2017-08-13, 11:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Vem är denna U.A? Bodde han i Mariestad -92? Var han ute på Statt denna kväll? Kände han H.A?

Fråga två: Det är jag ganska säker på att han gjorde. Fråga tre och fyra har jag inget svar på. MEN SVARET PÅ FRÅGA 1 STÅR ATT LÄSA BARA ETT PAR, TRE SIDOR BAKÅT!
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-13 kl. 12:11.
Citera
2017-08-13, 12:07
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Grandpa: På sidan 1554 bekräftar Twiggygirl och lubbe oreserverat att KM är kusin med Urb*n Ahl*n.
och då är det en äkta sanning?
Är det på mammas eller pappas sida?
Citera
2017-08-13, 12:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
och då är det en äkta sanning?
Är det på mammas eller pappas sida?

Jag vet inte om det är sanning eller inte, men eftersom Twiggygirl inte vill höra talas om att KM skulle kunna vara "pilotmannen" ter det sig konstigt att Twiggygirl ens går in och bekräftar en sådan sak.
Citera
2017-08-13, 12:12
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phena Lilipsson
GS har koppling till Skövde.
Jag kommer inte berätta var av vissa omständigheter.

Phena... du behöver inte berätta någonting här. Vi som läser värderar din information, sannolikheten i det du skriver mot vad som är känt i det här fallet och vad som kan vara rimligt i det du påstår för övrigt.

Jag undrar varför du skriver här, eftersom du gör dig själv en otjänst. Varför skriva att du vet att en person, GS är skyldig till ett dråp och medskyldig till ett annat, och att du även ska veta var Helenas kvarlevor finns? Har du sån info skall du gå till polis med dessa uppgifter.

Jag är häpen över dina inlägg och din brist på omdöme. Jag föraktar ditt förhållningssätt.
Senast redigerad av FedupFlorence 2017-08-13 kl. 12:21.
Citera
2017-08-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fråga två: Det är jag ganska säker på att han gjorde. Fråga tre och fyra har jag inget svar på. MEN SVARET PÅ FRÅGA 1 STÅR ATT LÄSA BARA ETT PAR, TRE SIDOR BAKÅT!

Han har bott utanför mstad hela tiden. 92 jobbade han som lärare här. 94 tror jag blev han riksdagsman och senare nästan utr.minister ju.
Citera
2017-08-13, 12:45
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Han har bott utanför mstad hela tiden. 92 jobbade han som lärare här. 94 tror jag blev han riksdagsman och senare nästan utr.minister ju.
Han föddes i Mariestad 1964 och bodde i Mariestad (=mantalsskriven) 1971, 1981 och 1991.
Allt enligt Wikipedia och "Sveriges befolkning"
(Förutsätter att ni kallar Leksberg för Mariestad där han föddes och bodde 1971)
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-13 kl. 12:48.
Citera
2017-08-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Han föddes i Mariestad 1964 och bodde i Mariestad (=mantalsskriven) 1971, 1981 och 1991.
Allt enligt Wikipedia och "Sveriges befolkning"
(Förutsätter att ni kallar Leksberg för Mariestad där han föddes och bodde 1971)

Ok fel av mig. Han bodde lite norr om ett tag vet jag.
Citera
2017-08-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Tycker du resonerar väldigt klokt. Just nu känns det som om alla resonemang kring "Pilot" trampar vatten och står stilla på samma plats som den senaste veckan.

Om KM nu skulle vara den aktuella.....vilka områden skulle kännas hemtamt för honom ang att gömma en kropp?
Om nu, mot all förmodan, snacket om nån Hagstr** plus nån till skulla ha substans, så nämns att kroppen skulle finnas i Skövde. Man kan väl utgå ifrån att hen inte menar själva staden, utan Skövdes närområde.

Timmersdala med omgivningar har ju tagits upp lite smått, men det finns betydligt fler ställen än en specifik brunn vid en av korsningarna. Har någon nån tanke om andra mer specifika ställen som kan passa in för syftet?
Själv tog jag upp gruvgångarna vid den gamla skifferbrytningen och kom på att det troligen är mer lättillgängligt från Billingesidan, om man nu vill gömma något i det området.

Är man från Mariestadstrakten bör man ju ha relativt bra koll på Timmersdala/Lerdala då det faktiskt inte tar alltför många minuter att åka bil dit.
Tar man vägen från Mariestad mot Skövde, men väljer andra halvan av färden för att passera samhället Timmersdala in mot Skövde hamnar man väl längs en ganska liten, slingrig o relativt lite trafikerad väg?
Mitt långtidsminne sviker mig nog emellanåt, men har nån lite koll på hur det egentligen ser ut den sträckan får ni gärna klarna bilden för mig.

KM kan ju vara pilot när GS och BH dök upp - jag skulle aldrig i hela mitt liv våga säga något om det är dessa 2 figurer.
Citera
2017-08-13, 14:04
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
KM kan ju vara pilot när GS och BH dök upp - jag skulle aldrig i hela mitt liv våga säga något om det är dessa 2 figurer.

Gissar jag rätt kring dessa två herrar att dom inte är några man ska stöta sig med på nåt sätt? Om det stämmer....har det alltid sett ut så kring dessa?
Citera
2017-08-13, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Jag hade berättat allt jag visste oavsett vem/vilka som ligger bakom.
Citera
2017-08-13, 14:17
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Gissar jag rätt kring dessa två herrar att dom inte är några man ska stöta sig med på nåt sätt? Om det stämmer....har det alltid sett ut så kring dessa?

Nu vet ni iofs inte vem den s.k GS är. Tycker man får lite alkis/missbrukar feeling av dessa med viss förmåga till våld under rus, inget direkt ovanligt alltså. Offer för våldet brukar i så fall också vara från "missbrukarkretsar". Båda är väl kring de sextio nu o börjar väl tackla av lite.
Citera
2017-08-13, 14:23
Medlem
Nu e jag trött på detta. Bo david ingemar hagström, dömd i tingsrätten, men friad i hovrätten för mordet på kristina larm som han var skyldig till.

Detta är antagligen Helenas baneman.

Domen https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fminfil.se%2Fn6KaX6a3b7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in