2017-08-11, 22:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Det roliga är att jag upplevde exakt samma fenomen när FD Mariestadsbo och jag själv, ansatte M.Rö. Ni andra märkte inte det då, för ni är helt "stängda" av honom som pilot. Det kom mängder av nya "nick" under Juni. Däribland Freija 21. Många av dom har inte synts till mer, men samtliga ville avleda från M.R.Ö. Jag fick också en länk i pm som ville åt min ip-adress. Så ni som är förbannade nu. Håll till godo" Ni märkte inget i Juni utan köpte allt, bara det pekade ut Klas.

Fast det föreligger några problem med MR som "pilotmannen". För det första bör han vara rejält kontrollerad av polisen - fast med Kling och Klang i det här fallet vet man ju aldrig, tyvärr. Kanske flög han under radarn bara för att han ställde upp som han gjorde? För det andra påstår MR själv i tråden att han inte var på stadshotellet den aktuella kvällen. Men vet vi om detta stämmer?

En fråga som man kanske kan ställa sig är varför MR ställe upp gratis med fyrhjulingar och allt vad det var. Han sa i pressen att han gjorde det för att det skulle bli ordning på fallet, men ibland kan tvivlet ändå infinna sig.

Så: Är MR helt "fri" ur polisiär synvinkel? Och var MR eller var MR inte på stadshotellet? Om MR var på stadshotellet kan ju saken komma i nytt ljus.

Bara några tankar.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-11 kl. 22:37.
Citera
2017-08-11, 22:31
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
När det gäller Freija, skulle jag våga påstå att hen ljuger. I alla fall betr. att folk pratar om Klas. REN och FÖRBANNAD lögn! Jag har en stor bekantskapskrets i Mariestad. Känner de flesta, efter över 50 år. Jag har också forskat och forskar än. INGEN har hört talas om Klas som pilot. Däremot nämns ett annat namn. Som det har gjorts i 25 år. Spelar ingen roll inom vilka grupperingar man frågar.

Kan du då inte bara skriva ut namnet?
Citera
2017-08-11, 22:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimakteriehaxan
Jo där håller jag med dig om man pratar med många så är det bara ett namn som nämns

Samma uppmaning till dig: UT MED NAMNET!
Citera
2017-08-11, 22:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Vad tror du om detta?
Pilot och H blir upplockade av två personer i bil (vill ej skriva initialer, ni vet vilka jag menar ändå) direkt efter bron och brovittnet sett dom. Därav de nu är fyra personer totalt, de stannar på ekuddenvägen och ställer bilen där intill kanten sen följer de med H in i skogsdungen allihop (eftersom de är intresserade av henne allihopa) sen ballar det ur på okänt sätt och H mister livet. Så hämtar ngn av dom bilen och kör runt för det är kortaste/snabbaste vägen att hämta kroppen på.

Detta är en möjlighet för att binda den bil som "Hanna" säger sig uppfatta: Att en bil rullar förbi och plockar upp "pilotmannen" och Helena efter bron. Vad som sedan händer kan ju diskuteras.
Citera
2017-08-11, 22:44
Medlem
Citat:
Det roliga är att jag upplevde exakt samma fenomen när FD Mariestadsbo och jag själv, ansatte M.Rö. Ni andra märkte inte det då, för ni är helt "stängda" av honom som pilot. Det kom mängder av nya "nick" under Juni. Däribland Freija 21. Många av dom har inte synts till mer, men samtliga ville avleda från M.R.Ö. Jag fick också en länk i pm som ville åt min ip-adress. Så ni som är förbannade nu. Håll till godo" Ni märkte inget i Juni utan köpte allt, bara det pekade ut Klas.
Twiggy - ser du detta som ett "spel" - helt otroligt det du skriver här ovan. Att man skulle försvara sin teori - sprida osanning om andras - fy fa...rent ut sagt - du talar om att förtala klas mm. Nu sjönk du lågt. Håll dig långt härifrån i fortsättningen.
Citera
2017-08-11, 22:46
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Okej, det är alltså enligt er Mariestadsbor så att det är Mikael Rönnlund (som ledde skallgångarna) som det snackas om i Mstad som skulle vara den skyldige?

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Samma uppmaning till dig: UT MED NAMNET!

Och till dig också Ugglan läs inläggen
Citera
2017-08-11, 22:55
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Fast "salta_killen" skriver ett frågetecken i sitt inlägg, vilket jag inte tolkade som särskilt tydligt. Du vet mycket väl att jag om någon läser tråden.

Är det alltså MR som "alla snackar om"? Ja eller nej!

För övrigt stör jag mig oerhört mycket på när en del användare - som du - vill "bolla över bollen" i stället för att själv prata klarspråk. Så därför ställer jag fråga igen DIREKT TILL DIG: ÄR DET MR SOM "ALLA I STAN" PRATAR OM?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-11 kl. 22:58.
Citera
2017-08-11, 23:04
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Fast "salta_killen" skriver ett frågetecken i sitt inlägg, vilket jag inte tolkade som särskilt tydligt. Du vet mycket väl att jag om någon läser tråden.

Är det alltså MR som "alla snackar om"? Ja eller nej!

För övrigt stör jag mig oerhört mycket på när en del användare - som du - vill "bolla över bollen" i stället för att själv prata klarspråk. Så därför ställer jag fråga igen DIREKT TILL DIG: ÄR DET MR SOM "ALLA I STAN" PRATAR OM?

Ja som jag uppfattat det och hört från de jag pratat med
Citera
2017-08-11, 23:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja som jag uppfattat det och hört från de jag pratat med

Tack! Snabba puckar är bra för tråden
Citera
2017-08-11, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Okej, det är alltså enligt er Mariestadsbor så att det är Mikael Rönnlund (som ledde skallgångarna) som det snackas om i Mstad som skulle vara den skyldige?

Jag och Twiggy har nog inga gemensamma vänner vilket inte kommer som en chock för mig!
Jag bara berättade vad mina bekanta och vänner sa ( en hel del av de bor dessutom i samma villaområde som Klas )

Jag vet vem som är pilot och det är Klas M -

Men visst!! Twiggy kan du inte berätta vad din bror såg Mikael R göra inne på statt ? Och berätta lite kort varför du är så Övertygad om att han är inblandad!

Klas och MR kände de varandra?
Mötte MR Helena och Klas på bron? Vad är din teori ?

Jag kommer ihåg när du skrev väldigt intensivt / passionerat om just det där med att din bror hade sett MR inne på stadt..

Menar du att Klas vände och gick hem efter han hade gått med Helena på bron?

Jag har väldigt svårt att se hur Klas som på sannolika skäl misstänkt för mord satt frihetsberövad under ett dygn inte skulle ha med saken att göra !?

Om du Twiggy ( vilket jag tror ) inte vill eller orkar berätta så kan ju alla som är intresserade gå in och titta på dina inlägg om just MR

Och ja visst!! Jag har också hört rykten om bland annat MR och mååååånga andra i verkliga livet! Men detta var säkert 20 år sedan och som sagt inte den enda som det pratades om
Citera
2017-08-11, 23:08
Medlem
Citat:

Är det inte bara enklare att prata klarspråk än i gåtor?

Du citerar twiggygirl som excplicit nämner MRÖ (=Mikael Rönnlund). Eller menar du att jag ska läsa igenom alla dina inlägg i denna oändliga tråd för att bilda mig en uppfattning vad du tror? Är det inte bara enklare att svara på min fråga?

Nåja, du gör som du vill. Jag vill i alla fall uppmana alla läsare att titta på efterlyst från 1996 https://www.youtube.com/watch?v=pSORcGVY1Gk Där berättad det att en huvudmisstänkt "mr X" som alltså är samma person som PR har brutit samman och erkänt för vänner mordet på HA. Uppenbarligen kom polisen inte i mål med detta eftersom personer som tipsat anonymt inte vågat/velat vittna (min slutsats efter att ha tittat på programmet där man ber tipsarna att träda fram). Jag tror att det som senare händer när polisen inte kommer vidare och Leif GW ber om ursäkt och bjuder PR på middag så är det en chansning från polisens sida att kanske få PR att slappna av och att man ev. ska kunna få fram fler uppgifter.

Jag vet inte vad ni tycker, men jag har väldigt svårt att släppa detta. Titta på efterlyst (Helenafallet börjar ca 21:30 in i programmet) Se hela och lyssna på det som sägs kommit fram om "MRX" Helt otroligt att man inte gick i mål med detta.
Citera
2017-08-11, 23:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Ok, en fråga till er som bor i stan: Håller Hjorten öppet som vanligt eller har någon noterat några "störningar" den senaste tiden?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-11 kl. 23:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in