2017-08-09, 23:41
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Den där bilden handlar om en marockansk kille som drömmer om att komma till Europa eller USA och så träffar han en gammal amerikansk kvinna.

Här är originalvideon på arabiska: https://www.youtube.com/watch?v=uAQBIznvPIY

Va? Nä? Nu är jag inte insatt i arabiska så jag vet inte vad som sägs på videon, men damen är iallafall Granny Norma och hon är allt annat än amerikanare?! Och kollar man runt lite på nätet så rör det sig nog om någonting heeeeelt annat..

Klicka på eget bevåg:
Citera
2017-08-09, 23:42
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man kan nog källa det för en liten attack ändå. En brinnande bengal har potential att göra stor skada. Nån hade kunnat bli blind, eller börjat brinna. Eller tänk om någon gapat och fått den rakt in i munnen/halsen.

Frågan är ju om NU var med och planerade attacken. Man kanske vill framstå som konfrontativa.

Så klart att det inte är ofarligt att kasta bengaler mot folk. Men att kalla det för en attack är ändå lite överdrivet, tycker jag.

Det var väl en medlem i NU som slängde bengalen? Gissningsvis var det med i någon mån med ledningens godkännande, den där typen av rörelser brukar ju drivas av starka ledare och lydnad är ett ideal. Antagligen så vill man väl det, men frågan är om att är en bra taktik...
Citera
2017-08-09, 23:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Så klart att det inte är ofarligt att kasta bengaler mot folk. Men att kalla det för en attack är ändå lite överdrivet, tycker jag.

Det var väl en medlem i NU som slängde bengalen? Gissningsvis var det med i någon mån med ledningens godkännande, den där typen av rörelser brukar ju drivas av starka ledare och lydnad är ett ideal. Antagligen så vill man väl det, men frågan är om att är en bra taktik...

Man såg på videon att den kom från deras gruppering. Sen vet jag inte hur planerat det var men det ser ju inte bra ut att kasta eld mot folksamling mitt i sthlm.

Är väl ett brott så vitt jag förstår. Om inte flera grep man mannen? Finns säkert en anmälan hos polisen och man har ju videon som bevis.
Citera
2017-08-10, 00:03
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Man såg på videon att den kom från deras gruppering. Sen vet jag inte hur planerat det var men det ser ju inte bra ut att kasta eld mot folksamling mitt i sthlm.

Är väl ett brott så vitt jag förstår. Om inte flera grep man mannen? Finns säkert en anmälan hos polisen och man har ju videon som bevis.

Som jag förstår så är han identifierad, men det är bara saker jag sett på twitter, men han lär åka dit. Ja, det är ett brott.
Citera
2017-08-10, 00:14
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Han gillar verkligen persisk mat. Hur vanligt är det med sådan mat i Afghanistan? Han nämner Iran ett flertal gånger i sitt twitterflöde. Han säger på engelska att Sverige är mer demokratiskt än Iran. Bedragaren kommer alltså från Iran, men påstår att han kommer från Afghanistan.

Kan han vara kurd? Jag körde nabiza dehaze genom google translate, från kurdiska till engelska do not worry. Nu kan google translate givetvis slå fel på svenska får jag inte upp en översättning som låter logisk "nära deh" och att språket är kurdiska är det närmsta jag kommer.
Citera
2017-08-10, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Tillsammans med den där Amir sprider Lars Ohly rykten genom retweet och Amir förtal. Amir är den nya husnegern bland kändisar.

http://imgur.com/a/uuWSI

https://mobile.twitter.com/nabizadehse

Lars Ohly är en mördare, hans parti har mördat Kiruna Svenskarna och nu vill VPK utrota oss Svenska som finns kvar genom att låta allt och alla få stanna.
Citera
2017-08-10, 00:22
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Kommer och kommer...han är kanske född i Iran men han kan aldrig få iranskt medborgarskap eftersom han är man. Iran (liksom arabländerna) ger inte medborgarskap under några omständigheter till män, de enda som kan få medborgarskap är kvinnor som gifter sig med iranska män.

Samtidigt så kanske Amir inte är registrerad i afghansk folkbokföring. I praktiken blir han då statslös men med uppehållstillstånd i Iran. Iran har inga skyldigheter att ta emot Amir då Amir inte är iransk medborgare. Afghanistan har heller inga skyldigheter att ta emot Amir såvida inte Amir kan bevisa att han borde vara medborgare i Afghanistan. Lägg därtill att Iran och Afghanistan (liksom arabländer) inte tar emot utvisade medborgare.

Iran ifrågasätter jag inte men Afghanistan Varför har vi då ett återvändaravtal med Afghanistan? Afghanistan har tagit emot några Sverige har sänt tillbaka andra europeiska länder har och sänt och sänder tillbaka till Afghanistan.
Citera
2017-08-10, 00:25
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Som jag förstår så är han identifierad, men det är bara saker jag sett på twitter, men han lär åka dit. Ja, det är ett brott.

Ouff klantigt. Men vore bra om polisen nu visar att man inte kan bete sig på det där sättet i Sverige och lagför brottet.
Citera
2017-08-10, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Iran ifrågasätter jag inte men Afghanistan Varför har vi då ett återvändaravtal med Afghanistan? Afghanistan har tagit emot några Sverige har sänt tillbaka andra europeiska länder har och sänt och sänder tillbaka till Afghanistan.

Problemet är att Sverige skulle behöva en dumpning zon, något lämpligt Afrikansk land som får frikostig med bistånd av EU, ditt vi kan deportera sånt man inte kan utvisa någon annanstans.

När Iran inte vill ta emot Muhammed, då skicka vi honom till något neger land , sedan är inte Muhammed vårt problem längre, resultatet är att vi få färre våldtäkter här och någon über neger führer till hottentott får en lite extra peng på sitt bank konto i ett lämplig alpland, win win för alla.
Citera
2017-08-10, 00:37
Avslutad
http://avpixlat.info/2017/08/09/sd-varfor-genomfor-inte-polisen-id-kontroll-pa-migranterna-pa-mynttorget/

Citat:
Många av de “ensamkommande flyktingbarn” som sitter på Mynttorget i Stockholm och strejkar för att samtliga ska få stanna, har fått avslag få sina asylansökningar – ibland flera gånger. Varför genomför inte polisen id-kontroller på dessa och tar de som de facto är illegala invandrare? Det undrar Sverigedemokraten Jeff Ahl.
Citera
2017-08-10, 00:38
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Har de sittstrejkande skadat någon eller förstört något?

Det vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av herter
Hur kan man ge sig på oskyldiga, fredliga individer? Är genuint nyfiken.

Hur vet vi att det är "oskyldiga" och "fredliga" individer?

Två saker. Befinner man sig här illegalt men vägrar att lämna är man per automatik inte oskyldiga. Det andra är att det runt den bajsbruna klicken svärmar av avfallsmänniskor från den yttersta vänsterkanten vilka är varken "fredliga" eller "oskyldiga". De vill ju störta den "kapitalistiska demokratin" med våld och upprätta proletariatets diktatur. Vidare sitter man med nappflaskor och gullar med den kriminella klicken.

Citat:
Missnöje mot samhällets agerande bör riktas mot samhället genom att bidra politiskt (rösta osv.) inte genom att rikta frustrationen mot andra medmänniskor, oavsett deras ålder eller ursprung.

Så om jag förstår dig rätt får svensken enbart ha synpunkter på saker och ting vart fjärde år och då helst genom att lägga en lapp i låda. Mer av samma alltså vilket har lett oss till den här punkten.
Citera
2017-08-10, 00:40
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det vet vi inte.

Hur vet vi att det är "oskyldiga" och "fredliga" individer?

Två saker. Befinner man sig här illegalt men vägrar att lämna är man per automatik inte oskyldiga. Det andra är att det runt den bajsbruna klicken svärmar av avfallsmänniskor från den yttersta vänsterkanten vilka är varken "fredliga" eller "oskyldiga". De vill ju störta den "kapitalistiska demokratin" med våld och upprätta proletariatets diktatur. Vidare sitter man med nappflaskor och gullar med den kriminella klicken.

Så om jag förstår dig rätt får svensken enbart ha synpunkter på saker och ting vart fjärde år och då helst genom att lägga en lapp i låda. Mer av samma alltså vilket har lett oss till den här punkten.

Vi vet inte om dom som sitter där är i Sverige illegalt heller om vi ska hårddra det... endel är säkert det men vi vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in