2017-08-13, 12:03
Medlem
Börjar bli förbannad på den där Madsen. Tänk om han är så excentrisk att han inte ens har speciellt mycket samvetskval(givet att det är han som har gjort det) och nu bara fokuserar på att kunna bli fri och fortsätta sina projekt! Raketer och grejer.

Skum man den där Madsen. Och om det är en olycka så larmar man väl, även om man själv har klantat sig! Man gör väl inte en "fargo" så att problemet växer lavinartat till lögner, mord och världsomspännande intresse.
Citera
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Jag tror att PM av någon anledning tog livet av KW på torsdagskvällen, avsiktligt eller oavsiktligt.
Någonting måste ha hänt redan på torsdagskvällen eftersom ubåten skulle vara tillbaka då.
PM har under ett halvt dygn arbetat med att göra sig av med kroppen och komma på en bra historia.
Han sänker ubåten för att förstöra bevis.

Allt annat skulle vara en sensation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Är jag den ende som får starka Cats Falck-vibbar i det här fallet?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Cats_Falck

1. Kvinnlig vacker, ung erkänd journalist.
2. Mystiskt försvunnen.
3. Hittas i vattnet efter en lång stund. (vet vi inte nu men troligtvis)
4. Ouppklarat fall. (tillsvidare)
5. Möjligen döljer journalisten på något viktigt, ett scoop eller vittnesmål och måste röjas ur vägen.
6. Möjliga kopplingar till sitt yrke som journalist.
Nej, tanken har funnits tidigare, även om inte just Cats Falck nämnts. Eftersom det funnits mycket slitningar både om ubåt och raketprojektet så finns det goda möjligheter att hon kan ställt frågor som inte uppskattades. Sedan kan man alltid undra över varför PM vid flera tidigare tillfällen ensam varit ute och övernattat med ubåten - finns ju alltid möjligheter att ubåten använts till något den inte borde och att detta kommit fram. Eftersom Kim verkar ha varit en duktig journalist så finns det definitivt möjligheter att hon inte bara planerade för en artikel om hobbyist med privatbyggd ubåt utan hade tyngre vinkling planerad.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Om vi släpper orsaken till häktning. För jag tror inte det är viktigt. Eftersom man inte vet riktigt vad som hänt väljer man "oaktsamhet".

Men varför blev han arresterad så fort efter att han kommit iland? Att vara den sista offret setts med brukar inte vara skäl nog. Kan det bero på det osannolika att ubåten skulle sjunka just nu när den varit i farten sedan 2008...

Kan Kim ha skickat ett sms typ "PM är lite obehaglig"? Enligt vissa anmälde pojkvännen henne försvunnen tidigt, vilket kan tyda på ett sms. Personligen tycker jag inte 02:30 är så tidigt.
Citera
2017-08-13, 12:04
Medlem
Catings avatar
De måste ha varit ganska säkra på att kroppen fanns i ubåten..?
Annars är det ju väldigt märkligt att de inte startat sök efter henne för länge sedan. Känns som om danska polisen gjort en rejäl felbedömning här.
De vet ju inte med absolut säkerhet att hon var död när/om hon hamnade i vattnet. Troligen -absolut, men att ett sök inte pågått kan få rätt stora konsekvenser.
Senast redigerad av Cating 2017-08-13 kl. 12:09.
Citera
2017-08-13, 12:04
Medlem
Det jag inte förstår är följande:

Han påstår att han hade problem med ubåten. Eftersom han gillar ubåten så vill han antagligen inte att den ska gå till spillo. Så varför låter han båda luckor vara öppna? Det finns väl en sluss där han hade kunnat låta ubåten sjunka men resten är ej vattenfyllt (exempelvis all elektronik i ubåten). Varför vill han att den ska vattenfyllas?
Citera
2017-08-13, 12:05
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han verkar lite "speciell" så möjligen har hon då kanske ställt några frågor för mycket varefter han slog till henne och det tog så illa att hon dog. Det man liksom kan fastställa är att det inte var något planerat mord åtminstone. Det heller att hon dog genom olycka och han då vill försöka dölja detta.

Ja, så ligger det förmodligen till. Frågan är var hon ligger och om han styckade eller inte.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Styckningsteorin kan vi nog kunna lägga ner. Måste ju ha i så fall redan påfunnits mängder med spår från en sådan akt på Madsens kläder, i ubåten osv.

Det finns flera frågetecken i alla möjliga scenarior jag försöker måla upp i huvudet. Ska bli väldigt intressant att få veta sanningen.

Men vad kan hon väga? 60 kg. Inte det lättaste att släpa upp otympliga 60 kg uppför en stege. Men Madsen är nog heller ingen psykopat utan vare sig hur han haft ihjäl henne ska det mycket till för att det ska börja styckas. Så han kämpade väl då länge så han fick ut henne sedan lade han till något som kunde fungera som sänke och hon ligger nu på havets botten någonstans.
Citera
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Kan Kim ha skickat ett sms typ "PM är lite obehaglig"? Enligt vissa anmälde pojkvännen henne försvunnen tidigt, vilket kan tyda på ett sms. Personligen tycker jag inte 02:30 är så tidigt.

Att befinna sig i en ubåt kan vara psykiskt påfrestande.
Finns det risk att hon ballade ur? Skadade sig själv eller tvingade honom att agera i nödvärn?
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Börjar bli förbannad på den där Madsen. Tänk om han är så excentrisk att han inte ens har speciellt mycket samvetskval(givet att det är han som har gjort det) och nu bara fokuserar på att kunna bli fri och fortsätta sina projekt! Raketer och grejer.

Skum man den där Madsen. Och om det är en olycka så larmar man väl, även om man själv har klantat sig! Man gör väl inte en "fargo" så att problemet växer lavinartat till lögner, mord och världsomspännande intresse.

Personligen är jag fortsatt mycket skeptiskt till att Madsen skulle ha mördat någon eller försöka dölja att han orsakat någons död.
Han är egen och extremt speciell men tror som sagt inte att han dräpt någon
Citera
2017-08-13, 12:06
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varför vill han att den ska vattenfyllas?

Elektronikproblem som gjorde att han inte kunde undvika detta?
Citera
2017-08-13, 12:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Han har ju utvecklat raketbränsle så kanske hade han starkt frätande bränsle ombord, som han kunde lösa upp lite kroppsdelar med: fingertoppar, ansikte eller annat? Inte för att jag vet vad exakt han skulle ha med det för, men han utförde ju en massa experiment...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in