2017-08-10, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lobotomist
Svar till prinzezzan :
Jag fick ditt PM, tyvärr är drevet med adekvata idioter större än jag först förstod. Jag har valt att inte fortfölja mina tankar i detta forum, inte heller via pm till dig även om du verkar mest förståndig och faktiskt seriös. Efter alla hot om död och styckning mm insåg jag att det är lika med döden att dela sina tankar här.
För att slippa spekulationer så kan jag säga att jag inte finns i er omedelbar närhet, bilen jag syftade på är sedan 20 år skrotad, jag vill även inflika att saker och ting kan föreliggas av mångt enklare förklaringar än tråden gärna vill att det ska vara.

Lycka till i det morbida drevet av psykotiska detektiver utan förankring i verkligheten.
Många i tråden är helt låsta vid "sin gärningsman" - förstår att det blev helt kaos när olyckan var framme. Jag var på plats med min hund runt Timmersdalakorset. Kräver inte att du ska presentera mer om dig själv. Men minns du nåt mer om brunn eller vägtrumma?
Citera
2017-08-10, 21:29
Medlem
Klimakteriehaxans avatar
Citat:
Svar till prinzezzan :
Jag fick ditt PM, tyvärr är drevet med adekvata idioter större än jag först förstod. Jag har valt att inte fortfölja mina tankar i detta forum, inte heller via pm till dig även om du verkar mest förståndig och faktiskt seriös. Efter alla hot om död och styckning mm insåg jag att det är lika med döden att dela sina tankar här.
För att slippa spekulationer så kan jag säga att jag inte finns i er omedelbar närhet, bilen jag syftade på är sedan 20 år skrotad, jag vill även inflika att saker och ting kan föreliggas av mångt enklare förklaringar än tråden gärna vill att det ska vara.

Lycka till i det morbida drevet av psykotiska detektiver utan förankring i verkligheten.

Det var ju tråkigt med din inställning men hade det inte räckt med att delge ditt svar direkt med PM till Prinzezzan så hade du ju sluppit en massa konstiga reaktioner från dessa adekvata idioter som du så vältaligt påtalar
Citera
2017-08-10, 21:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det finns inget som motsäger detta händelseförlopp. Människan är benägen att lägga pussel och se orsak till händelse. Vi har lättare att söka en gm med intresse för BO och att H:s död orsakats av en reaktion och känsla hos gm. Det är därför intresset för fallet är så stort.

En olyckshändelse skulle vara som att luften gick ur.

Vi anser att vittnen är mer eller mindre trovärdiga och passar eller inte passar i tid, utefter vår egen bild vi mejslar fram av händelsen. Det finns ingen hållbar vittneskedja med de vittnen vi har tagit del av som har gett oss en enig bild.
Alla vittnen kan tala sanning men ingen behöver ha gjort en observation som förklarar H:s öde.

Jag och Ugglan slog ihop våra tankar vilket resulterade i följande scenario:

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur, mansröster hörs, undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är fortfarande nyfikna på vart skriket kom ifrån och man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Medans bilen som stannat fortsatte vidare ner för Ekuddenvägen och vände vid "Bäcken" för att sedan köra ut på Marieforsleden drog "pilot" in HA i snåren för att gömma henne tillfälligt. Den vita bilen svängde därefter som sagt in på cykelvägen för att se om dom kunde se vart skriket kom ifrån och om någon var skadad men allt var kav lugnt, bilen vände och körde därför därifrån.
Allt detta bevittnades av killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen samtidigt som "pilot" strök omkring i dungen men tillslut lyckades lämna platsen helt obemärkt till fots. Han återkom senare omkring kl. 03:30 med den ljusa bilen som hade rails för att hämta upp kroppen, bilen lånade han av någon närstående eftersom han själv inte ägde någon bil vid tidpunkten för mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 21:44.
Citera
2017-08-10, 21:40
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur och mansröster pratar/ropar? undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är nu så nyfikna på vart skriket kom ifrån så man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Medans bilen som stannat fortsatte vidare ner för Ekuddenvägen och vände vid "Bäcken" för att sedan köra ut på Marieforsleden drog "pilot" in HA i snåren för att gömma henne tillfälligt. Den vita bilen svängde därefter som sagt in på cykelvägen för att se om dom kunde se vart skriket kom ifrån och om någon var skadad men allt var kav lugnt, bilen vände och körde därför därifrån.
Allt detta bevittnades av killarna som satt i bilen på Hällristningsvägen samtidigt som "pilot" strök omkring i dungen men tillslut lyckades lämna platsen helt obemärkt till fots. Han återkom senare omkring kl. 03:30 med den ljusa bilen som hade rails för att hämta upp kroppen, bilen lånade han av någon närstående eftersom han själv inte ägde någon bil vid tidpunkten för mordet.

Vilka härliga noveller ni producerar. Ni borde få någon sorts pris för Ert sagoberättande...
Citera
2017-08-10, 21:44
Medlem
Citat:

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur, mansröster hörs, man undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är nu så nyfikna på vart skriket kom ifrån så man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Inte så tokigt och ett fullt möjligt scenario. Frågetecken uppstår dock (om det är tänkbart scenario) varför dessa inte givit sig tillkänna. De har ju inte haft något att förlora på det. Bra med samarbete för att slå kloka huvuden ihop!
Citera
2017-08-10, 21:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Svar till prinzezzan :

Beklagar om du fått mottaga hot! Idiotiskt dumt agerande! Varför väljer vissa människor ett sådant bemötande och tillvägagångssätt, i stället för att lyssna på vad andra har att berätta?

Jag förstår om du känner dig ifrågasatt och inte trodd. Jag förstår också om du inte vill skriva en enda rad här igen. Mycket tråkigt!
Citera
2017-08-10, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Inte så tokigt och ett fullt möjligt scenario. Frågetecken uppstår dock (om det är tänkbart scenario) varför dessa inte givit sig tillkänna. De har ju inte haft något att förlora på det. Bra med samarbete för att slå kloka huvuden ihop!

Kan det vara så att det även var dom som körde på BB? om det nu var unga killar som var ute och buskörde? Vet man vilka som körde på honom eller kom dom undan? Om dom smet från den påkörningen skulle det kunna vara en anledning till att man inte gav sig till känna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-10 kl. 22:11.
Citera
2017-08-10, 22:00
Medlem
Citat:
Kan det vara så att det även var dom som även körde på BB? om det nu var unga killar som var ute och buskörde? Vet man vilka som körde på honom eller kom dom undan? Om dom smet från den påkörningen skulle det kunna vara en anledning till att man inte gav sig till känna.

Jag kanske har fel men jag tror jag läst i tråden att de som buskörde gav sig tillkänna och är hörda? Kan någon hjälpa till och verifiera eller förkasta? Kanske har jag fel och då är scenariot ytterst troligt.
Citera
2017-08-10, 22:04
Medlem
Citat:
Svar till prinzezzan :

Adekvata idioter, vad betyder det😕
Citera
2017-08-10, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
Jag kanske har fel men jag tror jag läst i tråden att de som buskörde gav sig tillkänna och är hörda? Kan någon hjälpa till och verifiera eller förkasta? Kanske har jag fel och då är scenariot ytterst troligt.

ca 4:30 in i del 4 i p4-dokumentären berättas det att ingen av dem hade körtkort och gav sig därför inte tillkänna förns efter 8-10 år.
Citera
2017-08-10, 22:11
Medlem
Citat:
Svar till prinzezzan :

Jag har 1000% förståelse för dig.
När drevet går är det svårt att stoppa dessa män/kvinnor som förvisso bara vill väl för Fam Andersson.
Vad jag kan läsa ut mellan raderna är dock en frustrerad människa som också gärna vill väl, visst är det så!?
Det finns "nått" i dina inlägg som får mig att fundera och att du samtidigt har sans och förnuft, det är uppenbart.
Men jag tillhör också populationen av människor som gärna ser data, siffror, fakta etc i ett mönster med logik... och även jag har mina tvivel om huruvida du kan hjälpa till.
Jag känner väl till både Timmersdala, Berg, Böja, Lerdala, Låstad, Stöpen, med dess omnejder, så uppdatera gärna mig/oss lite till är du snäll!
Citera
2017-08-10, 22:13
Medlem
Ugglan.s avatar

En vit bil kör med rutorna nere på Ekuddenvägen, passerar vid kohagen och hör kvinnoskriket. Bilen stannar, några kliver ur, mansröster hörs, undrar vad som händer, dörrar öppnas och slås igen. KM dödar Helena efter att hon har skrikit och i samband med att han hör bilen som stannar. När personerna kliver ur bilen är det helt tyst från det håll där kvinnoskriket nyss hördes. Man hoppar in i bilen och kör vidare, sedan vänder man och kör ut på Marieforsleden i riktning mot Lockerud. Personerna i bilen är fortfarande nyfikna på vart skriket kom ifrån och man bestämmer sig då för att köra in på cykelvägen för att kolla upp saken. Bilen ses då av vittnena på Hällristningsvägen, men eftersom personerna i den vita bilen varken ser någon människa eller något som verkar konstigt när dom kör längs med cykelvägen så vänder dom och kör tillbaka, även detta ser vittnena på Hällristningsvägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Vilka härliga noveller ni producerar. Ni borde få någon sorts pris för Ert sagoberättande...

Eller träffade vi mitt i prick?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-08-10 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in