Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Jag har studerat sannolikhetsteori på universitetsnivå, så nej, jag saknar inte grundläggande kunskaper.
Problemet är du inte förstår det här klassiska citatet: "Sannolikheten att något osannolikt inträffar är väldigt hög".
Sannolikheten för att just Jessica skulle vinna två gånger är naturligtvis extremt liten.
Sannolikheten för att någon, vem som helst på vilken sida som helst när som helst, skulle vinna två gånger är klart högre än i det första fallet.
Sannolikheten att man gör en reklam baserad på en ovanlig händelse, som att vinna storvinster två gånger, är hög.
Det här förstår man om man har grundläggande kunskaper inom sannolikhetsteori, vilket du inte verkar ha. Istället börjar du yra om konspirationsteorier.
Exakt! Sannolikheten att just Jessica skulle vinna är naturligtvis extremt liten, men Jessica är en av alla Mr Greens miljoner spelare.
Hade Mr. Green dragit en lapp ur en skål där en lapp för varje spelare finns, och det hade varit Jessica som dragits, då hade det varit extremt sinnessjukt osannolikt.
Det denna kampanj bevisar är naturligtvis bara att Jessica är den mest osannolika och "största" vinnaren på Mr Green.
-------
Det enda jag skulle kunna tänka mig (dock osannolikt pga alla regler) är att Mr Green gick in i sitt program och styrde Jackpot nr 2 till Jessica p.g.a att hennes spelmönster/rutiner, livssituation och kreditupplysning visade på en hög sannolikhet att hon skulle ställa upp i en reklamfilm om det inträffade.
Men i så fall är Jessica lyckligt ovetandes om denna komplott.