Citat:
Som väntat, 3-backslinjen var katastrofal.. och då främst organisatoriskt i uppbyggnadsfasen, de hade ingen aning vad de skulle göra i 3-4-3 för att bygga upp bakifrån på egen planhalva, blev stressade och lätta att sätta under press för att de visste inte naturligt vilka klara passningsvägar de skulle ha (Och det handlar enligt mig inte bara om vilka gubbar man har där nej). Såg enligt mig liknande ut i träningsmatcherna. Och Wenger droppar det efter 1 match med 65 minuter spelade in på den nya säsongen när man bara ligger under med ett mål.. lol, bra sätt att inspirera förtroende för 3-backslinje i framtiden i truppen, gruppen. Men det funkade ju..
Inte naturligt för Wenger, eller Bould att "lära ut".. såsom Conte.
Oerhört intensiv match, svettigt.
Inte naturligt för Wenger, eller Bould att "lära ut".. såsom Conte.
Oerhört intensiv match, svettigt.
Koscielny & Mustafi i trebackslinjen som kan styra upp Holding, Kolasinac flyttar ut till left-wingback och Oxlade spelas in på Elnenys plats, Bellerin är självskriven som right-wingback.
Sen finns Gabriel, Monreal, Mertesacker och sen undrar man om Debuchy, Gibbs, Chambers & Jenkinson säljs eller får agera "emergency solutions"
Gibbs och Jenkinsons kontrakt går ut efter denna säsong så dom vill nog visa för andra klubbar att dom kan spela fotboll och gå gratis nästa sommar.
Debuchy spenderar mest tid i sjukstugan och Chambers har kontrakt till Juni 2020 och förste mittback för England i sommarens U-21. Han kan nog säljas dyrt eller så satsar man på han, han var ganska bra i ett Boro som släppte in extremt lite mål för ett lag som åkte ut.
Debuchy, Gibbs, Ospina, Jenkinson, Lucas Perez, Chuba Akpom borde alla säljas och vad man har läst så har man försökt men ingen verkar särskilt intresserad av dom eller så vill dom hellre sitta med sin feta lön och aldrig spela.
Lönebudgeten går till ett par lata glidare istället för nyförvärv.
Dom ända man gjort sig av med från A-Truppen är Yaya Sanogo(Bordeaux) på free transfer och Wojciech Szczęsny för tio miljoner pund till Juventus.
Sen sålde man en ung kille vid namn Kaylen Hinds till Wolfsburg för 2,5 miljoner pund och Finländaren Glen Kamara till Dundee för 500.000 pund.
Ett par ungdomsspelare har lämnat gratis;
Stefan O'Connor (Newcaste)
Kostas Pileas (Anorthosis)
Daniel Crowley (Willem ll)
Chris Willock (Benfica)
Och svensken Kristopher Da Graca (IFK Göteborg)
Några utlånade också;
Marc Bola (Bristol Rovers)
Stephy Mavididi (Preston North End)
Eviga tredjemålisen Emiliano Martinez är utlånad till Getafe
Någon som har koll på Takuma Asano som lämnat på lån igen till Stuttgart?
Sen tycker jag Arsenal borde behålla Joel Campbell,Callum Chambers, Mohamed Elneny & Francis Coquelin men det verkar jag ganska ensam om att tycka.
Om Arsenal och Wenger lider som vanligt runt Dec-Jan-Feb och säsongen är "över" så tycker jag att man ska spela så mycket som går med dessa killar sista 6,7,8 matcherna med Joel Campbell, Callum Chambers, Jeff-Reine Adelaide, Ainsley Maitland-Niles, Ismael Bennacer, Krystian Bielik, Matt Macey, Tafari Moore, Julio Pleguezuelo, Kelechi Nwakali, Gedion Zelalem och såklart supertalangen Reiss Nelson.
Då kommer fansen stötta dessa ungdomar som kämper järnet jämfört med det konstanta loja uppträdandet vissa i startelvan visar.
Tror på en femteplats men en Europa League vinst plus en av dom inhemska cuperna, troligen FA-Cupen eftersom dom älskar den.
Så nästa säsong spelar Arsenal om sex titlar med en ny tränare, tror på Leonardo Jardim eller Julian Nagelsmann.