2017-08-12, 21:11
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är också värt att notera att den enda information som tillkommit sen brottsrubriceringen ändrats kommer från Peter Madsen.

Han har alltså bekräftat att hon är död och har en historia som gör att brottsrubriceringen blir "vållande till annans död" i stället för dråp. Detta kan så klart ändras om nya uppgifter framkommer, tex skador på hennes kropp.

Är det verkligen så? Vi vet ju inte alls vad åklagaren lagt fram för bevisning?
Citera
2017-08-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det är också värt att notera att den enda information som tillkommit sen brottsrubriceringen ändrats kommer från Peter Madsen.

Han har alltså bekräftat att hon är död och har en historia som gör att brottsrubriceringen blir "vållande till annans död" i stället för dråp. Detta kan så klart ändras om nya uppgifter framkommer, tex skador på hennes kropp.

Något som inte stämmer när en häktning gällande vållande till annans död hålls bakom lyckta dörrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
gissar på att hon fick en klaustrofobisk panik där inne och våldsamt försökte ta sig ut, varpå Madsen hindrade henne med våld för att undvika katastrof, men våld som olyckligtvis blev fatalt.

Det var bra idé faktiskt. För jag har själv inte kommit på nåt man göra för vålla nånstans död i ett litet rum.
Citera
Avslutad
Känns som hon kan ha fallit på väg tillbaka till ubåten och att PM fick panik. Hon kanske landade så illa att hon bröt nacken och dog direkt.
Hur hög kan stegen vara ?
men varför försöka dölja en olycka, det verkar korkat, å andra sidan kanske PM inte är 100% psykiskt frisk och inte agerar som en normal medborgare.
Citera
2017-08-12, 21:13
Medlem
Både Berlingske och BT rapporterar att Dansk Politi söker efter KW, de arbetar med 2 spår; ett där hon är död i ubåten och ett där hon saknas
Citera
2017-08-12, 21:14
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag begrep aldrig det där med säkerhetskameran. Hade den utsikt över hamnen där kvinnan i så fall skulle ha satts i land? Det verkar förresten lite konstigt att en ubåt skulle ha kunnat lägga till utan att någon kommer ihåg det. Det sker ju inte varje dag...
Den kamera som omskrivits ska "kunnat fånga den väg hon SANNOLIKT gått om hon blev ilandsatt där PM uppgivit." Restaurang- och kameraägaren har tittat på filmen innan han lämnade den till polisen men har bestämt sig att inte gå ut med vad jan sett. Alltså: finns hon inte på filmen betyder det ingenting, hon kan ha valt annan väg.
Det finns personer som var på sina båtar vid den tid PM uppger att han satte i land henne, de har INTE sett en Ubåt där o då. Men de kan ha missat det, säger de. Låter konstigt!
Citera
2017-08-12, 21:14
Medlem
SteveBs avatar
Jag tror att det som hemlighålls är att hon visade sig vara en sjöjungfru och strimlades av propellern då MADsen lät henne simma ikapp med Nautilus.
Nej nu tycker jag det räcker med fantasier, sanningen kommer fram tids nog.
Relevant fråga:
Någon som vet hur det fungerar i Danmark, om detta leder till åtal i dansk domstol, blir förundersökningen allmän handling likt Sverige?
Citera
2017-08-12, 21:15
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det verkligen så? Vi vet ju inte alls vad åklagaren lagt fram för bevisning?

Vilken bevisning kan åklagaren lägga fram som drar ner rubriceringen från dråp till vållande till annans död? Skulle isf vara en övervakningsfilm från restaurangen som visar en olycka när hon går i land.

U-båten inte bärgats än och att man därför inte kan gå på mer än det som Peter Madsen säger.
Citera
Medlem
Ok, vi kan åtminstone säga att KW har dött i ubåten. Så den ambulerande geografiska faktorn är den enda parametern vi vet säkert!

Enda möjligheten att hon dött utanför ubåten(som inte är en möjlighet) är att KW lämnades på nämnt ställe på Torsdagskvällen precis som PM uppgett. Men detta strider ju mot häktningen, misstanken och att förhandlingen inte kunde vara öppen av hänsyn till familj/anhöriga.

Alltså, hon dog i båten! Då är frågan om vilket av dessa tre scenarion som stämmer..

• Olycka utan någon som helst intention att skada KW

• Olycka i den bemärkelsen att konsekvensen av en medveten handling blev värre än vad PM förväntat sig.

• Impulsmord/dråp av någon anledning.

Någon av dessa tre är det!
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Raket-Madsen har försökt knulla tjejen. Hon har gjort motstånd & Madsen har strypt henne. Vad finns det egentligen att fundera på?
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
gissar på att hon fick en klaustrofobisk panik där inne och våldsamt försökte ta sig ut, varpå Madsen hindrade henne med våld för att undvika katastrof, men våld som olyckligtvis blev fatalt.
Inte helt omöjligt. Undrar fortfarande vad som drog igång polisen så snabbt?
Citera
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det ÄR konstigt. Själv skulle jag - trots att jag bär kjol eller klänning i vanliga fall - ha klätt mig så praktiskt och oömt som möjligt om jag skulle gå ombord på en ubåt. Det kan ju finnas en lejdare som man måste klättra på, det är trångt, man kan få oljefläckar på sin fina kjol - och jag skulle även ha tänkt att OM vi måste utrymma ubåten så vill jag inte sinkas ens en sekund av en snäv kjol.

Ett skäl till att hon var lite för finklädd för ubåtsturen kan ha varit att hon hade andra planer för vad hon skulle göra senare under kvällen. Hon kanske skulle på någon slags bjudning hemma hos några och då ville hon inte komma dit i jeans och tröja?

För övrigt tror jag Raket-Madsen är helt uppriktig och sanningsenlig. Jag tror Kim har råkat ut för något efter det att hon kommit iland. Raket-Madsen må vara ett original, men han inte någon mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in