2017-08-09, 16:39
Medlem
Medborgarplatsen i 30 dagar? En after work med ny touch.
Citera
2017-08-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Nu pratar de om att de inte kan identifiera "nazisterna", på radion.
Hur är det möjligt? Vad jag kunde se var de 10-15 "nazister" som stod i en grupp och ropade "fotbollsramsor". Kan väl inte vara jättesvårt att ta deras namn där och då, om de ville.
Jag såg filmen på något forum och den enda som hoppade upp och började veva var en afghan vilken polisen knuffade tillbaka in i högen. "Nazisterna" gjorde inget annat än ropade någon slagdänga och stod helt stilla. Vänstern får bekymmer då det var vanliga svenska yngre män som enligt lagen hade rätt att visa sitt missnöje. Hade det funnits det minsta skulle det varit en stor bild med eller utan pixel vilket inte finns material till. Hoppas att dom sitter kvar och skiter på sig där på Medborgarplatsen vilket är en naturlig plats för allt avskräde.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-08-09 kl. 16:42.
Citera
2017-08-09, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Bättre tala om såna horungar än med dem. Mitt förslag är att förklara sådana som detta mähä statslösa, så de vackert får uppleva friheten att bosätta sig var som helst - alltså var som helst, men inte här.
Mitt förslag är att sätta dom på samma plan som sina telningar. Ännu hellre skicka dom med gummibåtar samma väg dom kom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marskeof
Bra gjort!

Har känslan av att en majoritet av den svenska befolkningen stödjer denna aktion.

Blir sugen att börja stödja NU ekonomiskt.
Har aldrig skänkt en krona men nu är det nog dags att slänga iväg några hundringar.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Det har du helt rätt i, var de vill leva bestämmer de helt över. Däremot var de tillåts leva är en helt annan sak. Du har inte funderat över vad det är som lockar med sverige, är det vårt klimat med vinter 9 månader om året eller kan det finnas andra orsaker? Sedan förstår jag inte varför du inte vill hjälpa alla flyktingar, hatar du verkligen flyktingar så mycket?
Det är vår välfärdsstat som lockar, vilket jag är emot (eftersom jag är emot stöld). Jag hjälper gärna inte flyktingar, men jag tänker heller inte stoppa dem från att leva sina liv som de behagar.
Citat:
Och frågan är fortfarande, V A R ? Har du förstått frågan eller ska vi ta den igen? Som ledtråd kan jag nämna att var är en plats.
Det jag vet, som skogsägare själv, är att en helvete massa mark används inte idag (inklusive min egen). Vill ett gäng afghaner bygga sin egen lilla by, samhälle eller liknande på mark som ingen använder så är det enligt mig helt okej. Mark ägs inte genom att det står på ett papper, utan när den används.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, jag vet. Det var därför jag skrev "juridiskt sett". Men bara för att det står så på pappret så betyder det inte att det är moraliskt försvarbart eller ens filosofiskt korrekt.
Jag undrar vem som har rökt på?

Och att de skulle vara precis som vi svenskar, är ju bara så...dumt.
Jag kan ta färjan över till Dk, och redan där finns massor av kulturella skillnader.
Men du tror att afghanerna är precis som vi?
Citera
2017-08-09, 16:44
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och att de skulle vara precis som vi svenskar, är ju bara så...dumt.
Jag håller med, vem påstår det?
Citat:
Jag kan ta färjan över till Dk, och redan där finns massor av kulturella skillnader.
Självfallet!
Citat:
Men du tror att afghanerna är precis som vi?
Va? Nej, ser du inte skillnaden?
Citera
2017-08-09, 16:47
Medlem
Citat:
Jo, jag vet. Det var därför jag skrev "juridiskt sett". Men bara för att det står så på pappret så betyder det inte att det är moraliskt försvarbart eller ens filosofiskt korrekt.
Och därigenom föll dina argument.

Afghanerna kan inte bo var de vill, det kan inte du heller, varken mitt i skogen eller mitt i cityutan att köpa dig en bostad.
Citera
2017-08-09, 16:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Och därigenom föll dina argument.

Afghanerna kan inte bo var de vill, det kan inte du heller, varken mitt i skogen eller mitt i cityutan att köpa dig en bostad.
Nej, såklart kan de inte. Staten stoppar ju dem. Men de borde naturligtvis ha rätten att flytta var de vill.
Citera
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Det jag vet, som skogsägare själv, är att en helvete massa mark används inte idag (inklusive min egen). Vill ett gäng afghaner bygga sin egen lilla by, samhälle eller liknande på mark som ingen använder så är det enligt mig helt okej. Mark ägs inte genom att det står på ett papper, utan när den används.
Om du hade varit skogsägare hade du vetat att skogen används (att ha skog på marken är att använda den), så du är en lögnare också. Och, mark ägs genom att det står på papper. Men jag tycker att du ska ringa apoteket nu på en gång och fråga om du verkligen har fått rätt medicin.
Citera
Bannlyst
Varför görs ingen anmälan snuten gör tjänstefel inte förvarar illegala människor ska utvisas?
Citera
Medlem
Jag är övertygad att det är vänstern/mp som ligger bakom den här aktionen på mynttorget.
Snacket, det vore bra för er sak att samlas vi är där med er vi gör skyltar vi har megafoner osv.
Problemet är att folk ser och vet att dessa tillhör den dyraste inflyttning vi haft som dessutom bygger på bedrägeri i miljard klassen.
Senast redigerad av ascheberg 2017-08-09 kl. 16:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in