2017-08-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Radarföljning i undervattensläge........knappast va?

Peace of cake av Flashbackexperterna. Den lyser som en sol på radarn.
Citera
2017-08-13, 20:48
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Tänker syrgastuber fyllda med vatten? Svårt att ha koll på hur många som finns ombord. Men det kanske är långsökt?
Eller verktygsväska
Citera
2017-08-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Du förstår skillnaden mellan akustisk, optisk och radarövervakning av sjöterritorium, eller spelar du bara dum?
Citera
2017-08-13, 20:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Madsen har lagt om rodret nu och kör en annan historia. Den första som byggde på att hon hoppat av vid restaurangen gäller inte längre. Den nya versionen har väl inte kommit ut? Vad kan den bygga på?
Citera
2017-08-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du förstår skillnaden mellan akustisk, optisk och radarövervakning av sjöterritorium, eller spelar du bara dum?

Absolut. Jag har jobbat med alla tre. inte så mycket med det första då vi inte har så mycket sånt här nere. Har du?
Citera
2017-08-13, 20:51
Medlem
Sameshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
gravsätter men verkligen tomma kistor om kropp saknas ?
kenotaf ?

Jag vet ärligt talat inte, har väl mest fått den uppfattningen från filmer och tv-serier. Men någon form av ceremoni måste det ju bli, så att man kan få ett avslut.
Citera
2017-08-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken

Är det inte enklare att bara tömma ur hela Öresund? Som de gjorde med nån norsk sjö där en viss Quick skulle ha dumpat en död tjej.
Citera
2017-08-13, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
större delen av optiska övervakningen är numera automatiserad med fjärrövervakning på videoflöde, om inte alla stationer men det ska jag inte svära på. man kan styra optiken om man har ett intresse av vissa fartyg.
Ja du vet precis vad jag avser men det behöver vi kanske inte rota i mer i tråden.
Citera
2017-08-13, 20:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Madsen har lagt om rodret nu och kör en annan historia. Den första som byggde på att hon hoppat av vid restaurangen gäller inte längre. Den nya versionen har väl inte kommit ut? Vad kan den bygga på?

Ganska svårt säga. Någon nämnde att hon tänkte sno ubåten och sälja den till Nordkorea. Men det kanske inte är min första tanke.

Alltså han är dessutom bara häktad på den lägre graden, och för vållande. Så känns som att dom inte har så mkt på fötterna än.

Snubben ville ju uttala sig i media direkt efter gripandet. Och det är lite illavarslande, typ Mats Alm fasoner.
Citera
2017-08-13, 20:54
Medlem
Smegmas avatar
Peter har givetvis gett Kim en ståplats till havs. En fråga är (om hon nu inte hittas) hur lång tid tar det för en kropp att föruttna-/upplösas på havets botten? Tar det längre tid ju djupare hon är sänkt med tanke på salthalten och syret i vattnet? Finns det chans för att hon blir fiskmat?

Detta är nog något som Peter funderar på.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nä då hade han nog utrustat den med det. Men är inte säker om det är regel eller inte.

Trodde att alla civila farkoster till havs var tvungna att ha transponders så att det inte sker olyckor. Speciellt en liten ubåt i de grunda områdena runt Danmark.
Citera
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollpungen
Sidan av skrovet blev igensvetsat efter all utrustning plockats ombord. Det är ingen dörr på någotvis. Däremot så vet jag inte hur luckan i fören fungerar, men på videon från hemsidan verkar det vara en lucka som man kan öppna o stänga som man vill. Och i sådan fall kan han ju också lyft upp brottsofrett o sänkt henne därifrån.

Visst var det en dörr i sidan av skrovet, en dörr som sen svetsades igen.

http://i.vimeocdn.com/video/53987985_1280x720.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3049/2450544334_29475610fd_z.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in