Citat:
Ursprungligen postat av
OmedelSvensson
Sannolikt måste det vara att dölja spår.
Då bör ngt ha hänt ombord som är graverande för MGM.
Tolkar som polisen snabbt kunde se, tex på reglage för dykfunktion att den var ställd på 'dyk'( öppna ventiler mm).
Hur många av mördarna i genomsnitt är typen som bekanta(motsv) redan innam tror de är kapabla till mord/ dråp ?
Jag tror det finns tecken, tex skador på PM som fått polisen att förstå. Tror det finns(fanns?) bevis ombord. Tror även att hon inte längre är i livet och att han dumpat henne till havs under natten.
Förhoppningsvis finns radarspår att inhämta hos sjöbevakning/motsv.
Ja, den enda vettiga förklaringen till sänkningen måste väl vara att dölja spår.
Sen är frågan vilken typ av spår. Skulle ju kunna vara spår av något annat än KW.
Vad har den där U-båten använts till, egentligen? Varför seglade de två ut en kväll, när det snart skulle vara mörkt? Varför korsade han stora farleden utan belysning eller lanternor?
Jag skulle inte bli alldeles förvånad om Madsen skulle utföra något konkret den där natten och Wall kom i vägen på något sätt.
Jag tycker det känns mer troligt än att det skulle ha handlat om sex/våldtäkt; är man ensam besättning på en U-båt till havs har man väl så fullt upp att man inte ens hinner tänka på sex?