2017-08-10, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur kan ens PSG få spendera 4+ miljarder under ett transferfönster? ska de inte göra nåt kommande 2-3 fönster? ska de sälja av halva truppen på 20 dagar? FFP existerar inte?

Jag är inte så insatt men pengarna för Neymar räknas väl inte? Det är som om Neymar kom på en "free transfer".
För annars så förstår jag inte hur de kan spendera den sortens pengar. Men de har väl dessutom tre år på sig enligt FFP?

//Siegestor
Citera
2017-08-10, 17:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Hur kan ens PSG få spendera 4+ miljarder under ett transferfönster? ska de inte göra nåt kommande 2-3 fönster? ska de sälja av halva truppen på 20 dagar? FFP existerar inte?
Inte för att FFP verkar fungera så bra, men oavsett så ska FFP-kraven (vad jag vet) mötas över en treårsperiod. Det är inte fönster till fönster.

Någon offensiv spelare lär väl lämna PSG det här fönstret om man värvar Neymar & Mbappé. Eller ska man spela med Neymar, Cavani & Mbappé med Di María, Draxler, Lucas Moura, Ben Arfa, Pastore, Jesé, Lo Celso & Guedes som reserver?

Någon kanske lämnar oavsett om Mbappé ansluter. Enorm bredd där.
Senast redigerad av Samizdat 2017-08-10 kl. 18:12.
Citera
2017-08-10, 18:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tråkigt med dembele. Hoppas dortmund står på sig och inte viker sig för dembele och barcas krav utan kräver det man värderar honom till. Vet inte men känns som att det blir vanligare och vanligare detta. Håller med om diskussionen från några sidor tillbaka att utköpsklausuler är att föredra.

Sen är jag lite tveksam ändå kring rapporterna om mbappe till psg men vi får se. Marca påstod ju för inte så länge sen att han var klar för real.
Citera
2017-08-10, 18:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det lär bli svårt att hitta någon Liverpoolsupporter som skulle tycka att det vore värt att sälja Coutinho nu oavsett pris. Övervärderad av sina egna fans? Kanske. Men inte så konstigt i så fall.

Visst vore det. Några realistiska förslag? Med tanke på att klubben redan nu söker efter minst en mittfältare av klass.
Hehe ja du bra fråga. Skrev lite slarvigt "om jag var liverpool". Vet inte riktigt hur klopp tänker när det gäller transferfönstret och vilka behov han ser i truppen utifrån sin spelmodell och filosofi. Att ersätta coutinho rakt av vet jag inte om det finns någon tillgänglig utan man hade kanske behövt anpassa sitt spelsätt lite till dem som finns tillgängliga. Goretzka Carvalho, Någon av psg mittfältarna som säkerligen lämnar om mbappe kommer in. Skulle nog kunna gå loss på 1,2 miljarder dem 3 tror jag om dem är tillgängliga vilket man utifrån såklart inte kan veta. Ingen har samma högstanivå men kan tillsammans bidra till en starkare och bättre trupp.

Men det är ju utifrån hur jag ser det. Hur klopp tänker fotboll så kanske det här passar väldigt illa och då förstår jag om han inte vill sälja. Sen tycker jag det är bra etik från en klubb att inte tvinga en spelare kvar i klubben om någon betalar spelarens värde. Sen vad klubben värderar spelaren till får dem ju såklart själva avgöra, men som jag uppfattar det så vill klopp och liverpool inte sälja till något pris alls. Jaja bara lite random amatör tankar kring det hela.
Citera
2017-08-10, 18:52
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Inte för att FFP verkar fungera så bra, men oavsett så ska FFP-kraven (vad jag vet) mötas över en treårsperiod. Det är inte fönster till fönster.

Någon offensiv spelare lär väl lämna PSG det här fönstret om man värvar Neymar & Mbappé. Eller ska man spela med Neymar, Cavani & Mbappé med Di María, Draxler, Lucas Moura, Ben Arfa, Pastore, Jesé, Lo Celso & Guedes som reserver?

Någon kanske lämnar oavsett om Mbappé ansluter. Enorm bredd där.

Jesé, Moura, Ben Arfa, Pastore och Di María har alla ryktats vara på väg bort.
Citera
2017-08-10, 21:14
Medlem
Citat:

Skräphögen Qatar fortsätter tydligen att förstöra fotbollen. När man inte mutar sig till att ha världens mest olämpliga VM-turnering mitt i öknen så vulgariserar man sporten så här istället.

Personligen skiter jag egentligen i PSG och vad de håller på med. Det drabbar inte Premier League, men det känns ändå jävligt tråkigt. Fram tills nu har det trots alla shejker och oligarker ändå varit en viss liten måtta och något slags tak på shoppandet. Ingen har kommit med miljarder och miljarder och sagt att man ska ha Messi. Men när PSG slantar upp två miljarder för Neymars orimliga utköpsklausul som är satt på den extrema nivån för att ingen ska kunna möta den, så känns det inte särskilt kul längre. Vad är grejen om allt ska koka ner till ett gäng förvuxna barn som ska spela fotboll manager med fusk.
Citera
2017-08-10, 23:40
Medlem
TKD_1337s avatar
Mbappé är Ronaldo-fan och förmodligen Real-fan också. Om han väljer att gå till rivalen PSG istället för Real Madrid får han ha det så gott där. Det är inte säkert han får en bättre chans än nu att spela för världens gigant och vill han spela med Ronaldo måste han komma nu.

Jag tror Monaco hellre säljer till Real än sin rival.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-08-10 kl. 23:45.
Citera
2017-08-11, 07:02
Medlem
Citat:

Qatarshejken gav Neymar pengarna för att han skulle kunna köpa ut sig ur sitt eget kontrakt. Det är speciellt svinaktigt mot klubben som fostrat honom i Brasilien som inte får solidaritetsersättning
Citera
2017-08-11, 13:31
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Mbappé är Ronaldo-fan och förmodligen Real-fan också. Om han väljer att gå till rivalen PSG istället för Real Madrid får han ha det så gott där. Det är inte säkert han får en bättre chans än nu att spela för världens gigant och vill han spela med Ronaldo måste han komma nu.

Jag tror Monaco hellre säljer till Real än sin rival.

Tror du det de bryr sig vart de säljer? Med de spelare Monaco tappat och PSG köpt/behållt, så är det knappt så de konkurrerar på samma nivå längre. Jag hade sålt till den som betalar bäst, även om det är PSG, som med eller utan Mbappé kommer vinna ligan. Mer på grund av Monacos tapp än någonting annat dock.
Citera
2017-08-11, 13:40
Medlem
paras0nics avatar
http://www.skysports.com/football/news/11669/10983425/philippe-coutinho-hands-in-liverpool-transfer-request-after-barcelona-bids
Citera
2017-08-11, 13:42
Medlem
foool13s avatar
"Transfer Request" alltså..

Coutinho vill verkligen flytta.. nu blir det jobbigt.

Sky Sources.. kanske är BS.

Edit: Men om sant:
Trodde nästan han skulle vänta till nästa år nu, men han kanske inte kunde få några sådana "garantier" överhuvudtaget iom amerikanska ägare etc.. lokala klubbledning i Liverpool, Klopp kanske inte kunde/ville.. lova honom något alls etc , såsom vid Ronaldo till Real o Suarez till Barca etc.. uppskjutna med ett år.
Senast redigerad av foool13 2017-08-11 kl. 14:05.
Citera
2017-08-11, 13:46
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Tror du det de bryr sig vart de säljer? Med de spelare Monaco tappat och PSG köpt/behållt, så är det knappt så de konkurrerar på samma nivå längre. Jag hade sålt till den som betalar bäst, även om det är PSG, som med eller utan Mbappé kommer vinna ligan. Mer på grund av Monacos tapp än någonting annat dock.

Det rör sig om en spelare som kan dominera i tio år framåt. Det är dumt att sälja en ung spelare med den potentialen till PSG när Madrids bud inte är långtifrån även om Monaco i nuläget inte har någon chans på titeln.

Detta har blivit en inferno. Det är inte bara övergångssumman som är sjuk, Mbappé kräver en lön som är två gånger mer än vad Isco nu kommer få.

Citat:
Mbappé asked for €12M net from Madrid because PSG offered it. Madrid backed out and said "Congratulations and good luck in Paris" [OndaCero]

https://mobile.twitter.com/RMadridInfo/status/895691789000208384
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in