2017-08-10, 02:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Klart sjukskrivningen inte var en slump. Behöver inte betyda att han använder veckan till att gömma kroppen. Om man dödar en person så blir man nog "lite ur gängorna" och behöver stabilisera psyket och tänka ut vad som ska sägas till polis osv.

Nej givetvis inte, han kanske bara behövde "vila upp sig" och tänka igenom saker och ting, men å andra sidan är det skönt att slippa stressa med en så pass viktig sak som att göra sig av med en kropp.
Citera
2017-08-10, 02:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det vet vi inte.

Hur menar du nu?
Citera
2017-08-10, 02:04
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur menar du nu?

Vi vet inte om reportrarna känner pilotmannen.
Citera
2017-08-10, 02:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purrloin
Känns ju spontant lite märkligt att helt plötsligt ställa upp på en intervju och "prata ut" och att reportrarna berättar om honom som tärd etc. Väldigt lite snack och intentioner om att bedyra en oskyldig människa (som det borde vara eftersom han säger att han inte har gjort henne illa). Vinklas snarare tvärtom.

Tror det finns fler som är skyldiga/involverade i detta mord/dråp.

Jag säger som jag har sagt tidigare, jag tror att det var ett stort misstag av "pilot" att gå med på att göra den här intervjun. Han trodde, eller blev kanske t.o.m. mer eller mindre intalad och övertalad om att det här skulle vara till fördel för honom, att han talade ut. Men, PW hade säkert räknat ut att det här skulle få motsatt effekt, vilket det bevisligen har fått, väldigt smart gjort.
Citera
2017-08-10, 02:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vi vet inte om reportrarna känner pilotmannen.

Vilka vi?
Citera
2017-08-10, 02:31
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Vilka vi?

Vi som följer tråden vet inte om reportrarna känner "pilotmannen".
Citera
2017-08-10, 02:32
Medlem
Citat:
Jag säger som jag har sagt tidigare, jag tror att det var ett stort misstag av "pilot" att gå med på att göra den här intervjun. Han trodde, eller blev kanske t.o.m. mer eller mindre intalad och övertalad om att det här skulle vara till fördel för honom, att han talade ut. Men, PW hade säkert räknat ut att det här skulle få motsatt effekt, vilket det bevisligen har fått, väldigt smart gjort.

Ja, speciellt om han faktiskt skulle vara oskyldig.

Försöker förstå. Om nu båda reportrarna var med på förfesten och den ena dessutom var vän med H (?) så undrar jag hur pilotmannen tänkte att det skulle vara en fördel för honom att intervjuas av dessa personer om han nu inte har för avsikt att faktiskt erkänna. Det gjorde han dock inte. Vilket blir märkligt. Varför skulle man som GM vilja ställa upp på en intervju frivilligt, med personligt involverade personer i fallet? Exakt vad skulle han ha för fördel av detta om han ska köra på oskyldiga kortet? Får det innebar gå ihop. Om det inte är för att han är väldigt nära att bryta ihop och erkänna allt. Finns ingen annan anledning.

Vet inte om det har pratats om tidigare (sjukt lång tråd), men varför tror inte GWP på att det är pilotmannen? Har det spekulerats i vilka två GM han tror att det är och varför?

Edit: menar du att P.W vill sätta dit honom? Vet att han är skyldig?
Citera
2017-08-10, 07:10
Medlem
Citat:
Vi som följer tråden vet inte om reportrarna känner "pilotmannen".

Båda reportrarna känner pilotmannen.
Citera
2017-08-10, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvaten
Om man tänker sig ett scenario där pilot tar sig till teleautomaten efter dådet och ringer flickvännen; Du måste komma och hämta mig, det har hänt nåt fruktansvärt! Han blir upplockad av flickvännen i hennes vita bil. Skärrad, uppjagad på väg mot kohagen berättar han snabbt en "tillputsad" historia om hur han och HA skulle på efterfest men HA blev hysterisk av någon anledning och tumult uppstod mellan dem, hon föll illa och nu tror han att hon är död. De åker dit, via cykelvägen som flickvännen känner till. Båda kliver ur, pilot och flickvännen konstaterar (som han redan visste) att hon är död. Han öppnar skuffen och börjar släpa HA i en arm mot bilen. Flickvän: Vi kan inte göra så här! (Hysteriskt)
Pilot: Håll käften för fan, det kan komma nån närsomhelst!! Fattar du inte vad som händer mig om nån får se detta! Hjälp till här för helvete! Han/de lastar i Helena. Dunk, dunk, dunk - skufflucka, bildörr 1 och 2 slår igen. Det blir tyst.

I detta scenario får man till "Hannas" vittnesuppgifter, med att byta ut ni mot vi, och att det inte är HA:s röst. Flickvännen kan ju troligtvis gett ifrån sig något gråtliknande läte under hela tiden i kohagen. Vidare får man det också till två inblandade som så många med insyn i utredningen vill hävda.

Att pilot får sin flickvän att ställa upp på detta, kan ju förklaras av att hon egentligen inte "hinner" hänga med tankemässigt ur en moralisk synvinkel, allt går fort och "stegvis" med pojkvännen vid rodren.
Tystnaden efter från hennes sida kan möjligtvis förklaras med skam och en oerhörd rädsla för att ödelägga hela sin tillvaro. Sätter hon dit honom så sätter han dit henne, det har han gjort klart för henne många ggr. Tystnaden från hans sida handlar bara om att inte åka fast. En samhällsenligt fullt fungerande man med psykopatgener i dna:t.

Vill också tillägga att det jag tror hände i kohagen, var en våldtäkt i typ Hagamannen- stil med strypning som dödsorsak.
Detta kan mycket väl vara det som hände den natten.
Citera
2017-08-10, 08:26
Medlem
BlurryFace69s avatar
Lite offtopic men ang Lövåsen /Timmersdalakorset på väg 26 så står polisen
där typ varje vecka och stoppar bilar på just där så då kan de ju passa på och
ta med några extra gubbar och kolla brunnarna runt också !
Citera
2017-08-10, 08:32
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adekvaten
Båda reportrarna känner pilotmannen.

De känner iaf KM eftersom de var på samma fest i T-boda.

Skulle vara mkt intressant att veta vem mer som åkte med i taxin hem
mer HA och UA: Är det bekräftat att KM åkte med? Vem kan den 4:e vara?
Både UA och PW måste ju veta detta.
Citera
2017-08-10, 08:58
Medlem
Har väldigt svårt att tro att det handlar om ett våldtäkts försök dock. Efter va jag har förstått så är våldtäcksmän återkommande men att han mycket väl återigen blivit nekad till att vara med henne o dessutom på något sätt hotad att H ska berätta för eventuell flickvän. Skulle inte en person med bil kunnat vara vittne till det här o hjälpt ev gm med bortforsling? Lite långsökt men på det viset försvinner H mycket fort. I mina ögon verkar det besvärligt för gm att hämta en bil eller springa ner till stan för att ringa efter en. Tar mycket lång tid med förmodligen en massa alkohol i kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in