2017-08-13, 10:25
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fast det var 2010, som man fortfarande var tvungen att fysiskt vara vid maskinen för att dyka/gå till ytläge. Han har säkert modifierat sedan dess.

Var inte det en av sakerna han moddade när den sista var uppe? Jag har för mej att jag läste det tidigare i tråden.
Citera
2017-08-13, 10:25
Medlem
MADs avatar
Varför öppnar de inte luckan på däcket framför tornet?
Går det bara inifrån eller?
Citera
2017-08-13, 10:26
Medlem
kaiserwilhelms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Batterier och havsvatten är en dålig kombination, vatten är en halvledare och det blir en riktig sörja med all korrosion o syra... Även i en öppen båt med utombordare och ETT batteri blir det otrevligt.... Vet av erfarenhet.

Vatten är inte en halvledare. Saltvatten däremot innehåller diverse joner som gör att det leder viss ström.
Citera
2017-08-13, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tornet på båten ser ju pyttelitet ut, inte alls som på bilden med Kim och Peter från torsdags

Tornet ser helt klart annorlunda ut än det på den andra bilden.
Kanske en avledningsmanöver avsedd för media.
Citera
2017-08-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Varför öppnar de inte luckan på däcket framför tornet?
Går det bara inifrån eller?

Det går nog bara inifrån ja. Finns nog ingen luftsluss vid den luckan.
Citera
2017-08-13, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Hade det varit svenska polisen som hade haft hand om detta så hade det tagit åratal innan ubåten hade blivit undersökt...ex bussolyckan för snart ett år sedan där dom fortfarande håller på och undersöker bussen.
Alla väntar på någon form av svar..
vi utreder heter alltid svaret här...
Vid bussolyckor t ex så brukar polisen få vänta väldigt länge på att fordonstillverkaren skall återkomma med information om vad som hittats i fordonets styrdatorer. Polisen själv kan göra ett rätt gott jobb att titta på mekaniska detaljer i bromsar, styrstag mm och ha någon form av uppfattning men blir 100% beroende av tredjepart vad gäller "svarta lådor".

Om du däremot har någon som misstänks mördad i en buss så kommer polisens kriminaltekniker inte att ta lång tid på sig att dammsuga bussen efter kriminaltekniska ledtrådar.

Beroende på hur detta fall utvecklar sig så är det inte omöjligt att den danska polisen behöver skicka iväg t ex en enskild ventil till tillverkaren för att få feedback på om ventilen gått sönder, eller om den utsatts för medveten skada för att fejka en olycka. Det kommer i så fall att kunna ta en hel del tid.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tornet på båten ser ju pyttelitet ut, inte alls som på bilden med Kim och Peter från torsdags

Sant
där fick både Kim och Peder plats och det såg till och med ut som om det fanns ett bra tilltaget utrymme mellan dem
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Ser att styrbords aktra djuproder/stabilisator är skadad. Kan ju iofs ha hänt under bärgningen, men jag får en känsla av att den legat på styrbords sida på botten. Skulle kunna stödja min tidigare teori om varför man inte ville gå in i båten under vatten.
Citera
2017-08-13, 10:29
Medlem
rajrajmfs avatar
https://goo.gl/MihiQq

Är det bara jag som tycker att hon ser ut att vara inklippt?
Citera
Medlem
Jag trodde att de hade bråttom att säkra spår eller bevismaterial p.g.a. saltvattnet! De tar helt lång tid ju och den tjocka tjejen verkar vara höjdrädd.
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det går nog bara inifrån ja. Finns nog ingen luftsluss vid den luckan.
Den går att öppna från utsidan, och det behövs ingen sluss när den öppnas i luften.
Citera
2017-08-13, 10:30
Medlem
Mer och mer märkligt. Nu behövs en stegbil också, trots att ni redan har folk i tornet. Måste ju bero på att danskarna tråkigt nog hamnat under 0.5 promille under natten och fungerar helt enkelt inte ännu. I med morgonbärsen och ner i ubåten, Svensken är otålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in