2017-08-12, 20:57
Medlem
Har inte hört ett jota om vad danskarna gör för att lokalisera BO. Någon som vet?
Citera
2017-08-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benstrackare
Lek med tanken att vi skulle ägna lika mycket tid åt att fundera på en mans klädsel och frisyr om han hade blivit utsatt för en kvinnlig förövare
Galet ...#2017

Eller hur, tack, f*n så trött man blir på att höra att en del kvinnor ska skylla sig själva för dem har det och det på sig och håret stod inte i rätt riktning osv.

Det är nog så enkelt som att något gick snett med ubåten, M fick panik och tog sig upp först och kvar kanske Kim blev, tragiskt i så fall. Kan inte alla bara vänta och se om Kim finns i Ubåten ?
Citera
2017-08-12, 20:59
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaster
Så man hör inte hemma i Sverige för att man anser det konstigt att en kvinnlig "journalist" gör ett "reportage" i en ubåt med en ensam man kl 19:30 på kvällen iklädd blus och kjol? Eller för att man tror dom vänstrat eftersom sista kända bilden på henne troligen visar knullruffs?

Har du sett någon kvinnlig journalist ha sitt hår hastigt och slarvigt uppsatt när hon gör sitt "reportage"? Hon ser inte heller sminkad ut, även om det är svårt att avgöra det hellt hundra på bilden.

Journalister brukar väl inte direkt bara ha bilder på sig själv i sina reportage?
Och hon blev avhälsad av vänner och om dem redan då skulle ha hunnit knulla måste dem ha satt igång direkt. Känns mindre troligt
Citera
2017-08-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dartvejder
Hennes vänner uppgav att hon hade planerat att pitcha artikeln till Wired enl. någon annan tidningsartikel. Kontentan är att man inte kan utesluta att dom kände varandra, eller att dom hade prassel. Jag sväljer inte att hon dog genom olycka eller spontan våldtäkt/mord. Troligen ligger någon relation i botten - det krävs känslosvall för ett mord.
Att hon hade tänkt att pitcha artikeln är gammalt. Mer intressant då hur det omgående tar dig vidare till att dom eventuellt skulle känna varandra och skulle vänstra grundat på det. Lördagskväll och öl?
Citera
2017-08-12, 21:00
Medlem
Jag har en seriös teori utan sexuella motiv.

Kim Wall beskriver sig så här på Twitter: "I studied foreign policy & now I write about hackers, hustlers, Vodou, vampires, Chinatowns, atomic bombs, feminism, etc." Min fetning.

Madsen är enligt många källor kontroversiell, och Kim Wall verkar intressera sig för kontroversiella ämnen.
Ponera att hennes frågor och ev. vinkling av tänkt artikel oroar Madsen? Hon kanske frågar om ekonomiskt oegentligheten, samarbetsproblem, havererade projekt, etc.?

Hon kanske missbedömer honom, och han agerar impulsivt och antingen direkt tar livet av henne eller "råkar" utsätta henne för olycka?
Citera
2017-08-12, 21:00
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

Låter ju nästan som att enda möjligheten är att de haft frivilligt strypsex och att hon dött av det och att han fått panik. Sjukt och absolut inget jag tror på men varför man annars sätter den brottsrubriceringen och kör stängda dörrar är för mig obegripligt. OM hon fastnat i tornet när han släppte av henne och därför drunknat eller nåt liknande så hade det aldrig varit lyckta dörrar.

Märkligt fall..

Tack för att någon ger sig in och seriöst försöker spekulera.
Citera
2017-08-12, 21:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManganJagg
OJ så roligt !

Kan det bero att "ubåten" är dansk, på dansk territorium och
straffansvaret på en dansk mot Danmark....Einstein

Snacka om att överanalysera ett skämt om att svenska marinen inte skulle hitta en ubåt ens om den bet dom i röven...
Citera
2017-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Journalister brukar väl inte direkt bara ha bilder på sig själv i sina reportage?
Och hon blev avhälsad av vänner och om dem redan då skulle ha hunnit knulla måste dem ha satt igång direkt. Känns mindre troligt

Vad har smink med detta och göra, måste journalister alltid sminka sig och ha håret fint ?
Snacka om att vara född i farstun
Citera
2017-08-12, 21:03
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Med tanke på ändringen av brottsrubriceringen och att häktesförhandlingennhölls bakom stängda dörrar så kan man gissa att Kim finns i U-båten och att Peter Madsen hävdar att hon inte kunde ta sig ut när den sjönk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Har inte hört ett jota om vad danskarna gör för att lokalisera BO. Någon som vet?

Kan jag ha att göra med att kroppen finns i ubåten eller hade polisen hittat kroppen redan igår, till och med innan Madsen hoppade i vattnet. Polisen var ju snabba med att ta med honom på förhör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Steppa upp nu. Jag skulle vilja ha mer spekulerande kring vad "vållande till annans död" skulle kunna vara för scenario. Detta är nämligen den senaste rubriceringen jag har hört, tv 4 Nyheterna. Så jag tror att det är det senaste som gäller.

Hon kan ju ha halkat och slagit i huvudet. Men det är ju inte hans fel, och varför få panik av det.

Så därför nåt som han har gjort. Tror stenhårt på för hård sex. Ströp henne med strumpbyxorna eller liknande.
Citera
2017-08-12, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Helt taget ur luften, som mycket annat i den här tråden. Finns inget som tyder på att dom känner varandra och än mindre att dom har någon relation.

Rent statistiskt är det betydligt mer sannolikt att BO och GM känner varandra. Betänka att om PM mördade Kim på båten - vilket framstår som en fullständigt idiotisk plats på all sätt, även för en mindre begåvad person - så måste det ha varit ett enormt känslosvall som låg bakom. Det händer liksom bara inte vid en första eller andra kontakt mellan två människor. Så nej, inte taget ur luften på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in