2017-08-13, 03:35
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederander
även expressen har live sändning, fast exackt samma kameravinkel så dom samarbetar tydligen?

Ja, såg det nu, ursäkta.

Nå, finns hennes kropp där inne så lär det dröja innan de lyfter ut den, det kommer garanterat att göras en mycket omfattande teknisk undersökning innan de flyttar kroppen.
Citera
2017-08-13, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, såg det nu, ursäkta.

Nå, finns hennes kropp där inne så lär det dröja innan de lyfter ut den, det kommer garanterat att göras en mycket omfattande teknisk undersökning innan de flyttar kroppen.

ja då blir det en lång historia det här och vi får inte se något i första laget.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Det är det enda vettiga han kunnat göra om han nu ligger bakom något. I annat fall är han ansvarig för att hon ska ha flytväst och hela tjotaflöjten med att larma och försöka rädda henne om något hade hänt till sjöss.

Ser ju fint ut i efterhand om man hittar en kropp i båten dock..
Citera
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Eller så trodde han att ingen skulle bry sig...

Polisen: "Naj, har din båd sjunket? Var er reporter-pigen?"
Han: "Hon har jeg satt av i havnen!"
Polisen: "Na, då leter vi der. Vill du ha hjelp med att ta opp båden?"
Han: "Naj takk, det gör jeg och mine venner senere i ukken, takk, takk!"
Polisen: "Nåvel, Ha en go dag!"
Han: "Rödgröd med flöde!"
Faktiskt så tycker jag att det är den mest troliga förklaringen utifrån det vi vet nu.
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Varför säga att hon gått i land?
Därför att om han sade att hon var med honom så hade man letat i havet efter henne och undersökt ubåten. Nu gjorde man det i alla fall, men syftet med att säga att hon gick iland kan ha varit detta.
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Jag önskar henne knappast död för det
Nej inte jag heller men om nu någon tvunget ska dö...
Citat:
Det beror ju helt på vad en eventuell rättsmedicinsk undersökning säger. Har hon utsatts för något brott innan båten sjönk så bör de rimligen efter så kort tid kunna upptäcka det utan problem.
Javisst men om du läste mitt inlägg ordentligt så hade du sett att jag skrev "drunknad" (det är en dödsorsak). Om han dödat henne medelst drunkning så kan han aldrig bli fälld för mord eftersom drunkningen inte kan uteslutas vara en del av "olyckan" och då blir det i värsta fall för honom vållande till annans död (handhavandet av ubåten så att hon drunknade).

EDIT: Nu lyser man in i ubåten!
Senast redigerad av Stor-Hakan 2017-08-13 kl. 03:38.
Citera
2017-08-13, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Alla tänkbara orsaker till den här mystiska historien har stötts och blötts. Ev finns ytterligare teori kvar: Kan Kim och Madsen ha haft en affär ihop, i största hemlighet? Då menar jag inte bara en fling. De försöker träffas vid olika tillfällen. Hon förespeglar intervju, för sina närmaste. Verkligheten innebär rendez vous med Madsen. Och något krackelerar. OBS, inte klarlagt att hon hade ett officiellt journalistuppdrag.

Nej.
Citera
2017-08-13, 03:37
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Alla tänkbara orsaker till den här mystiska historien har stötts och blötts. Ev finns ytterligare teori kvar: Kan Kim och Madsen ha haft en affär ihop, i största hemlighet? Då menar jag inte bara en fling. De försöker träffas vid olika tillfällen. Hon förespeglar intervju, för sina närmaste. Verkligheten innebär rendez vous med Madsen. Och något krackelerar. OBS, inte klarlagt att hon hade ett officiellt journalistuppdrag.

Möjligt, pojkvännen verkade ju väldigt snabb med att kontakta polis osv.
Citera
2017-08-13, 03:38
Medlem
Citat:

Det var nog den första teorin som lanserades i tråden :-)
Citera
2017-08-13, 03:39
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Faktiskt så tycker jag att det är den mest troliga förklaringen utifrån det vi vet nu.

Därför att om han sade att hon var med honom så hade man letat i havet efter henne och undersökt ubåten. Nu gjorde man det i alla fall, men syftet med att säga att hon gick iland kan ha varit detta.
Nej inte jag heller men om nu någon tvunget ska dö...
Javisst men om du läste mitt inlägg ordentligt så hade du sett att jag skrev "drunknad" (det är en dödsorsak). Om han dödat henne medelst drunkning så kan han aldrig bli fälld för mord eftersom drunkningen inte kan uteslutas vara en del av "olyckan" och då blir det i värsta fall för honom vållande till annans död (handhavandet av ubåten så att hon drunknade).

EDIT: Nu lyser man in i ubåten!

Kanske. Känns som mycket gått fel här.

Du råkade citera mig fel i andra citatet btw, ska nog vara någon annans nick där.
Citera
2017-08-13, 03:41
Medlem
Citat:
Möjligt, pojkvännen verkade ju väldigt snabb med att kontakta polis osv.

Både KW och hennes pojkvän verkar vara stabila personer med stabila relationer till både vänner, yrkeskontakter och familj och ovanpå det gedigna utbildningar. Man kan tryggt utesluta att hon skulle haft en affär med nån sorts dampig psykotisk jättebaby.
Citera
2017-08-13, 03:41
Medlem
Max3xs avatar
Ser ut som de väntar på el till pumpen. Detta var absolut inte planerat, antagligen såg de en kropp genom fönstret! Nu är det prioriterat att få ut den för identifiering så de anhöriga kan meddelas.

EDIT: Nu pumpar de för fullt. Några var framme o visade nivån!
Senast redigerad av Max3x 2017-08-13 kl. 03:56.
Citera
2017-08-13, 03:49
Medlem
lazze93lazzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Ser ut som de väntar på el till pumpen. Detta var absolut inte planerat, antagligen såg de en kropp genom fönstret! Nu är det prioriterat att få ut den för identifiering så de anhöriga kan meddelas.

Tror det stämmer mycket bra. Tror även att några anhöriga har varit där och fått infon. Det stod nämligen 3st tjejer i vanliga kläder och kramades och grät för typ 1.5h sen. Detta är ej bekräftat, men jag upplevde det så.
Citera
2017-08-13, 03:51
Medlem
Nu är ju frågan om hon drunknat i samband med förlisningen eller blivit dödad av Raket-Madsen innan.
Om vi utgår från att hon finns i ubåten vilket allt tyder på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in