Citat:
Ursprungligen postat av
Simmaellersjunk
Jag tror det är något annat i görningen. Afghanska politiker och tjänstemän följer givetvis situationen med stort intresse, och ser nu möjligheten att utpressa Sverige på lämpliga mutor.
Självklart tar de emot avskummet, men de vill ha bättre betalt först. Det handlar om något slags omvänd lösensumma. Hazarströmmen är ägnad att förbättra Afghanistans handelsnetto på ett radikalt sätt, och med möjlighet för landets korrupta elit att skala av några procent för sina egna bankkonton.
Givetvis är det så här.
Afghanerna vill ha cash för att ta emot sin egna skit.
Om vi hade haft någon riktig affärsman i Regeringen så hade den hotat med att dra in samtliga bidrag, svenska styrkorna som skyddar heroinet och även dessa patetiska afghanska eliter som om Västs militära skydd dras bort faller till Talibanerna på en kvart?
De hade tagit emot dessa gratis direkt. Inget tjafs inget gnäll.
Finns som sagt inga förhandlare i Regeringen, de sitter på Royal Straight Flush, Afghanistan sitter på ett par med tvåor.
Det där pisslandet kan man hunsa hur mycket man vill, det är inte vi som får bidrag av Afghanistan, vi får bara skit från Afghanistan i form av deras gatuslödder.
Går att krossa såna här lortländer hur lätt som helst, de skulle t.o.m. uppskatta att bli tillsagda på skarpen, det är så muslimer fungerar. De respekterar bara våld och hot om våld.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Eliasson definitivt. Det är väl ändå denne man som ytterst säger vad får/ska göra och inte.
Tror det finns många bra gräsrotspoliser som gärna hade börjat jobba.
Jag tror de slutat redan (du har väl hört talas om alla Poliser som slutar), kvar är bara hensnutar.
Om de inte vore hen så hade de sett till att Polischef Kräks försvunnit på ett eller annat sätt.
Bara titta på den dåliga kvalitén på de ingripanden de FÅR göra.
Det är Kling & Klang för hela slanten även när de får ta i ordentligt.
De bra lär inte ha velat stanna kvar i den dagisverksamhet som är Polisen av idag.
Jag förstår varför en bra snut slutar och jag förstår varför bara de dåliga blir kvar.