Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Fast det "ni" måste förstå, är att vissa saker inte går att uppfostra bort. Om du bara visste hur många unga tjejer det är som dyker upp på Kvinnoklinikens våldtäktsmottagning, och snyftande berättar att de "bara skulle sova över hos sin killkompis efter en fest". Nej alla män tar inte tillfället i akt, men man måste ändå ha i åtanke att det KAN hända. Och särskilt om det är en vilt främmande man.
Angående Bang så kan du inte jämföra henne med lilla söta Kim, Bang var ju en bastant, manhaftig och ful lesbian.
Det är fullständigt bortkastad tid att svara på ett inlägg från dig och dessutom är det ofT. Jag hoppades att du skulle lämna detta allmänna feministsnacket och försöka hålla dig till ämnet.
Ja, allt kan hända.
På 50-60-talet var det inte så många kvinnor som hade körkort, jag hoppas du tycker det är okej nu. Går vi längre tillbaka i tiden var det oftast sönerna i familjen som fick utbildning, jag hoppas du tycker det är okej att kvinnor får det nu. Förr flyttade oftast kvinnorna direkt till sin man efter att de bott hemma, jag hoppas du tycker det är okej att de får flytta till egen lägenhet nu. På 50-talet var det svårt att skiljas eftersom kvinnan oftast var beroende av mannens inkomst och det sågs ofta ner på skilda kvinnor.
Vi kan hålla på såhär hur länge som helst. Allt kan hända men om vi låter rädslan styra oss då är vi vår egen fånge. Att du är fånge i din lägenhet råder det ingen tvekan om, men acceptera att vi andra som inte är så hysteriskt rädda är beredda att ta en liten risk för att få ett bra liv. Där vi lever i verkligheten och inte sitter klistrade framför filmer och romantiska böcker.