränskontroll får in eller utresa. Landet ligger lika öppet och laglöst som vilda västern. Då hade man i alla falla en sheriff som då och då sköt en missdådare.

Snart vågar ingen bo på enslig gård längre.
Citera
2017-08-15, 21:13
Medlem
Läst flera tyska artiklar om ovanliga inbrott med övervåld. Man har först inte trott att det handlar om rån, men sedan sett att det fattas värdesaker. En liga som härjar i norra Europa? Googla einbruch, raub, eltern.
Senast redigerad av Mylstrupidius2 2017-08-15 kl. 21:19. Anledning: Länk fungerar ej
Citera
2017-08-16, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Ambulerande kriminella från öst som "fått veta" att de hade mycket pengar hemma? Dom har ju redan lämnat Sverige. Vi har inga poliser ingen gränskontroll får in eller utresa. Landet ligger lika öppet och laglöst som vilda västern. Då hade man i alla falla en sheriff som då och då sköt en missdådare.

Snart vågar ingen bo på enslig gård längre.

Var en man nyligen i Bjurholm, Västerbottens inland som vågade stå upp och följde efter en serie/yrkeskriminell. Strax efter ett inbrott mitt i dan. Husägaren följer efter med en fyrhjuling varvid rånaren vänder och kör rakt mot fyrhjulingen och tvingar förföljaren att hoppa ur sitt fordon. Rånaren grips senare för en serie brott.

Det tyder på en desperation efter pengar och stöldbegärliga ting att göra inbrott hos någon som är hemma mitt på ljusa dagen. Och riskera väldigt mycket för några elverktyg eller liknande. Det tyder på en närmast industriell verksamhet där diverse kriminellt slödder bara utför hantverket och visar total hänsynslöshet samtidigt som någon högre upp styr verksamheten.
Citera
2017-08-16, 09:59
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
I flera inlägg står det att den mint gröna eller turkosa amerikanaren inte har med morden att göra.
Hur vet ni det säkert?
Polisen gick ju ut med en efterlysning om information och vad jag har sett finns det inga uppgifter om att de inte vill ha flera tips?
Så länge ingen sitter bakom lås och bom är alla misstänkta.
Citera
2017-08-16, 10:23
Medlem
Vad är det polisen vill veta? Vilka grönturkosa amerikanare som finns i närområdet borde väl polisen snabbt kunna söka i något register.
Citera
2017-08-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Godmorgon!

Någon som håller med?

Kan informera dig om att det va inte AL som va med i en olycka o ett barn dödades. Det va faktiskt hennes syster !!
Citera
2017-08-16, 14:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling101
Kan informera dig om att det va inte AL som va med i en olycka o ett barn dödades. Det va faktiskt hennes syster !!

Hoppas att den som spred det falska ryktet
har vett att skämmas!
Så lågt!
Citera
2017-08-16, 22:21
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vad är det polisen vill veta? Vilka grönturkosa amerikanare som finns i närområdet borde väl polisen snabbt kunna söka i något register.

Visste inte att polisen bara sökte efter amerikanare med lokal anknytning. Syns färgen på bilen i ett register fortfarande?
Citera
2017-08-16, 23:44
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Hoppas att den som spred det falska ryktet
har vett att skämmas!
Så lågt!
Nej jag skämma inte. Jag skrev aldrig att det var al. Jag skrev att det var en av barnen. Jag kommer även att fortsätta skriva rykten jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in