2017-08-09, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymKostym
Eh, va? Vi har sett detta förut. Att "nazister" demonstrerar mot "flyktingar" leder bara till mer sympati för flyktingarna. Fakta kring om det finns några asylskäl eller vad som är rimligt spelar aldrig roll. Det enda som spelar roll är känslor och att vara en "god" människa, för politiker såväl som skatteslavar.

Vill NU att alla illegala ska få amesti råder jag dem att fortsätta demonstrera mot...vad detta nu är...."sittstrejk"? Fortsätt skrika så kommer motreaktionen som på posten, nämligen motsatsen mot det ni vill.

Snacka om nyttiga idioter, för att uttrycka det milt.
Eh bättre att sitta bredvid som en cuckold för vad?
Om dessa hundra afghaner får amnesti spelar ingen roll.
Citera
2017-08-09, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu hör jag helikoptern cirkla ovanför Medborgarplatsen...slaget kan börja.
Södermalmspolisen är ju fullt upptagna med de andra baaarnen, de från Marocko.
Jag har fått barnfobi.

2017-08-09 16:50, Larm Överfall, Stockholm

Larmet kommer från en matvarubutik på Södermalm.

Det visar sig att flera ungdomar varit inne i butiken och stulit, och när personal grep en av dem uppstod bråk.
Så det har börjat nu, alltså.
Bra att ha dig i närheten som kan rapportera.

Barn, är fina. Men rätt sällsynta, tydligen.
Citera
2017-08-09, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Helt klart. Jag har haft ganska lite sympati med "barnen" fram tills detta hände. Min känslomässiga reaktion när jag hör skriken av rädsla blir liksom "fel, fel , fel, låt de stanna för i helvete!". Galet kontraproduktivt.
Håller med. Vem kunde hålla tårarna borta då dom små liven tvingades höra - ropen skalla, hemfärd för alla!!!!!
Citera
2017-08-09, 18:21
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spattig
De har redan tröttnat på Mynttorget, de är nu ett tusental som just går protestmarsch genom Stockholm.

Och helikoptern som hänger över Gamla stan letar naturligtvis efter folksamlingar som skulle kunna ha fräckheten att värna om svenska skattepengar.
Citera
2017-08-09, 18:26
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Och helikoptern som hänger över Gamla stan letar naturligtvis efter folksamlingar som skulle kunna ha fräckheten att värna om svenska skattepengar.

Snarare mot folk som kastar bengaler mot folkmassor.
Citera
2017-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Hur kan man försvara en regim som halshögg sitt eget folk för att de använde en tryckpress ?

Fucking halshögg en kristen tysk kvinna !

Nu var ju giljotin en av flera metoder som användes för att avrätta förrädare, andra var hängning och arkebusering. Att avrätta folk som sprider anti-krigspropaganda i ett land som befinner sig i krig är väl i stort sett okontroversiellt både då som nu.
Senast redigerad av Bananrepublikan 2017-08-09 kl. 18:34.
Citera
2017-08-09, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Helt klart. Jag har haft ganska lite sympati med "barnen" fram tills detta hände. Min känslomässiga reaktion när jag hör skriken av rädsla blir liksom "fel, fel , fel, låt de stanna för i helvete!". Galet kontraproduktivt.

Men om man låter alla stanna, då får du höra skriken av rädsla när dina barn, barnbarn blir våldtagna i framtiden.

Förstår du verkligen inte hur vårt samhälle utvecklas åt fel håll?

Varför kan inte vi kvinnor få leva i trygghet här i Sverige????
Citera
2017-08-09, 18:29
Medlem
[quote=Spattig|61447517][quote=goran744|61447339]

"Annars tycker jag att de Afghanska männen kan få sitta där och gråta medan kärringar och gubbar sitter bredvid och håller en 35 - 40 åring i handen och ylar med i hyckelsången."

De har redan tröttnat på Mynttorget, de är nu ett tusental som just går protestmarsch genom Stockholm.
Senast redigerad av Spattig 2017-08-09 kl. 18:35.
Citera
2017-08-09, 18:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så det har börjat nu, alltså.
Bra att ha dig i närheten som kan rapportera.

Barn, är fina. Men rätt sällsynta, tydligen.

Tyvärr så är jag nyopererad och kan inte ta mej många steg hemifrån. Ge mej nåra dar till. Jag hade gärna suttit vid ringside om Husbykurderna gör allvar av sitt löfte att bränna upp afghanerna.
Men jag har ju spanare...
(FB) Nazister attackerar afghanska sittstrejken

Nån som vet om fler invandrargrupper uttryckt hazarhat?
Citera
2017-08-09, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Juridiskt sett, ja. Men uppenbarligen talar jag inte om det, jag talar om mark som ingen använder.

Då antar jag, att du talar om mark som ingen människa använder, och att du tycker att sådant som biologisk mångfald bara är skit.
Citera
2017-08-09, 18:32
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knapptryckarn
Lyssnar på studio ett nu angående händelsen. De har bjudit in expo för att förklara vilka NU är. Varför fortsätter statlig radio att ihärdigt använda sig av den ena extremiteten för att beskriva sin motpol, fiende och motpart?

Nåväl, "manifestationen" hade inget tillstånd så de har flyttats. Helt rätt
Jag slutade lyssna på P1 för ett par år sedan helt. En av flera anledningar var deras ständiga inbjudande av Expo. Ständigt. Jag tycker att lämpligt handlande från polisen i det här fallet är att samla ihop afghanerna som samlats och skicka hem dom som inte ska vara här. Kör direkt från mynttorget till Arlanda.
Citera
2017-08-09, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744

"Annars tycker jag att de Afghanska männen kan få sitta där och gråta medan kärringar och gubbar sitter bredvid och håller en 35 - 40 åring i handen och ylar med i hyckelsången."

Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Snarare mot folk som kastar bengaler mot folkmassor.

Ursprungligen postat av sajebis

Ja, helikoptern och poliserna som kallats in för att jobba övertid är där för att se till att prostestmarschen kommer säkert till Medborgarplatsen.
Senast redigerad av Spattig 2017-08-09 kl. 18:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in