Citat:
Ursprungligen postat av
Fnysington
Först ska han lämnas.
Noterar att GW försvarar sin jaktkompis Borg i Expressen. Partykraschers, alkolister och pederaster håller varandra under armarna. GW borde haft vett att hålla sig utanför detta.
Leif GW gör ett taffligt försök att försvara AB.
Det gör han genom att betona hur ”vanligt” sådant här beteende är
bland kreti och pleti. Sen konstaterar han att deltagarna på festen på Husarö bestod just av kreti och pleti och inte etablissemanget.
Därefter jämför han med
sitt egna beteende och konstaterar att han minsann har gjort mycket värre saker.
Därtill skriver han att den ENDA skillnaden är att Anders Borg har en mycket
större medial fallhöjd än resten av gänget. Just det.
Det var ett bra försök – i en hopplös situation. Leif GW är mycket väl medveten om att Anders Borg varken kan jämföras med ”vanliga svensson” som fredagssuper och beter sig illa därefter. Lika lite kan han jämföras med en populär, men alkoholiserad författare som OCKSÅ har betett sig illa under sina glansdagar. Kanske på ett mycket värre sätt. Anders Borg är inte heller en intressant, men komplex romanfigur utan en människa ur verkligheten. En människa med hög medial fallhöjd.
Det riktigt tragiska är när Leif GW beskriver festen som om den vore av den ytterst vanliga sorten. Att det bland de 50 vuxna
endast fanns några få som var nyktra och att det bland de onyktra dessutom fanns ”
det vanliga dryga halvdussinet” som pudrat näsan, dragit i sig en holk eller knaprat både uppåt och ner.
Och samtidigt vet man att det fanns ca
10st barn bland festdeltagarna.
Jag gapar. Jag har ALDRIG deltagit i en sådan fest under min livstid. Säkert många med mig som inte ens kunde tänka sig att dra sina barn till sådana tillställningar. Men för en alkis är det "det vanliga"..