2017-08-12, 16:40
Medlem
Det är förvånande att den där ubåten "bara" kostade 1.5 miljoner danska att bygga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Madsen är väl inte känd som en våldsam typ? Och Wall, med sitt CV är väl knappast typen som provocerar folk till vansinne?

Nu hade jag ingen kännedom om någon av dessa två innan den här händelsen så det här är baserat bara på det lilla jag läst senaste dygnet men det verkar ju vara två totalt motsatta personlighetstyper där det borde kunna uppstå friktion.

Han är matematisk, maskulin, introvert, kall, naturvetenskapligt och logiskt lagd o.s.v. medan hon är mer humanistiskt lagd, feminin och styrd av känslor och mjuka faktorer. För att använda de klassiska personlighetsanalyserna så får jag intrycket av att han är en blå person medan hon är en gul: https://www.discanalys.com/personlighetstest-farger/

Och det har ju tidigare nämnts att han tydligen ska vara väldigt extrem i sitt beteende och då kan det räcka med en liten gnista för att få ett fullt utvecklat bråk.
Citera
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Konstprojekt/installation som hon själv bett om. Kränkande mot anhöriga helt klart. Men han skulle inte bli trodd och om han kan blir det är det ändå mord/dödshjälp.
Han känns inte som typen som vill snickra i finkan. Livsbejakande typ.

Alltså, va? Sitter på riktigt och tror att hon har bett om att bli lämnad i en sänkt ubåt som ett konstprojekt? Varför är det så viktigt att det skulle vara hennes eget fel?

Ni är ju fan inte friska.
Citera
2017-08-12, 16:41
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
På den senaste bilden som det länkas till här i tråden så ser det ut som om luckan är stängd
så det kanske bara är ballasttankarna som är fyllda

Vilken lucka avses då... Den som kan antas vara vid bryggan kan ju inte ses om man inte tittar ned, uppifrån ?
Senast redigerad av konstit 2017-08-12 kl. 16:44.
Citera
2017-08-12, 16:41
Medlem
Madsen har gjort slängkyssar och dragit på sitt leende i rättssalen. Känns inte som att man är riktigt frisk om man håller på såhär när man är anklagad för mord.

Jag tror PM lider av nån sort diagnos. Autism + narcissism eller liknande. Farlig kombination som gränsar till psykopati.
Citera
2017-08-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Om luckan är öppen så är ju båten full av vatten. Då PM enligt uppgifter kom ut ur båten sekunder innan den sjönk så är det väl inte troligt att han stängde igen efter sig.
Kom bara ihåg att du normalt har två luckor i ett ubåtstorn. Detta medför att man kan utrymma en ubåt utan att först vänta på att hela innandömet skall blivit 100% vattenfyllt.

Om övre luckan var öppen för att han inte hade tid att stänga innan han lämnade ubåten så innebär inte det nödvändigtvis att den nedre luckan också var öppen.

Och är inte luckan fastlåst i öppet läge så finns möjlighet att den stänger sig själv - och sedan kommer vattentrycket att hålla den stängd.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, men nu pratar du om helt vanliga sjunkningar. Han har uppenbart saboterat ubåten (enligt mig) och då är det som sagt inte helt omöjligt att den är vattenfylld.

Jag vet mycket väl hur en ubåt fungerar, jag tror bara att han sänkte den medvetet.

Vad skulle motiven till det vara?
Han har spenderat minst tiotals, kanske hundratals miljoner på projektet, och så skall han sänka den, for what reason? Försäkringsbedrägeri?
Och då "råkade" hon finnas med när det skedde?

Eller anser du att det var en del av mordplanen, att hon skulle gå till botten med ubåten för att aldrig hittas?
Skulle han verkligen ha gjort detta på 7 meters djup?

Nej, det troliga är att han försökt sig på henne, kanske en flört som utmynnade till våldtäckt då hon varit för fin för honom, och sedan efteråt när han fattar vad han gjort (eftersom han är känd och detta kan förgöra hans rykte om det kommer ut) så dödar han henne och kommer på historien med att hon släppts av bla. bla.
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Alltså, va? Sitter på riktigt och tror att hon har bett om att bli lämnad i en sänkt ubåt som ett konstprojekt? Varför är det så viktigt att det skulle vara hennes eget fel?

Ni är ju fan inte friska.

Nej nej. Jag svarar på ett inlägg där. Läs det också.
Citera
2017-08-12, 16:43
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
På den senaste bilden som det länkas till här i tråden så ser det ut som om luckan är stängd
så det kanske bara är ballasttankarna som är fyllda

Man ser inte luckan på någon bild.Från överkant på tornet så är det drygt en meter ned till luckan. På bilden när de åkte ut ur hamnen så ser man att tornkanten når upp till ungefär brösthöjd på en person som står på utsidan.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Det där med konstprojekt dök även upp i min hjärna. Men ingen av dom är väl inne på sånt?

Skulle det möjligen kunna vara så, att ubåten använts till någon form av smuggling och att Wall hittat smuggelgods ombord?

Lugn nu, Tintin.

Troligast är att han på nåt sätt råkat bragt henne om livet. D.v.s. Dråp.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Madsen är väl inte känd som en våldsam typ? Och Wall, med sitt CV är väl knappast typen som provocerar folk till vansinne?

Madsen borde väl dessutom ha alla anledning att hålla sig väl med Wall eftersom hon skulle göra ett reportage om honom o hans båt.

Därför har jag litet svårt att hitta ett motiv. Dessutom är det väl synnerligen ovanligt en person som ska bli intervjuad tar livet av journalisten?

Men det är ju inte så ovanligt att män dödar kvinnor av sexuellt eller romantiskt styrda motiv, oavsett yrke.
Citera
2017-08-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Vad skulle motiven till det vara?
Han har spenderat minst tiotals kanske hundratalsj miljoner på projektet, och så skall han sänka den, for what reason? Försäkringsbedrägeri?
Och då "råkade" hon finnas med när det skedde?

Eller anser du att det var en del av mordplanen, att hon skulle gå till botten med ubåten för att aldrig hittas?
Skulle han verkligen ha gjort detta på 7 meters djup?

Han använde $200k dollar. Det vill säga; runt 2 millar svenska kronor. Det är inget belopp som är i närheten av din siffra.

Jag anser att han kan ha sänkt den för att första bevis, inte för att hon är ombord. Då vore han en jubelidiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in