2017-08-14, 14:46
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Bra Micke - riktigt bra sammanfattat all kredit till dig.
Ps. KM - det är inte så svårt att skriva här om man har rent mjöl i påsen.

Är det någon här inne som vet om man som misstänkt får yttra sig hur/var som helst i sitt "ärende/mål eller vad man säger" ?
Citera
2017-08-14, 14:53
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Twiggygirl: Har du nu läst MR:s långa inlägg? För din egen del räcker det i stort sett att du läser den första halvan. I denna första halvan borde du få så att du tiger! Du påstår att du "vet" att MR är "pilotmannen" och idiotförklarar oss andra om vi inte "köper" det. Du har inga bevis, utan höftar till det. När Nikasi och Freija21 påstår att de har fått bekräftat att KM skulle vara "pilotmannen" kritiserar du dem för att de påstår att de "vet" samt idiotförklarar dem för att för de skulle ha "köpt" detta med KM rakt av. På "ditt" håll måste allt vara sant och säkert, men på "andras" håll är allt bara bluff och båg. Du inser väl själv att detta inte håller?! Du har skämt ut dig i den här tråden, så det bästa du kan göra att hålla truten i fortsättningen.

Och så då en fråga igen: Du påstod för någon sida sedan att MR var på stadshotellet. I inlägget ovan från MR säger han att han inte var där (och fortsätter sedan att förklara det med att typ inte riskera att "ljuga bort sig" och så vidare). Vidhåller du fortfarande att MR var på stadshotellet den där kvällen? Om du gör det så är det du som bifogar bevis!

Jag vet att jag är insnöad på dessa "glasögon", har det bekräftats att KM bar glasögon denna kväll ?
Att han hade det 10 år tidigare på gymnasiet bekräftar ju inte att han hade det denna kvällen.
Citera
2017-08-14, 14:56
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag har funderat på detta att radioskaraborg väljer att gå ut med att mannen på bron bar pilotglasögon och så har de lagt upp en bild på ett par solglasögon. Om det gäller en man med glasögon som gick på bron, borde man då inte ha nöjt sig med att berätta just det, att mannen på bron bar glasögon och* låtit bli att krydda med att lägga upp bild på ett par solglasögon? Men de specificerar att det är pilotglasögon. Varför gör de det? Detta har skapat onödiga spekulationer. Var det ett par glasögon mannen bar eller var det ett par solglasögon mannen bar och om det var solglasögon som han bar, varför skriver de inte det då? Här tycker jag att ni Pernilla och Mats har gjort ett stort fel och om ni läser här så tycker jag ni borde rätta till detta misstag som jag anser att det är.

Om KM var på PWs inflyttningsfest, vad minns hon av hur han var klädd och om han bar dessa "glas/solglasögon"
Citera
2017-08-14, 15:03
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddiez
Om man ska lita på polisens uppgifter så ska denne "Pilot" vara född ca 1966 vilka av de misstänkta i tråden är det ???börja nysta därifrån tycker jag, sen om det är GM eller inte får framtiden utvisa
I min lilla "databas" ser det ut så här:

Födelseår:
KM, PN 66
AN, SP, PÅ 65
EA, PK, RK, PP 67
Någon kanske har hamnat här av misstag...
Citera
2017-08-14, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
http://www.tv4.se/krimarkivet/klipp/försvunna-helena-andersson-många-frivilliga-letar-efter-försvunna-helena-3193000
.

En sak som jag anser är märkligt i sammanhanget gällande just PILOTGLASÖGON är varför dem i SR-programserie har valt att ta upp just denna detalj så specifikt?
Om man kollar på klippet från eftersöken så kan man ju lätt och ledigt se ett X antal (10?) Män med just pilotglasögon. Solglasögon samt vanliga.
Om det nu var så vanligt, VARFÖR precisera och döpa denna mannen till just PILOT?
Har det med att göra att det var just solglasögon denne bar just i avseende att denne inte normalt behöver glasögon för just synfel.
Jag tänker en sån detalj verkar ju konstigt att definiera så exakt när det trots allt var ytterst vanligt bland män.
Jag tänker att springa runt med SOLGLASÖGON modell pilot just på NATTEN bör vara det avgörande i vittnets iakttagelser isf?!
Citera
2017-08-14, 15:26
Medlem
Förtydligande av mitt inlägg ovan är att antingen så är det just det faktum att det var just solglasögon som "MR X" bar som vittnet reagerade och noterade på.

Eller och har detta vittne gett en bättre beskrivning av "Pilot" än vad som gått ut i programserien och media dvs och genom att släppa denna "lilla" detalj om det rör sig om dem vanligt förekommande vanliga synfelsglasögon sätta lite press på "Pilot" och helt enkelt stressa han en smula.
Han verkar ju iaf i intervjun lagom nervös så då är det ett försök att bryta ner han helt enkelt
Senast redigerad av jokko23 2017-08-14 kl. 15:27. Anledning: "MR X" = "PILOT" och inte MR som i M*ickeR alltså
Citera
2017-08-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jaha där ser man !! Berga är verkligen ute på landet! Vet du om de hade gård? Om man utgår ifrån Berga kyrka så ligger Vänern ca 1km därifrån och även det stora godset/ herrgården Hassle Säby.
Vet du om han spelade fotboll med RT och TS? För det finns foton på att det spelade ihop på Torsö?
För det var ju allmänt känt att Torsö Berga och Hassle ungdomarna hängde ihop...
Kanske är dags att kontakta min vän och kolla på det där kortet igen!

Info jag fått:
RT var målvakt och TS tränare i Torsö/Hassle på 90-talet. Osäkert om KM var aktiv samtidigt.
Citera
2017-08-14, 18:44
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag bryr mej inte ett skvatt om Rönnlunds långa inlägg.
Min bror var på stadt den kvällen, vilket jag redogjort för tidigare. Han sa dagen efter att "Rönnlund erbjöd Helena skjuts men hon tackade nej". Plus en mening till som var ganska taskig, så den skriver jag inte igen. Han sa Rönnlund som om han skulle va nån kändis. Antagligen var han det genom att han var vakt ibland. Jag visste inte då vem han var. Min bror var inne på förhör och har förhoppningsvis delgett polisen detta. Jag har ett väldigt komplicerat förhållande till brorsan och kan inte ringa upp honom och fråga.
Vi pratade inte mer om det sen. Han flinade ihop med sin kompis när Rönnlund ordnade skallgång. Hånflin. Vad jag vill komma till är att M.R ljuger! För några år sen skrev han i tråden att "Han var på förhör som alla andra som var på stadt den kvällen". Helt plötsligt nekar han. Inlägget är dessutom borttaget. Jag har mycket mer information som jag inte lägger ut. Som jag fått nu efter radioserien. Personen som delgett mej är rädd.Det jag tycker är värst nu är att oskyldiga blir utpekade. Jag har noga studerat M.R:s inlägg och lagt på minnet genom åren, därför att rykten går. Och jag är mer och mer övertygad. Jag skiter i detta nu och hoppas det kommer fram vem som är "pilot". Ingen ide att tjafsa här mer.
Citera
2017-08-14, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Min bror var på stadt den kvällen, vilket jag redogjort för tidigare. Han sa dagen efter att "Rönnlund erbjöd Helena skjuts men hon tackade nej". Plus en mening till som var ganska taskig, så den skriver jag inte igen. Han sa Rönnlund som om han skulle va nån kändis. Antagligen var han det genom att han var vakt ibland. Jag visste inte då vem han var. Min bror var inne på förhör och har förhoppningsvis delgett polisen detta. Jag har ett väldigt komplicerat förhållande till brorsan och kan inte ringa upp honom och fråga.
Vi pratade inte mer om det sen. Han flinade ihop med sin kompis när Rönnlund ordnade skallgång. Hånflin. Vad jag vill komma till är att M.R ljuger! För några år sen skrev han i tråden att "Han var på förhör som alla andra som var på stadt den kvällen". Helt plötsligt nekar han. Inlägget är dessutom borttaget. Jag har mycket mer information som jag inte lägger ut. Som jag fått nu efter radioserien. Personen som delgett mej är rädd.Det jag tycker är värst nu är att oskyldiga blir utpekade. Jag har noga studerat M.R:s inlägg och lagt på minnet genom åren, därför att rykten går. Och jag är mer och mer övertygad. Jag skiter i detta nu och hoppas det kommer fram vem som är "pilot". Ingen ide att tjafsa här mer.
Vad gjorde din bror efter Stadt?
Citera
2017-08-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Vad gjorde din bror efter Stadt?

Kände din bror Helena eller visste han bara vem Helena var?

Gjorde han några iakttagelser inne på stadt angående Helena och folk runt henne därinne?

Synd att nu eran relation inte är/verkar vara som den borde. Det finns endel ftrågor som hade varit bra att få svar på helt klart.
Senast redigerad av jokko23 2017-08-14 kl. 20:20. Anledning: Kände twiggys bror helena???
Citera
2017-08-14, 20:23
Medlem
Skojgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
BH - Tror t o m han sköt sig själv i undergången i Tidan - allt för att skylla på någon annan. Det har hänt så mycket tragiskt runt denna Boman som han hade som smeknamn. Han är kapabel till mycket. Hemskt han inte blivit fälld - hade eldat upp kläder mm när K Larm dödades ivid Götlunda korset. KM kan ha sett något och blivit hotad. Bara en spekulation.

BH är en person som förtjänar att nämnas i den här tråden. Beskrivningen av BH som "raggare" eller "missbrukare" blir dock lite inkorrekt. Föreställ er istället en klon mellan Ulf Borgström och mördaren Ulf Olsson - dvs en haverist med en grandios självbild och en våldsbenägen kvinnomördare så blir bilden av BH:s personlighet mer korrekt.

Hardbeck - du har hört talas om skjutningen av BH vilket inte - mig veterligen - nämnts i någon tråd. Det verkar som att du har en del insiderinformation eller åtminstone kunskap om BH. Har du någon information om var hans sambo från mitten av 80-talet - en tjej från töreboda - som han skaffade två barn tillsammans med - bodde i början av 90-talet? Jag har nämligen fått för mig att hon flyttade till mariestad från töreboda under 80-talet.
Citera
2017-08-14, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Kände din bror Helena eller visste han bara vem Helena var?

Gjorde han några iakttagelser inne på stadt angående Helena och folk runt henne därinne?

Synd att nu eran relation inte är/verkar vara som den borde. Det finns endel ftrågor som hade varit bra att få svar på helt klart.

Som vem han är, tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in