[quote=Pausererik|61449788]
Citat:
Jag har också vänner som kommer från många olika länder runtom i världen. Det är inte det jag pratar om.
det lustiga är att det är alltid samma svar. "Jag känner bra invandrare men det är inte de jag pratar om..."
Hur många gånger har jag inte hört det?
Om jag samlar ihop alla som sagt det så skulle man snart nog räkna ihop alla invandrare i vårt land.
Det är alltid "de där andra..."
man undrar vilka de är... för ingen känner de där andra bråkstakarna...
Alla känner bara bra.
Citat:
Vi har så många problem kopplade till den havererade invandringspolitiken.
Vem säger att vi har en haverad invandringspolitik.
Nån säger det och det är uteslutande rasister och nazister som inte vill ha nån invandring. De kommer alltid hävda att den havererat.
Frågan är varför du väljer att köpa deras världsbild.
Sen tittar du på dina vänner, mina vänner, mina vänners vänner och alla de som du inte känner men som gör grymt bra jobb för Sverige och så frågar du dig om det är så havererat.
Det finns självklart delar som kan förbättras men havererat?
Utifrån vems perspektiv pratar man och utifrån vems världsbild pratar man?
Utifrån vems propaganda gör man analysen?
Citat:
Vi allokerar inte våra resurser på rätt sätt.
Säkert inte. Behövs säker mer pengar nu där det ökat under kort tid. Behövs alltid fila. men havererat?
nja. överdrivet.
Citat:
Vi fyller på våra utanförskapsområden med än mer folk.
självklart behöver ALLA hjälpas åt. Det finns kommuner som inte tar emot några behövade.
S driver stenhårt att ALLA kommuner måste hjälpas åt.
Jag håller med.
Bara för att vi måste hjälpas åt att fixa saker innebär det ju inte att det havererat.
Citat:
Det är brist på arbete och bostäder.
Då bygger man. Folk bodde 10 pers i en etta för 100 år sen också. Man får sätta in det i perspektiv. Ska alla ha en trerummare med havsutsikt så förstår jag att man känner det har havererat. Men förstösker man ha tålamod och bygga och se på lång sikt och kanske se över lite lagar så fixar vi till det ganska snabbt och enkelt.
Citat:
MSB skriver om Globala konflikter med lokala konsekvenser.
Finns säkert men de flesta till 99% är scyssta och coola. Som dina vänner, mina vänner, mina vännsers vänner och alla andra vi inte känner.
Citat:
Vi har områden med självutnämda shariapoliser.
Ja, de ska fan ha ett knäskott och utvisas. Men hur många är de där shariapoliserna? 30 pers? Det innebär ju inte att de där 100.000 lyssnar på de... De innebär att många andra som inte är muslimer, utan kristna syrianer skiter fullständigt i de.
Det finns massor av idioter osm begår brott och tar pissiga beslut. Men kan vi nån gång prata om alla de barn, vuxna som gör nytta och är duktiga. dvs 99%.
Du läser ju BARA om idioterna. men de är inte respekterat.
Citat:
Har du varit i Husby ? Besökt torget i Hörby? Spenderat en kväll på Järvafältet? Pratat med någon tjej som blivit knivskuren i ett hedersrelaterat brott? Stött på knarklangare i ditt eget kvarter? Hur många burkas ser du i ditt bostadsområde?
Absolut. Har jobbat i Rinkeby, Rosengård, uppväxt i de flesta områdena i Göteborg på 1980-talet. Känner och har arbetat med hustrumisshandlade. Har vänner som suttit i fängelse.
Men jag känner också fängelsevakten, jag känner invandrarkvinnan som flytt från sin man, jag känner också barnen till de som en gång flydde från irak och iran och idag arbetar aktivt mot islam, jag känner blattar, svarta, latinos och vi har samma historier. Jag växte upp med kriminella och hustrumisshandlade och blev själv utsatt för misshandel och övergrepp som barn. Vi har en sak gemensamt och det är vår revanschlust. Där spelar hudfärg och kultruell bakgrund ingen roll.
jag träffar invandrare varje dag som hatar kriminella invandarare för att de förstör ryktet.
De kämpar och gör rätt för sig.
Bara för att några få idioter drar ner ryktet innebär det ju inte att alla de 700.000 invandandrare som går till jobbet har misslyckats med inegrationen.
Det är överdrivet snack från SD och det känner vi alla och deras världsbild gör att de också nu får 16% i en undersökning. Deras världsbild med hotet om systemkollaps är trams.
Citat:
Min poäng är att allt detta växer. Du kommer snart ha detta i ditt eget kvarter.
Tror inte en sekund att det växer. Det är ett mytisk hotbild som bara är löjlig.
Det var mer mord på 1970-talet än vad vi har idag torts att vi är några miljoner fler invånare. Sluta tramsa.
Citat:
Vi har en white flight som ökar, dvs de som kan köpa sig fria från mångkulturen gör det. De som är de största förespråkarna av mångkultur bor oftast i väldigt homogena områden, vita reservat. De har inte upplevt de konflikter som andra tvingas hantera då olika värderingar kolliderar. Hur bor våra politker som har förespråkat denna politik?
Hur många White Flightområden finns det?
Citat:
Det samhälle som man skapar för andra vill man inte själv bo i. Hycklare hela 7-klövern.
Hycklare är de som överdrivet hotbilden och ljuger svenska folket att det pågår en islamisering och ett systemkollaps medan det vi ser är att svenska företag aldrig någonsin går så bra, arbetslösheten sjunker, trots 100.000-tals människor som kommit hit nyss.
Sverige har aldrig varit så kreativt och innovativt som nu.
Sverige behöver har ca 200.000 nya it-tekniker för att kunna ta hand om den efterfrågan som idag råder.
Vem fan ska göra det jobbet? Nazisterna som slår barn?
Gamla pensionärer?
Sverige ställer om till ett IT-samhälle och de gamla bruksorterna hänger inte med. SD har haft stor nytta av den oron, men idag får mer och mer folk arbete och oron blir mindre.
SD har byggt hela sin framgång på rädslor och känsla av att SVerige går under. Men Det gör inte Sverige.
Det är nån som hycklat hela vägen.
Du har köpt hela deras djävla världsbild rakt av utan att tänka och en dag kommer du också förstå att rasister alltid kommer hävda att Sverige brakar åt helvete i deras sinnebild.
För din egen skull så önskar jag att du började ta bort deras glasögon och gick ut från nätet ohc ut i vekligheten. Där är det roligare att vara. Oc det är skönare människor. Invnadrare osm du känner så väl.
Umgås och ha kul med de istället för att sitta och vara rädd för en lögn.