2017-08-10, 21:58
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Nej de övernattar - polisen fegar ur
http://www.friatider.se/flyktingbarnen-p-medborgarplatsen-anm-lda-av-polisen

givetvis tar de små promenader för att röka heroin o hasch. Kan också bli en del sexbrott.. men basen vågar polisen inte röra.
Gonatt Sverige
Om några år så kanske vi får se afghanska läger i sverige likadant som dom befintliga zigenarlägren.
Dom här välståndsparasiterna har ju funnits sina värd och sliddjur som dom kan leva av.
Citera
2017-08-10, 22:03
Medlem
JussiBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouch1
87% av det svenska folket är dumma i huvudet som röstar på partier som vill utrota den svenska befolkningen, har du missat det helt?

Och ja, svenskar är uppenbarligen jävla idioter som fortsätter på det inslagna spåret, man kan inte skylla på politiker för folket har röstat för att ha det såhär det är bara acceptera.

Det är klart att man kan skylla på politiker och media. Det är dom som hjärntvättar folket.

Jag förstår inte att du pratar om svenskar på det sättet. Det är inte svenskar utan landsförrädare.
Citera
2017-08-10, 22:03
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Hur är det ett svar på min fråga?

Och att det är större risk att dom dör i en bilolycka än något annat ifall dom återvänder hem har jag inga siffror på och tror det blir svårt att få fram.

Siffrorna finns längre bak i tråden och baseras på nuvarande statistik.

Självklart vet man inte hur läget utvecklas men det är sånt som migrationsverket tagit med i riskanalysen.

Min åsikt är att det är ett urholkande av asylrätten att utan belägg påstå att de kommer skickas till en säker död i afghanistan. Det betyder isåfall att samtliga afghaner har rätt att flytta hit ?!

Menar du att de har tagit risken att åka från Iran till Sverige för att den risken är större än om de stannat i Iran ?

Många av dessa är exil-afghaner från Iran .
Citera
2017-08-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Här har du förresten barnen

https://m.imgur.com/a/5c5bg
Det är välutvecklade och inte direkt svältfödda barn som visas. Sötnosar är det i alla fall som man vill krama om och bära runt lite.
Citera
2017-08-10, 22:12
Medlem
E-R-N-S-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong

https://youtu.be/3vTL28TqnK4
Som om de fula hazar asen inte vore nog, dessa kärringar skapar fanimig mardrömmar, garanterat.
Tack för det!
Citera
2017-08-10, 22:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Många av dessa är exil-afghaner från Iran .
Nu har jag sett denna bit av information tillräckligt många gånger för att ta det helt som halvsanning. Finns det kött på påståendet? Jag har sett Iran nämnas i någon eller ett par FUP:ar men detta är uppenbarligen inte något som media kommer gräva i eller ens prata om.

Jag vill veta:
  • varför flyr afghaner från Iran?
  • varför kan vi inte utvisa dem till Iran?(aningens dum fråga för vissa men bra att klargöra)
  • hur många Iran-afghaner handlar det om?
  • har dessa personer officiella uppehållstillstånd i Iran?
  • vad säger Iran?
Citera
2017-08-10, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Nu när vi vet sanningen. Var det du eller din "bekant" som ljög om smällarna?

Jag var inte där eftersom att jag också är rädd för nazister och detta säger hur modiga de här killarna är. Jag litar dock mer på mina vänner än på någon flashbackrasist. Dessutom har min vän blivit jagad av nazister och fått smällare, skräp, frukt kastat efter sig också av just nazister.
Citera
2017-08-10, 22:20
Medlem
Eurypteridas avatar
Jag vill veta:
[*]varför flyr afghaner från Iran?

Militärtjänst/kanonmat eftersom iran har trupper i Irak och Syrien ?
[*]varför kan vi inte utvisa dem till Iran?(aningens dum fråga för vissa men bra att klargöra)

Saknar Iranskt medborgarskap.
[*]hur många Iran-afghaner handlar det om?

Många.
[*]har dessa personer officiella uppehållstillstånd i Iran?

Ja de hade det mot att föräldrarna har skrivit på att sönerna gör militärtjänst.
[*]vad säger Iran?

De vill inte ha med afghanerna att göra.
Citera
2017-08-10, 22:22
Medlem
ChiefenKings avatar
Ensamkommande förtidspensionärer i flock
Citera
2017-08-10, 22:25
Moderator
Tinuviels avatar
Svensk journalistik av idag...
Citat:
Krister Thelin‏ @KristerThelin
Förstår att polisen ser som sin uppgift att bevaka och skydda. Kontrollerar den också om gruppen innehåller personer som bör utvisas?

Svenska Dagbladet‏@SvD
Det är en fråga för polisen, inte för oss. Vi gör journalistik, vi bedriver inte polisarbete. /SvD

Krister Thelin‏ @KristerThelin
En inte orimlig journalistisk fråga att ställa till polisen. Torde ha högt allmänintresse. @fredrickaren
https://twitter.com/SvD/status/895556809431187456

Nej, det hade inte varit en helt ointressant fråga att ställa om nu journalisterna på SvD varit intresserade av att ägna sig åt journalistik.
Citera
2017-08-10, 22:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Nu har jag sett denna bit av information tillräckligt många gånger för att ta det helt som halvsanning. Finns det kött på påståendet? Jag har sett Iran nämnas i någon eller ett par FUP:ar men detta är uppenbarligen inte något som media kommer gräva i eller ens prata om.

Duger Migrationsverket som källa?

Citat:
Därför har så många ensamkommande afghanska barn sökt asyl i Sverige

"Drygt hälften av de ensamkommande barnen uppger att de kommer från Afghanistan, medan resten säger att de varit bosatta i Iran. De båda gruppernas skäl för att ge sig av till Sverige kan skilja sig något åt."

https://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2016/2016-01-21-Darfor-har-sa-manga-ensamkommande-afghanska-barn-sokt-asyl-i-Sverige.html

Men finns förstås även andra källor:

Citat:
"Under 2015 sökte 41 564 afghaner asyl i Sverige, varav 23 480 var ensamkommande barn. Att jämföras med totalt 24 335 afghanska asylsökande för åren 2001–2014. Knappt hälften av fjolårets ensamkommande afghanska barn uppgav att de vuxit upp i Iran."

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/unga-afghaner-dr%C3%B6mmer-om-europa-1.3691119

Ungefär hälften av de afghanska ensamkommande "barnen" är egentligen från Iran.
Senast redigerad av -Info- 2017-08-10 kl. 22:28.
Citera
2017-08-10, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Ni som har riktiga barn, ta dit ett gäng och skriv skyltar "Svenska barn",då ser folk tydligt att parasiterna inte är barn.

Man räknas som barn juridiskt tills det att man fyller 18, det är basala kunskaper som alla borde känna till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in