2017-08-10, 20:53
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Manligt att sprida falska rykten om att barn är vuxna.

Här har du förresten barnen

https://m.imgur.com/a/5c5bg
Citera
2017-08-10, 21:04
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Tackar!
Önskar att de öppna hjärtanas politik också vore över.
Vad ska de små baaarnen kontra med nu då? De får ju bara sitta där till klockan 22:00 enligt polisen.
Ska de spridas ut över stan nu i små grupper redo för våldtäkt?
Och flera är ju på väg nu från andra delar av landet.
Nej de övernattar - polisen fegar ur
http://www.friatider.se/flyktingbarnen-p-medborgarplatsen-anm-lda-av-polisen

givetvis tar de små promenader för att röka heroin o hasch. Kan också bli en del sexbrott.. men basen vågar polisen inte röra.
Gonatt Sverige
Citera
2017-08-10, 21:06
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som har koll på hur många det är som demondemonstrerar nu? Hörde kring 600 någonstans men vet inte om det stämmer.

Inga brott rapporterade förutom detta att någon sovit över på platsen? Verkar ju gå lugnt till så länge inte NU dyker upp och kastar saker på dom.
Citera
2017-08-10, 21:11
Medlem
Antifa.se publicerade just en artikel där den från Nordisk ungdom som misstänks ha kastat pyroteknik mot demonstranterna pekas ut som en viss Osk*r Hasselgr*n.
Citera
2017-08-10, 21:11
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Någon som har koll på hur många det är som demondemonstrerar nu? Hörde kring 600 någonstans men vet inte om det stämmer.

Inga brott rapporterade förutom detta att någon sovit över på platsen? Verkar ju gå lugnt till så länge inte NU dyker upp och kastar saker på dom.
Ingen aning om någon siffra men 600 låter ganska högt om jag ska göra en bedömning utifrån de klipp jag sett från Mynttorget.

Det var lugnt även när NU var där förutom att några enstaka miljöpartister/globalister/kommunister(främst vita tjejer) försökte veva mot dem. Polisen hade god kontroll på läget anser jag.

Finns det ingen webbkamera på Medis längre? Hade för mig att det fanns en där men hittar inget.
Citat:
Ursprungligen postat av palme-shot-first
Antifa.se publicerade just en artikel där den från Nordisk ungdom som misstänks ha kastat pyroteknik mot demonstranterna pekas ut som en viss Osk*r Hasselgr*n.
Nu skola uthängningarna hagla. Ingen bra utveckling om man har Hamburg i åtanke tex. Om nu NU har video på polismannen(männen?) som påstås ha misshandlat dem så kan man ju lugnt säga att saker och ting spänns upp en aning.
Senast redigerad av crillecrille 2017-08-10 kl. 21:14.
Citera
2017-08-10, 21:13
Bannlyst
Citat:

Det går säkert fredligt till. Några kanske tafsar på svenneflickor i närmsta park inatt dock.

Man blir lite sugen på att åka dit inatt och blåsa av en kavalkad av fyrverkeripjäser.
Citera
2017-08-10, 21:24
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
"Men kommer Mikael Ribbenvik komma ner och lugna stämningen? Sannolikheten bör betecknas som begränsad då han inte har något mandat från regeringen. Källor inom Regeringskansliet uppger att tillsättningen av Ribbenvik, efter den tidigare generaldirektören Anders Danielsson, var en eftergift till Miljöpartiet. Ribbenvik ansågs stå Miljöpartiets och den globalistiska falangen inom Socialdemokraterna närmast men mötte motstånd inom bland annat finansdepartementet. Lösningen blev att finansdepartementet kommer lägga sista handen vid rekryteringen av Ribbenviks efterträdare som överdirektör. En rent kameral funktion som skall hålla igen Migrationsverkets kostnader och mer eller mindre fjärrstyras direkt från finansdepartementet. Den öppna plånbokens politik är över."

https://ledarsidorna.se/2017/08/medborgarplatsen-cirkeln-sluts-politisk-akrobatik/

/Provokatör

Tackar för vettig läsning så FI håller Ribbenvik och Miv i schack Om det inte varit för FI har det slutat riktigt illa Glädjande att några departement tar ansvar över Sverige och inte låter politiska aktivister härja fritt Både Danielsson och Eliasson har och fortsätter åsamka Sverige stor skada.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-08-10 kl. 21:50.
Citera
2017-08-10, 21:32
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Eftersom det varit väldigt sparsamt med utvisningar så kan det vara så att dom nu är fria och sitter på trappan på Medborgarplatsen och låtsas att dom fortfarande är under 18.

De är ute ur landet. Så länge de nu känner för det.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-08-10 kl. 21:36.
Citera
2017-08-10, 21:41
Medlem
En drönare med sömnmedel över torget. Sen är det fritt fram för ziggisarna att göra sitt jobb.
Citera
2017-08-10, 21:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Det går säkert fredligt till. Några kanske tafsar på svenneflickor i närmsta park inatt dock.

Man blir lite sugen på att åka dit inatt och blåsa av en kavalkad av fyrverkeripjäser.

Ja, snälla, gör det. Jag ska spana över natthimlen i hopp om att jag ser nåra raketer.
Citera
2017-08-10, 21:46
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Hemskt. Vidriga människor som gjorde det. Man blir lite illamående.

Men vad har det med demonstrationen att göra? Menar du att dom sitter med där? Då vill jag ha källa på det. Annars är det ju bara taget från luften. Lika bra och skriva att Elvis kan vara med på demonstrationen.

Provokatör har en poäng eftersom hela sittdemonstrationen utgår ifrån en riskanalys att det överhängande risk att gemene man dödas i ett terrordåd i afghanistan, trots att det är större risk att de dör i en bilolycka.

Riskanalyser är baserade på statistik och sannolikheter .

För att göra en korrekt riskanalys bör man alltså ta med riskerna med att låta de stanna .
Citera
2017-08-10, 21:55
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Provokatör har en poäng eftersom hela sittdemonstrationen utgår ifrån en riskanalys att det överhängande risk att gemene man dödas i ett terrordåd i afghanistan, trots att det är större risk att de dör i en bilolycka.

Riskanalyser är baserade på statistik och sannolikheter .

För att göra en korrekt riskanalys bör man alltså ta med riskerna med att låta de stanna .

Hur är det ett svar på min fråga?

Och att det är större risk att dom dör i en bilolycka än något annat ifall dom återvänder hem har jag inga siffror på och tror det blir svårt att få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in