2017-08-11, 14:06
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Evil-Hitlah
Andra vuxna afghaner kan alltså inte inneha både asyl och empati för killarna som måste utvisas, är det så jag ska tolka dig? Hur vet du att dessa äldre kvinnor är drottningar i sängen och players? Du måste ju känna de för att veta.

Ibland måste hjärtat stå över lagen, man kan välja att skicka tillbaka barn till döden men man kan också inse att det inte är rätt och för en gångs skull följa hjärtat.
Så det är rätt att följa hjärtat...

Så våldtäkt är ok om förövaren är kär?
Mord på kärleksrivaler helt ok.
Mord på rasfrämlingar helt ok så länge man är rasist
Stöld helt ok så länge man älskar det man stal

Detta kan fortsätta i oändlighet.
Lagar är till för att ha ett förutsägbart system, där man vet vad som är ok eller ej, innan man gör det.

Det du förespråkar är ett känslostyrt rättssystem, helt baserat på vad förövare och offer känner. Sådana fungerar inte.
Citera
2017-08-11, 14:10
Medlem
Hoppas verkligen att hela Södermalm kommer svämma över av kärringar och skäggiga barn inom kort. Råttor, tiggare, marockanska ligister och så MP, Fi, V, C och L på samma plats i röran. Alla från SVT och SR, Expressen, Aftonbladet och DN. Vilken härlig samling och alla gör en stor rymdkram.

Gissar att tusentals småttingar är på väg till den stora mötesplatsen och det blir ännu mer kärlek så det kan bli flera rymdkramar som sträcker sig till Norrmalm.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-11 kl. 14:12.
Citera
2017-08-11, 14:15
Medlem
Provokatörs avatar
Löfven är helt oinformerad om IT-skandalen (så ska det va enligt hans egen logik) och två ministrar får gå, resultat - opinionssiffrorna för sossarna ökar.......

Illegala, översexuella, åldersljugande afghaner anordnar en tillståndslös demonstration, resultat - opinionen för att dom ska få stanna ökar......

Förmodligen har jag helt och hållet tappat min fingertoppskänsla för hur opinionsvindarna blåser eller så ljuger någon. Alternativt så stämmer teorin om chemtrails och att regeringen verkligen sprutar ut kemikalier i syfte att hjärntvätta befolkningen.

Södermalm som ligger precis under inflygningen till Bromma verkar vara extremt drabbat.

/Provokatör
Citera
2017-08-11, 14:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Galenskapen fångat i ett av svaren (från en kvinnlig advokat). Det är "fantastiskt" att Amir tagit sig "enda hit" (= genom många säkra länder) och ett bevis på mod(!) att han lämnat sin familj kvar på plats:
https://mobile.twitter.com/asa_gott/status/895892521137709056

Det är så förvridet detta.
Stor inkomstkälla för kräken, någon hade skannat av medlemmarna i deras fb-grupp - det var idel asylprofitörer i flyktingstödet, företagare som drar in miljonbelopp på bedrägeriet. Galenskapen blir genast logisk.
Citera
2017-08-11, 14:16
Bannlyst
Citat:
Kanske via flyktingströmmen eller att de vuxna sökte asyl som andra vuxna flyktingar gör?

Exakt de kom som asylsökande "barn" senaste åren. Vuxna hade inte fått asyl.
Citera
2017-08-11, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Så det är rätt att följa hjärtat...

Så våldtäkt är ok om förövaren är kär?
Mord på kärleksrivaler helt ok.
Mord på rasfrämlingar helt ok så länge man är rasist
Stöld helt ok så länge man älskar det man stal

Detta kan fortsätta i oändlighet.
Lagar är till för att ha ett förutsägbart system, där man vet vad som är ok eller ej, innan man gör det.

Det du förespråkar är ett känslostyrt rättssystem, helt baserat på vad förövare och offer känner. Sådana fungerar inte.

Du kan inte jämföra våldtäkt med detta. Däremot kan man jämföra det med att Sverige skulle utvisa judiska flyktingar under andra världskriget eftersom att de uppehöll sig här illegalt.
Citera
2017-08-11, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Det tror jag inte att de kommer att göra. Inte nu när landsförrädarna till politiker har varit där och slickat deras röv. De ska stanna tills de får positivt besked sa dem och de ger inte upp.

Här är pressmeddelandet:

https://www.facebook.com/ungisverige.nu/?fref=ts

Mer krav

Oj. Det satt 4 kvinnor längst fram och några barn. Sen bakom satt 300 skäggisar.
Citera
2017-08-11, 14:31
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Du kan inte jämföra våldtäkt med detta. Däremot kan man jämföra det med att Sverige skulle utvisa judiska flyktingar under andra världskriget eftersom att de uppehöll sig här illegalt.
Vad är skillnaden?

Du vill att lagar ska få brytas utifrån känslor.

Då låg invandring under regeringen, och de beslutade i frågan, inte migrationsdomstolarna. Då kunde med andra ord regeringen avgöra sådana fall.

De har avsagt sig den makten, för det är för impopulära beslut de måste ta, och de vill kunna gömma sig bakom "det är sådan lagen är".
Citera
2017-08-11, 14:33
Bannlyst
Citat:
Är du med i NU eftersom att du vet vad de har och inte har på sig? Han sade att det var några killar med jeans, vanliga gympaskor och munkjackor som hade sagt Sieg Heil och kastat smällare efter honom när han gick till pendeltågen.

Kanske det. Har konverserat med Hagberg om vad som hände på Mynttorget och runtomkring. De hade rökutvecklare med sig, inte vare sig bengaler eller bangers. Dessutom skriker de aldrig Sieg Heil i offentliga miljöer.
Citera
2017-08-11, 14:36
Medlem
Ledaren fortsätter med kravet att Ribbenvik ska komma dit och tala med dem, det räcker tydligen inte med ett skrivet meddelande. De vill att Sverige ska ansvara för säkerheten i Afghanistan om de fortsätter att utvisa dit. Herregud!

Då så Ribbenvik lyft på arslet och våga gå till Medis och tala om för ockupationsstyrkan att ETT NEJ ÄR INTE NEJ och får man ett nej så ska man lämna landet och sluta leva på skattebetalarnas bekostnad !
Citera
2017-08-11, 14:39
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Oj. Det satt 4 kvinnor längst fram och några barn. Sen bakom satt 300 skäggisar.

Jag gjorde samma observation, nu ska det intervjuas och skäggen står på rad, som jag väntar på den inledande frågan: Vad heter du och hur gammal är du?

Jag vill höra skägget svara 17 år....Chang Frick om du är du på plats, ställ denna fråga är du snäll!

/Provokatör
Citera
2017-08-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag gjorde samma observation, nu ska det intervjuas och skäggen står på rad, som jag väntar på den inledande frågan: Vad heter du och hur gammal är du?

Jag vill höra skägget svara 17 år....Chang Frick om du är du på plats, ställ denna fråga är du snäll!

/Provokatör

2 st. har intervjuat tjejen, jag orkar inte höra mera. Båda frågade om "attacken" av "nazisterna". Det räcker för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in