2017-08-13, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Vad jag önskar att jag hade tid att vara på Medborgarplatsen nu med dom fina ungdomarna och barnen. Vilken glöd och kämparanda dom har, vilken härlig gemenskap. Hoppas fler samlar in måltider åt dom. Nu måste Ribbenvik ändra sig och låta dom stanna. Dom är ju svenskar nu och många har rotat sig och lärt sig språket. Tänker på hur dom fryser och det gnager i hjärteroten.

#vistårinteut

Rymdkram.

Skulle inte förvåna mig om de kan ringa och beställa pizza (eller kebab), glass och läsk och sedan skicka räkningen till socialen. De lider ju nöd, vet ni, mat ska alla ha även om det är kommunen som betalar.
Citera
2017-08-13, 12:47
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfetteflickan
.......
Jag kan inte låta bli att undrar, hur det skulle varit om , svenska, vita äldre män, skulle tagit sig an afghanska 17-åriga ensamkommande flickor, gullat och kelat med tjejerna precis på samma sätt som batikhäxorna gör med de afghanska unga männen...ana reaktionerna...någonting har gått riktigt snett i Sverige!
http://imagizer.imageshack.us/a/img922/6830/C2npqX.jpg

Dessa kvinnor är eldsjälar och du är bara ett gubbslem!

En problematik som belysts på forumet otaliga gånger men i MSM så har det varit sparsamt med reportage. Genom den uteblivna granskningen, så har dessa kvinnor intalat sig att dom aldrig skulle upptäckas, dom skulle lätt kunna gå under radarn och begå dessa brott i lugn och ro. Detta är långt värre än normalfallet av prostitution, kvinnorna utnyttjar män/pojkar som enligt egen utsaga står under dödshot och lever under hård psykisk press.

Vi minns alla upprinnelsen till att Arbogakvinna till slut kunde lagföras. Två afghaner gick först till polisen för att dom blev hotade och tvingade till sex, polisen lyssnade inte och dom gick till media där vi i en av få artiklar fick ta del av eländet. https://www.ekuriren.se/nyheter/har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade/

'Knulla mig eller jag skickar dig till en säker död', fy fan vilket avart av mänskligheten. Dessutom så har andra batikkärringar känt till hennes särställning och velat var med på ett hörn.

"Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex."

Offer för sexuella övergrepp intar ofta en inställsam hållning till sina förövare, och är man utrustad med någorlunda kritiska ögon så kan man se sådana överdrivna tendenser i beteende hos flera av dom unga männen. Dom klänger och kramas och tycks inte kunna få nog av kvinnorna. När dom sedan träffar vanliga svenska tjejer tror dom att detta beteende är OK, med känt resultat vet vi att det inte är en lyckad form av integration.

/Provokatör
Citera
2017-08-13, 12:56
Medlem
Citat:
Vad jag önskar att jag hade tid att vara på Medborgarplatsen nu med dom fina ungdomarna och barnen. Vilken glöd och kämparanda dom har, vilken härlig gemenskap. Hoppas fler samlar in måltider åt dom. Nu måste Ribbenvik ändra sig och låta dom stanna. Dom är ju svenskar nu och många har rotat sig och lärt sig språket. Tänker på hur dom fryser och det gnager i hjärteroten.

#vistårinteut

Rymdkram.

Gnager gör det säkert. I stjärtroten /fittroten

#jagstårintehellerut
#allaafghanerskaut

Rymddiarré efter surströmmingsparty
Senast redigerad av Antidemokretin 2017-08-13 kl. 13:00.
Citera
2017-08-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesuijuliusceasar
Är det någon som reflekterar över konsekvenserna över att ha muhamed 25 år FRÅN MEDBORGARTRAPPAN i samma klass som ditt 14 åriga barn?

PS.det börjar redan i småskolan 11 årngar från mena i samma dagis som din 6 åring .youre fucked!

Nej, svenska kvinnor och män fattar inte vad som händer. De föder barn i en krigssituation och låter fienden ta hand om dom. Hur någon svensk ens kan tänka sig att föda barn idag är obegripligt. Dags att sluta drömma om ett stillsamt familjeliv. Det är inte möjligt längre.
Citera
2017-08-13, 12:59
Medlem
Citat:
Äntligen lossnar det. Hoppas på amnesti men att stoppa utvisningarna är ett steg på vägen. Nu tänds hoppet. Vilken glädje barnen/ungdomarna måste känna nu. Hoppas dom som redan utvisats får komma hit igen och kräva skadestånd från regeringen för lidandet.

#vistårinteut

Rymdkram.

Jag nominerar dig till årets FB-troll. Du bara utklassar alla andra.

Hade de som sitter på torget varit en potential för Afganistan så hade självklart varit välkomna tillbaks.
I realiteten är det ett gäng loosers där säkert merparten är dömda för brott i olika skalor i hemlandet.
Dessa vill de förståss inte ha tillbaks.

Så förutom att vi måste "ta hand om" detta bottenskrap så har vi alltså importerat kriminalitet till landet. Jag kan inte komma på något mer destruktivt drag för att sänka ett land på sikt.
Citera
2017-08-13, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dessa kvinnor är eldsjälar och du är bara ett gubbslem!

En problematik som belysts på forumet otaliga gånger men i MSM så har det varit sparsamt med reportage. Genom den uteblivna granskningen, så har dessa kvinnor intalat sig att dom aldrig skulle upptäckas, dom skulle lätt kunna gå under radarn och begå dessa brott i lugn och ro. Detta är långt värre än normalfallet av prostitution, kvinnorna utnyttjar män/pojkar som enligt egen utsaga står under dödshot och lever under hård psykisk press.

Vi minns alla upprinnelsen till att Arbogakvinna till slut kunde lagföras. Två afghaner gick först till polisen för att dom blev hotade och tvingade till sex, polisen lyssnade inte och dom gick till media där vi i en av få artiklar fick ta del av eländet. https://www.ekuriren.se/nyheter/har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade/

'Knulla mig eller jag skickar dig till en säker död', fy fan vilket avart av mänskligheten. Dessutom så har andra batikkärringar känt till hennes särställning och velat var med på ett hörn.

"Enligt pojkarna har också andra personer i kvinnans närhet kommit till pojkarna och velat ha sex."

Offer för sexuella övergrepp intar ofta en inställsam hållning till sina förövare, och är man utrustad med någorlunda kritiska ögon så kan man se sådana överdrivna tendenser i beteende hos flera av dom unga männen. Dom klänger och kramas och tycks inte kunna få nog av kvinnorna. När dom sedan träffar vanliga svenska tjejer tror dom att detta beteende är OK, med känt resultat vet vi att det inte är en lyckad form av integration.

/Provokatör

Ja det genomsyrar i stort sett hela organisationen och inget görs, sen kan man inte heller ifrågasätta saker och ting utan att man riskerar att förlora jobbet. I.o.f. är det rätt grova anklagelser men man tycker ändå att området skulle hanteras på ett ansvarsfullt sätt. Om detta hade handlat om män m. småflickor så skulle socialstyrelsen genast sätta igång en utredning. Tycker det är rätt så tragiskt att vi nått den punkten där feminismen har lyckats genomsyra så hårt att kvinnor står utanför granskning och ett förslag att faktiskt granska vad som sker bemöts av "sexist" etc. Samma sak gäller i politiken där den där Soraya Post gifte bort sin dotter, hade det vart en man som gjort det hade media verkligen sugit på karamellen ett bra tag.

Man måste kunna granska både män och kvinnor inom sociala verksamheter, myndigheter och politiken utan att det ska bli en shit show. Ärligt talat så skulle nog andelen av kvinnor och män som faktiskt gör hemska handlingar vara förvånansvärt mycket högre än man först tror. Det hjälper inte med varken integrationen eller folks tilltro till myndigheter. En granskning skulle ändå behövas eftersom så många nya aktörer växt upp som svampar, även med utbildning så sitter många socialarbetare och har svårt med känslorna hur ser det då ut för dom utan utbildning eller fallenhet?
Citera
2017-08-13, 13:16
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Äntligen lossnar det. Hoppas på amnesti men att stoppa utvisningarna är ett steg på vägen. Nu tänds hoppet. Vilken glädje barnen/ungdomarna måste känna nu. Hoppas dom som redan utvisats får komma hit igen och kräva skadestånd från regeringen för lidandet.

#vistårinteut

Rymdkram.

Kan inte tänka mig annat än att du trollar om du inte är Sveriges mest naiva person. Kan du inte få in i ditt trånga huvud att vi inte har råd? Tyvärr styrs allt av pengar och vi har inget val, vi kan inte ta emot världens befolkning. Tänk hur mycket nytta våra pengar hade gjort i intilliggande regioner istället. Sedan tycker jag du skall ställa dig frågan varför de inte tar med sig sina systrar och varför de inte flydde till Saudiarabien istället med muslimska lagar och traditioner. Varför flyr men 500 mil till ett av jordens kallaste och mörkaste länder?

Du får med dina inlägg ta personligt ansvar för den ökande våldtäktsfrekvensen och kriminaliteten som kommer framöver från dessa individer.
Citera
2017-08-13, 13:21
Medlem
Superfloskulös debattartikel i Aftonbladet (från i fredags) - här haglar parallellerna med J-passen och t o m Baltutlämningen (?!). Sinne för proportioner och logik är inte den starka sidan hos det gäng av amatörer som skrev ihop detta hysteriska inlägg...

http://www.aftonbladet.se/debatt/a/jqGPq/utvisningarna--en-ny-skamflack-for-sverige

Citat:
Ursprungligen postat av Björnligan/Aftonbladet
Sedan fyller dessa ungdomar arton år – eller bedöms på vetenskapligt skakiga grunder ha fyllt arton – och plötsligt utvisas de till ingenting. Vad var då poängen med all denna samhälleliga satsning från början?

Bortkastade mänskliga och ekonomiska resurser! Och varför skulle en människas skyddsbehov plötsligt upphöra för att hon fyller arton år? Den skräck och förtvivlan som de utvisade och de utvisningshotade upplever har lett till depressioner och flera självmord bland dem.

Afghanistan är ett svårt krigshärjat land. Där finns inget ordnat mottagande eller hjälp för de afghanska ungdomarna som skickas dit. Många av dem har inget hem eller familj eller kontaktnät i Afghanistan.

En del av dem har aldrig levt där utan i Iran som flyktingar. De är oerhört utsatta och är ofta för sin överlevnad hänvisade till kriminella gäng, till tiggeri, till trafficking eller att värvas till armén, eller till IS.

”Unga frustrerade män som inte ser något hopp är bland det farligaste som finns. De kan lockas in i extrema grupper för att kunna försörja sig. Vi vet till exempel att IS försöker etablera sig i Afghanistan”, säger Björn Lindh på Svenska Afghanistankommittén.

Vi accepterar inte er djupt inhumana, samhällsekonomiskt vansinniga politik gentemot de afghanska flyktingungdomarna.
Citera
2017-08-13, 13:31
Medlem
Trots att Mp,V och Fi är minsta partierna så styr dom hela nationen Sverige..
Citera
2017-08-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Kan inte tänka mig annat än att du trollar om du inte är Sveriges mest naiva person. Kan du inte få in i ditt trånga huvud att vi inte har råd? Tyvärr styrs allt av pengar och vi har inget val, vi kan inte ta emot världens befolkning. Tänk hur mycket nytta våra pengar hade gjort i intilliggande regioner istället. Sedan tycker jag du skall ställa dig frågan varför de inte tar med sig sina systrar och varför de inte flydde till Saudiarabien istället med muslimska lagar och traditioner. Varför flyr men 500 mil till ett av jordens kallaste och mörkaste länder?

Du får med dina inlägg ta personligt ansvar för den ökande våldtäktsfrekvensen och kriminaliteten som kommer framöver från dessa individer.

Varför slita itu deras tillvaro? Dom har rotat sig här nu och känner lite trygghet. Att våldtäkter har ökat beror på att fler anmäler nuförtiden och att vi har moderniserat lagar om sexualbrott. Vad har etnicitet med saken att göra? Nu måste amnestin införas för dessa barn/ungdomar. Vad spelar det för roll att det kostar pengar? Vi får väl låna eller höja skatten. Vart är humanismen och medmänskligheten?

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-08-13, 13:34
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Idag fick jag korta av promenaden för att det regnade och blåste snålt. Det känns verkligen som den första höstdagen. Hur reagerar hazarerna på dåligt väder? Får dom riktiga dunsovsäckar av häxorna? Kanske krypa ner och gosa lite...

Skämt åsido, övernattar demonstranterna vid Medis? Jag gissar att det snart kommer att tunnas ut i deras led, dels pga nattkylan men också att media slutar bry sig om att rapportera. Det blir väl till att låta sig gömmas bland aktivister och "sugar mamas'n'papas".

Det är då lämpligt att polisen plockar in avskummen då de trötta och härjade börjar lämna platsen. Vilket förvar kan tänkas få plats att hysa alla som ska avvisas? Logistiken verkar inte riktigt genomtänkt.

Kanske kan Medelhavets numera överflödiga NGO-båtar rekvireras för uppankring i Saltsjön? Aktivisterna kan fortsätta vara aktivistiska och serva främlingar på båt medan de skriker i megafon och de byråkratiska kvarnarna får mala på. Batikhäxor och plyschslem kan transporteras till och från i lagoma doser med hjälp av den nya organisationen "Optimistjolle för Aktiviststolle". Den nya organisationen kan även få använda sig av "Ren Henförelse" som slogan. Det vore nog den bästa lösningen i dagsläget.
Citera
2017-08-13, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Trots att Mp,V och Fi är minsta partierna så styr dom hela nationen Sverige..

+10

Det är mycket påfallande att mp, ett litet parti som aldrig behövt ta ansvar för några långsiktiga beslut och försvara dem i motvind före 2014, har ett inflytande out of all proportion till sitt röstetal. Men detta ses aldrig som något problem i MSM - medan det anses självklart att SD:s ökande antal mandat ska ignoreras och detta åarti isoleras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in