2017-08-10, 22:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vadå i detta scenario? Det är samma scenario som ni två kloka nu har kommit fram till som jag gav som förslag tidigare i tråden.. just saying

Jag har gett samma förslag på delar av detta scenario tidigare i tråden som du nu påstår att du har hittat på, tex att: "Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill". Däremot har jag undvikit dina detaljer om hur "pilot" går till väga när han dödar HA samt att han våldtog henne.
Citera
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
En variant är att försöka hjälpa till - i stället för att i ett löjes skimmer försöka låtsas som att det regnar. Ju mer du "idiotförklarar" vårt inlägg, desto mer tror vi att vi kanske träffade mitt i prick.

Det vore väl ganska konstigt om er story står eller faller med mig...
Citera
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om man riskerar att bli huvudmisstänkt för Helena's försvinnande så håller man garanterat tyst, inget konstigt med det. Det hjälper ju inte att säga att dom inte har med det hela att göra om nu deras bil befann sig på platsen vid den aktuella tidpunkten för försvinnandet. Hur ska dom kunna förklara bort det hade du tänkt?
Är man oskyldig så lär polisen inte hitta några spår och vara rädd för att bli huvudmisstänk är inget man
tänker på.Möjligen kan man bli orolig när man ser att situationen börjar bli hotande.Jag tror man enbart
skulle vara hjälpsam.Nu kan dom åka fast för medhjälp om dom håller tyst och det låter inte så kul.
Som sagt,bara en tanke
Citera
2017-08-10, 22:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det vore väl ganska konstigt om er story står eller faller med mig...

Vilket jag heller aldrig har påstått - eller ens antytt.
Citera
2017-08-10, 23:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den infallsvinkel har jag presenterat redan , citerar mig själv:
"HA sågs gå själv och då stämmer det med att pilot springer ifatt henne i höjd med bron. Bilen med railsen som vittnet Carina såg parkerad inne på cykelvägen* nära ekuddenvägen vid ca 03.30 skulle kunna passa utmärkt in i händelsen. OM pilot är gm och det INTE är två gm inblandade så skulle ett troligt scenario kunnat gå till ungefär såhär:
Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill. I skydd av skogen så våldtar han henne. Hon gallskriker och då stryper han henne eller dunkar hennes huvud i marken för att hon ska vara tyst. Han drar sedan in henne i grönskan och gömmer henne tillfälligt. Då faller skorna av en på varje sida om stigen. Han inser att han måste forsla bort kroppen eftersom han lämnat spår på henne och han inser också att hon måste flyttas den natten. Risken finns att han blir sedd men alternativet är att han hamnar bakom lås och bom."

Tidpunkten för iakttagelsen av bilen med railsen passar som sagt bättre in i berättelsen om den gjordes 03:30 för då kan det även vara GM som parkerade bilen på sjukhusparkeringen kl. 04:20. Någon korrigerade nyss och påpekade att det skulle vara 04:30 som iakttagelsen gjordes stämmer verkligen det? 03:30 låter mer bekant.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 23:04.
Citera
Medlem
Ugglan.s avatar
Alltså, alla måste förstå: Om utsagorna från "brovittnet", "Hanna" och "Lockerudsvittnet" är korrekta (vilket vi för all del inte säkert vet) måste vi hitta ett scenario som täcker alla dessa vittnens utsagor. Det är därför som Pudelfrillan och jag "tänkte till" - vilket uppenbarligen inte gillades av alla.
Citera
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Vilket jag heller aldrig har påstått - eller ens antytt.

"Ju mer du "idiotförklarar" vårt inlägg, desto mer tror vi att vi kanske träffade mitt i prick."
Citera
2017-08-10, 23:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Jag kanske har fel men jag tror jag läst i tråden att de som buskörde gav sig tillkänna och är hörda? Kan någon hjälpa till och verifiera eller förkasta? Kanske har jag fel och då är scenariot ytterst troligt.

Jodå, dom har polisen pratat med. Fast jag tyder inlägget som att dom kanske har sett själva överfallet, men inte VÅGAR tala om vem dom såg. Inte så konstigt kanske eftersom han får mordhot redan nu. Fy fan säger jag, vilka dårar vi har i vår värld.
Citera
2017-08-10, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har gett samma förslag på delar av detta scenario tidigare i tråden som du nu påstår att du har hittat på, tex att: "Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill". Däremot har jag undvikit dina detaljer om hur "pilot" går till väga när han dödar HA samt att han våldtog henne.
Men det jag tagit upp är att OM GM är ensam om detta så är tidsramen för snäv för att den vita bilen som setts ska ha med saken att göra! Så antingen är bilen inte inblandad och GM kan mycket väl vara en ensam GM men då blir HA kvar i dungen längre än vad som misstänkts hitintills och bilen med railsen är mer trolig att vara inblandad. Eller så var han inte ensam GM och den vita bilen som killarna såg ifrån hällristningsvägen är då troligen inblandad...
Senast redigerad av divadnil 2017-08-10 kl. 23:27.
Citera
2017-08-10, 23:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
"Ju mer du "idiotförklarar" vårt inlägg, desto mer tror vi att vi kanske träffade mitt i prick."

Läs inlägget 18381 igen och försök vara lite smidig.
Citera
2017-08-10, 23:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Alltså, alla måste förstå: Om utsagorna från "brovittnet", "Hanna" och "Lockerudsvittnet" är korrekta (vilket vi för all del inte säkert vet) måste vi hitta ett scenario som täcker alla dessa vittnens utsagor. Det är därför som Pudelfrillan och jag "tänkte till" - vilket uppenbarligen inte gillades av alla.

Du glömde vittnena i bilen på Hällristningsvägen.
Jag tror faktiskt inte att någon tidigare har prickat in ett scenario där alla dessa 4 vittnesuppgifter passar in, dessutom är det inga vansinnigheter vi har dragit till med för att få ihop det hela, inga osannolika "nödlösningar" och skarvningar alltså.
Citera
2017-08-10, 23:09
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men det jag tagit upp är att OM GM är ensam om detta så är tidsramen för snäv för att den vita bilen som setts ska ha med saken att göra! Så antingen är bilen inte inblandad och GM kan mycket väl vara en ensam GM men då blir HA kvar i dungen längre än vad som misstänkts hitintills. Eller så var han inte ensam GM och den vita bilen är inblandad...

Ok jag förstår, men då stämmer ju det hela bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in