2017-08-13, 09:49
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
varför går han inte ut och säger att någon lagt i någon drog i hans öl?? Hade varit ett smart sätt att komma runt det här..

Och genom en nödlögn misskreditera hela sällskapet? Det var en retorisk fråga.
Citera
2017-08-13, 10:20
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
De var bjudna sedan länge.. hade inbjudningarna skickats ut idag hade inte Christina bjudit Anders Borg..

Stämmer till 100%.
Sedan är inte heller Christina och Anders ovänner på något sätt och Anders vet att hålla sig nykter på tillställningen.
Citera
2017-08-13, 10:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Och genom en nödlögn misskreditera hela sällskapet? Det var en retorisk fråga.

Det gäller hans karriär..hade han gjort det så hade allmänheten haft en förståelse.. och då hade han kanske kunnat rädda upp det här.. han hade troligtvis inte ens behövt avgå från sina uppdrag., nu är det kört för många år framåt i tiden.
Citera
2017-08-13, 11:06
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Det gäller hans karriär..hade han gjort det så hade allmänheten haft en förståelse.. och då hade han kanske kunnat rädda upp det här.. han hade troligtvis inte ens behövt avgå från sina uppdrag., nu är det kört för många år framåt i tiden.

Hedersamt, trots allt, att han inte valde att ljuga så. Men visst hade det varit intressant att veta vad ett blodprov visat. Polskans medicinlåda har nog fler röda trianglar än Trafiksäkerhetsverket.
Citera
2017-08-13, 11:11
Medlem
Giant Squids avatar
GW om fadäsen.

Citat:
Fredagen den 28 juli befinner sig Anders Borg på en privat fest på Husarö i Stockholms skärgård. Totalt sextiotalet deltagare varav ett tiotal barn. Snittnykterheten bland de vuxna deltagarna är låg. Dessutom det vanliga dryga halvdussinet som pudrat näsan, dragit i sig en holk eller knaprat både uppåt och neråt.

Vi talar icke om rikets etablissemang, snarare det genomsnittliga Stureplansklientelet, fast med ett undantag. Anders Borg som ensam har större medial och social fallhöjd än resten av sällskapet tillsammans
http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/jamfort-med-mig-i-min-krafts-dagar-ar-borg-en-usel-amator/
Citera
2017-08-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Först ska han lämnas.

Noterar att GW försvarar sin jaktkompis Borg i Expressen. Partykraschers, alkolister och pederaster håller varandra under armarna. GW borde haft vett att hålla sig utanför detta.

Leif GW gör ett taffligt försök att försvara AB.

Det gör han genom att betona hur ”vanligt” sådant här beteende är bland kreti och pleti. Sen konstaterar han att deltagarna på festen på Husarö bestod just av kreti och pleti och inte etablissemanget.

Därefter jämför han med sitt egna beteende och konstaterar att han minsann har gjort mycket värre saker.

Därtill skriver han att den ENDA skillnaden är att Anders Borg har en mycket större medial fallhöjd än resten av gänget. Just det.

Det var ett bra försök – i en hopplös situation. Leif GW är mycket väl medveten om att Anders Borg varken kan jämföras med ”vanliga svensson” som fredagssuper och beter sig illa därefter. Lika lite kan han jämföras med en populär, men alkoholiserad författare som OCKSÅ har betett sig illa under sina glansdagar. Kanske på ett mycket värre sätt. Anders Borg är inte heller en intressant, men komplex romanfigur utan en människa ur verkligheten. En människa med hög medial fallhöjd.

Det riktigt tragiska är när Leif GW beskriver festen som om den vore av den ytterst vanliga sorten. Att det bland de 50 vuxna endast fanns några få som var nyktra och att det bland de onyktra dessutom fanns ”det vanliga dryga halvdussinet” som pudrat näsan, dragit i sig en holk eller knaprat både uppåt och ner.

Och samtidigt vet man att det fanns ca 10st barn bland festdeltagarna.

Jag gapar. Jag har ALDRIG deltagit i en sådan fest under min livstid. Säkert många med mig som inte ens kunde tänka sig att dra sina barn till sådana tillställningar. Men för en alkis är det "det vanliga"..
Citera
2017-08-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Stämmer till 100%.
Sedan är inte heller Christina och Anders ovänner på något sätt och Anders vet att hålla sig nykter på tillställningen.

Man behöver ju inte vara osams med en människa för att konstatera att han inte lämpar sig ens företagsledning pga "personliga problem".
Citera
2017-08-13, 11:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det riktigt tragiska är när Leif GW beskriver festen som om den vore av den ytterst vanliga sorten. Att det bland de 50 vuxna endast fanns några få som var nyktra och att det bland de onyktra dessutom fanns ”det vanliga dryga halvdussinet” som pudrat näsan, dragit i sig en holk eller knaprat både uppåt och ner.

Jag gapar. Jag har ALDRIG deltagit i en sådan fest under min livstid. Säkert många med mig som inte ens kunde tänka sig att dra sina barn till sådana tillställningar. Men för en alkis är det "det vanliga"..
Normalt sett brukar man ju anklaga WT-folk för att supa när barnen är med. Så detta känns ju inte riktigt sådär överklassigt.
Citera
2017-08-13, 11:48
Medlem
Citat:
Nej samma här, och då har det både varit "folkets" fester och finare tillställningar. GW sänker sig därmed till Borgs träsknivå.

Hade Borg vidhållit sin ursäkt och avgått från alla styrelseuppdrag och försvunnit in i glömskan hade det varit en sak, det kan jag ändå respektera, men etablissemanget försöker försvara sin egen dekadens, liksom Borg nu försöker förminska.
Citera
2017-08-13, 11:52
Medlem
enfindams avatar
Var det inte Anders Borg som sa att "man ska jobba och inte supa" och inte "stoppa fingrarna i syltburken"? Tycker du själv att du lever upp till det, Anders Borg?
Senast redigerad av enfindam 2017-08-13 kl. 12:43.
Citera
2017-08-13, 11:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Jag gapar. Jag har ALDRIG deltagit i en sådan fest under min livstid.
Det säger nog mer om dig än om Borg och festsällskapet.
Citera
2017-08-13, 12:00
Medlem
Citat:
Leif GW gör ett taffligt försök att försvara AB.

Det gör han genom att betona hur ”vanligt” sådant här beteende är bland kreti och pleti. Sen konstaterar han att deltagarna på festen på Husarö bestod just av kreti och pleti och inte etablissemanget.

Därefter jämför han med sitt egna beteende och konstaterar att han minsann har gjort mycket värre saker.

Därtill skriver han att den ENDA skillnaden är att Anders Borg har en mycket större medial fallhöjd än resten av gänget. Just det.

Det var ett bra försök – i en hopplös situation. Leif GW är mycket väl medveten om att Anders Borg varken kan jämföras med ”vanliga svensson” som fredagssuper och beter sig illa därefter. Lika lite kan han jämföras med en populär, men alkoholiserad författare som OCKSÅ har betett sig illa under sina glansdagar. Kanske på ett mycket värre sätt. Anders Borg är inte heller en intressant, men komplex romanfigur utan en människa ur verkligheten. En människa med hög medial fallhöjd.

Och så kan vi göra ytterligare en jämförelse, ponera att Borg hade uttryckt sig rasistiskt eller "främlingsfientligt" i fyllan - hur många GW hade kommit till försvar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in