2017-08-09, 16:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har haft en fundering kring kiselalger. Om domen mot Aki skulle ändras (må det icke ske) så funderar jag kring följande:
Om kiselalgerna håller ställningarna, dvs det inkommer ingen expertis som kan bräcka Druids utlåtande
att han inte drunknat i Hjälmaren, ingen kan hävda att han dött på naturligt sätt och hamnat där (sjukdom, olycksfall) - så borde väl faktum ändå kvarstå att det är mord (dödssätt förändras).

Isf går ingen never ever säker om man tror att en förändrad dom mot JM lugnar ner det hela.
Om nån pustar ut. Puh, skönt. Typ.
OK, det kanske av inblandade parter kan betraktas som vattentätt, men kan man någonsin bli fri från tanken att JM kan komma att avlämna en detaljerad berättelse om hur allt gått till? - Ska man begå ett brott bör man aldrig ha några medbrottslingar; ensam är starkast. - Ju fler medkumpaner, desto större risk för läckage i en eller annan form.
Citera
2017-08-09, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
OK, det kanske av inblandade parter kan betraktas som vattentätt, men kan man någonsin bli fri från tanken att JM kan komma att avlämna en detaljerad berättelse om hur allt gått till? - Ska man begå ett brott bör man aldrig ha några medbrottslingar; ensam är starkast. - Ju fler medkumpaner, desto större risk för läckage i en eller annan form.
Jag tror ingen någonsin kan gå säker som har haft ett samröre med JM vad det än gäller.

Ett lysande exempel är hennes ex som hon i förhör ironiserar kring och ska polisanmäla. Hon tuggar om nåt brev (det framkommer inte vad hon menar hon fått) men hon är riktigt het på gröten och drar upp det flera ggr.
Jag ser henne inte som direkt diskret eller omtänksam när det väl gäller att rädda sitt eget skinn, om det antingen gynnar henne rent praktiskt eller sonika väcker hennes vrede och hämndbarometern börjar ticka.
Hon nog redo att skicka vem som helst till slakt.
Utöver detta är Fu fortfarande öppen och kiselalgerna kan ju som sagt hålla ställningarna i frågan?
Senast redigerad av develi 2017-08-09 kl. 16:59.
Citera
2017-08-09, 17:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är som sagt ett par grundläggande frågetecken här. - Till att börja med: Har han anlänt torsdag eller fredag? – Systeminköpet skulle kunna tyda på att han fredag; efter ankomsten till E-tuna tågstation, besökt närmaste systembolag (K-gatan 12) = 650 m; 8 min, för att därefter promenera i c:a 15 min till T-vallens grill (Kr*ng 2) som är belägen 450 m från JM:s bostad (6 min). Eftersom System-inköpet betalades 11.08 (den enda hålltid vi har), bör han i så fall befinna sig vid grillen c:a 11.25 (för att därefter ha tänkt bege sig till G-kvistgatan). – Det är i vart fall en möjlighet att AP gör denna rutt om han ankom E-Tuna fredag fm.

Vi går in i tidsscenariot igen och ett tänkt schematiskt (och enl. mig mycket långsökt) scenario – men även sådana behöver ibland uppställas för att få mer grepp om saken; för att kunna utesluta och ringa in:

Yes
Hur såg morgonrutinerna ut ? Särskilt fredagsmorgonen, vad gäller lämnandet av tvillingarna på dagis. Åkte JM bil med barnen, därefter till jobbet. Hade AP bilnyckel. Varför "behövde" AP hämta JM på jobbet som hon "trooor" att han gjorde - vid nåt, eller flera förhör.
Citera
2017-08-09, 17:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har haft en fundering kring kiselalger. Om domen mot Aki skulle ändras (må det icke ske) så funderar jag kring följande:
Om kiselalgerna håller ställningarna, dvs det inkommer ingen expertis som kan bräcka Druids utlåtande
att han inte drunknat i Hjälmaren, ingen kan hävda att han dött på naturligt sätt och hamnat där (sjukdom, olycksfall) - så borde väl faktum ändå kvarstå att det är mord (dödssätt förändras).

Isf går ingen never ever säker om man tror att en förändrad dom mot JM lugnar ner det hela.
Om nån pustar ut. Puh, skönt. Typ.

Jag tror åklagarsidan känner sig ganska trygg med att det är mord. Det bådar gott. Och ouppklarade mord är mumma för hela media- och wesserbisseretablissenanget, så vill JM ha lugn och ro för sig och de tre banderiljärerna så borde hon ta på sig mordet själv.
Citera
2017-08-09, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror åklagarsidan känner sig ganska trygg med att det är mord. Det bådar gott. Och ouppklarade mord är mumma för hela media- och wesserbisseretablissenanget, så vill JM ha lugn och ro för sig och de tre banderiljärerna så borde hon ta på sig mordet själv.
Jag skriver dock att andra personer inte ska känna sig trygga.
Citera
2017-08-09, 18:07
Medlem
MRs ålder fastställd! Han var 20 år 2016:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/ex-pojkvannens-alder-faststalld-han-var-20-nar-mordet-begicks

http://www.expressen.se/nyheter/just-nu-arbogakvinnans-ex-pojkvan-ar-for-ung-for-livstid-han-var-20-nar-han-begick-brottet/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k55Pj/aklagare-andrar-sig-yrkar-inte-pa-livstid-i-arbogafallet
Senast redigerad av rundkvist 2017-08-09 kl. 18:08. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-09, 18:10
Medlem
Tror inte tråden kommer längre vad avser Hur Aki drogades/sattes ur stånd (att ni bara orkar). Mitt tips är "elpistol", skulle ev. drog vara inblandad gissar jag på nikotin som tidigare innan moderna analysmetoder inte gick att spåra efter 24h om jag inte missminner mig. Nikotin användes av KGB mfl. ibland (GW hade långtgående planer att mörda sin sinnessjuka morsa med det enl. egen utsaga).

Sluta schabba om Aki och kiselager och lägg energi på hur de fallerande samhällsfunktionerna möjliggjort detta och ev. kopplingar mellan JM och hennes "kontakter/hållhakar på folk kopplade till ärendet. Ni/många känns som ni tillhör "Dementidepartimentet".
Citera
2017-08-09, 18:22
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
MRs ålder fastställd! Han var 20 år 2016:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/ex-pojkvannens-alder-faststalld-han-var-20-nar-mordet-begicks

http://www.expressen.se/nyheter/just-nu-arbogakvinnans-ex-pojkvan-ar-for-ung-for-livstid-han-var-20-nar-han-begick-brottet/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k55Pj/aklagare-andrar-sig-yrkar-inte-pa-livstid-i-arbogafallet
Grattis Mohammed! Nu blir det tidsbestämt och saftig rabatt, troligen får han 12-14 år. Dessutom, dömer domstolen till utvisning så kommer han få ytterligare rabatt. Ute efter ca 9 år, dvs när han är cirka 30 år gammal och för evigt har han parasitsnabeln instucken i moder Sveas arma kropp eftersom det inte går att utvisa till Afghanistan. Vi kommer aldrig bli av med den här hazaren!
Citera
2017-08-09, 18:35
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Grattis Mohammed! Nu blir det tidsbestämt och saftig rabatt, troligen får han 12-14 år. Dessutom, dömer domstolen till utvisning så kommer han få ytterligare rabatt. Ute efter ca 9 år, dvs när han är cirka 30 år gammal och för evigt har han parasitsnabeln instucken i moder Sveas arma kropp eftersom det inte går att utvisa till Afghanistan. Vi kommer aldrig bli av med den här hazaren!

Har du en spåkula där du ser läget i Afghanistan om 8-12 år? Kan ju förhoppningsvis förbättras, även för Hazarer.
Citera
2017-08-09, 18:37
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Men se där jähresten var tvungen att börja jobba till sist och nu fem över tolv fick han tag i de handlingar han haft ett år på sig att få fram när åk visade sitt rätta jag efter att dom mjölkat MR på alltoch ist spände blicken i honom i sin jakt på livstid. Så pass blodtörstiga blev W o F att dom till och med "glömde" vissa handlingar i skrivbordslådan. Välkommen t JMs värld MR dessa två dårar gör allt dom bara kan i sin jakt, skyr inga medel allt är tillåtet. Fy fan vad pinsamma åklagare och med detta på bordet borde hela utredningen kollas upp för vad mer döljer sig i lådor och slask. Ger inget förtroende detta om det nu stämmer men varför skulle det inte? Jähresten lät sig luras men det kanske han reder upp nu då för sin klient men visst ska jähresten också skämmas som inte "brytt" sig förän det nästan var för sent. Vilken teater Vilket fiasko för Wenna o Fahlander

Pinsamt ja, men så illa är det inte. Viktigast att JM får livstid, allt annat kvittar.
Citera
2017-08-09, 18:50
Medlem
Mimurs avatar
Jaha, 20 år och 7 månader gammal när han begick mordet. Där hade han tur!
Citera
2017-08-09, 19:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Pinsamt ja, men så illa är det inte. Viktigast att JM får livstid, allt annat kvittar.
Ja, och det var väl ingen som ens förväntade sig livstid efter åldersbestämningen oavsett om Wenna gick hårt ut.
Tråkigt men inte nåt att göra - han var väl värd en livstid han med.

Sänk straffbarhetsåldern, de är fullt kapabla att ta ansvar och medvetna om handlingar innan 21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in