Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Jag säger som jag har sagt tidigare, jag tror att det var ett stort misstag av "pilot" att gå med på att göra den här intervjun. Han trodde, eller blev kanske t.o.m. mer eller mindre intalad och övertalad om att det här skulle vara till fördel för honom, att han talade ut. Men, PW hade säkert räknat ut att det här skulle få motsatt effekt, vilket det bevisligen har fått, väldigt smart gjort.
Ja, speciellt om han faktiskt skulle vara oskyldig.
Försöker förstå. Om nu båda reportrarna var med på förfesten och den ena dessutom var vän med H (?) så undrar jag hur pilotmannen tänkte att det skulle vara en fördel för honom att intervjuas av dessa personer om han nu inte har för avsikt att faktiskt erkänna. Det gjorde han dock inte. Vilket blir märkligt. Varför skulle man som GM vilja ställa upp på en intervju frivilligt, med personligt involverade personer i fallet? Exakt vad skulle han ha för fördel av detta om han ska köra på oskyldiga kortet? Får det innebar gå ihop. Om det inte är för att han är väldigt nära att bryta ihop och erkänna allt. Finns ingen annan anledning.
Vet inte om det har pratats om tidigare (sjukt lång tråd), men varför tror inte GWP på att det är pilotmannen? Har det spekulerats i vilka två GM han tror att det är och varför?
Edit: menar du att P.W vill sätta dit honom? Vet att han är skyldig?