2017-08-12, 16:57
Medlem
'Raket-Madsen' er blevet varetægtsfængslet i 24 dage
Varetægtsfængslingen sker ikke for manddrab, men for uagtsomt manddrab. Det er uvist, hvad baggrunden er for, at fængslingen sker for et uagtsomt drab.

http://ekstrabladet.dk/112/article6776104.ece
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Har för mig att dykare inte kunde gå in i ubåten eftersom luckan var stängd. Troligen så stängde han luckan innan han lät sig räddas.
Sluta skapa "trådsanningar" på bristfälliga grunder. Det kan lika gärna vara att luckan är för liten för att ta sig in med dykartuber på ryggen. Då kan man i o f s ta av sig dem och föra dem framför sig om man är riktigt nyfiken men de nöjde sig nog med att undersöka om där kunde vara någon levande själ instängd i vraket eller ej vilket kan ha gjorts genom att titta genom dess fönster.

Vi vet alltså inte om luckan var öppen eller stängd när ubåten sjönk och därmed inte om den är vattenfylld eller ej.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Saltvatten förstör DNA.

Då är jag med på tåget
Citera
2017-08-12, 16:58
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Ptja, det är väl bättre att försöka förstöra bevis än att bara acceptera situationen? Du verkar tro att jag påstår att vattnet kommer förstöra bevis, men det gör jag inte. Jag påstår att han sänkte ubåten med avsikt för att försöka förstöra bevis. Ser du skillnaden?

Det verkar också vara polisens teori och skälet till att omgående anhålla samt nu häkta (?) honom.

Kan mannen vara så jävla dum att han tror han ska klara sig från mord? Antagligen, enligt tråden då.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Fan vad konstprojekt lät långsökt först!

Men det är ändå den ultimata idén om man sätter sig in hur feministkärringarna tänker..

..kvinnlig utsatthet, ojämställdhet, patriarkat, VIT MEDELÅLDERS MAN, kvinnofientlig teknik, sexualvåld, mord etcetera!

Ultimat konstprojekt för en feminist!

Fan vad förbannad jag blir om det är det!

Hur fan tänker man då???
Fattar dom inte hur jävla mycket samhällsresurser och pengar det kostar samhället med en sån installation??

Jag tror du kan sänka ditt blodtryck genom att ta några djupa andetag. Chansen att detta skulle vara ett konstprojekt är så nära noll att jag är beredd att sätta mitt liv på att det inte är så.
Dessutom kostar det ju danska staten och inte den svenska så du kan vara lugn där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Vet inte riktigt hur det funkar i Danmark, men nog måste de ha en del att gå på? Annars skulle väl inte åklagaren så rätt på anklaga honom för att ha mördat KW?
Om han är anklagad för mord kan följande föreligga:

1. Polisen har bildbevis.
2. Polisen har databevis (2 datorer i beslag)
3. KW kan ha messat SOS från båten
4. Polisen har pejlingsbevis ang KW:s mobil
5. Annat bevismaterial har hittats, tex blod från KW på PM
Citera
Medlem
Nu har Naja gått in och lagt sig vid vraket/Vina så det känns som att nu är det på gång med lyft/bogsering.
Citera
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Colombianska kokainsmugglare har ju byggt egna ubåtar just för smuggling. Dock är dessa soptunnor inte i närheten av Peters fina bygge.

Långsökt men kanske har ubåten används för smuggling vilket journalisten upptäckte.

För övrigt, här är en svensk som byggt en egen ubåt: https://www.nyteknik.se/fordon/han-byggde-en-egen-ubat-6864340

Kanske någon journalist som vill åka med.

Ngt tycks i allafall ha utlöst någon form av bråk i ubåten.
Vad detta kan vara kan vi bara gissa oss till. Våldtäkt,smuggel, gömmande av div gods eller avfall,upplockande av gods.
Alternativet kan mycket väl vara att Wall hittat ngt i ubåten som kan vara upphov till starkt ifrågasättande. Hur som helst så tror jag att han dunkat Walls huvud i ngt förbannat hårt i rent raseri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goranrein
Öresund är inte speciellt salt och den har inte legat länge på botten. Det är ju en grym risk att ta att sänka den på så grunt vatten att bärgningen blir snabb och enkel om man verkligen vill röja bevis. Jag hade sänkt den betydligt längre bort utan att någon såg det.

Han ville väl inte riskera att dö i vattnet?
Eller vad skulle han gjort sen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
PM blev häktad för mord.

Verkar inte som häktningen sker för mord , utan för vållande
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Men den här ubåten tålde 400m innan den skulle börja springa läck men de hade för säkerhets skull satt maxdjup till 100m.
Vilka "men"? Förstår inte riktigt vad du menar, men ja, ubåtar har ett maxdjup. Eller rättare sagt flera med olika beteckningar som jag inte kan utantill. Typ djup där skrovet krossas, testdjup, högsta tillåtna djup, osv.
Citera
2017-08-12, 16:59
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Men den här ubåten tålde 400m innan den skulle börja springa läck men de hade för säkerhets skull satt maxdjup till 100m.

De talen vill vi gärna ha verificerade... Ett hemmabygge med skrov från ett gammalt vindkraftverk skulle klara ungefär vad en modern ubåt i valfri flotta helst vill undvika ? Och detta med en hel rad av vad jag antar vara ganska klena fönster ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in