Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Någon som vill bidra?
Uppdatering av min insamling som så många av er varit med och bidragit till, TACK❤️
Under gårdagen levererades bla. följande:
*30 st kebabtallrikar (1 st /2 pers delades ut)
*massa frukt
*torkad frukt och nötter
*bröd, smör, ost
*papperstallrikar, engångsbestick, muggar
*våtservetter (för hygien)
*vämeljus
*Sopåsar
*ca 30 filtar
*vatten
(Tidigare har även ca 90 filtar, 60 liggunderlag, 30 sittunderlag, choklad, nötter, frukt, kex, vatten, värmeljus mm levererats tack vare er)
Idag levereras bla. ytterligare 100 filtar, 30 liggunderlag, mat mm.
Mitt nästa mål är att få ihop pengar till sovsäckar och då behöver jag be er om hjälp ingen. Självklart inte från er som redan swishat. Men om det finns någon som kan och vill vara med och bidra så är det otroligt tacksamt🙏🏼
Klarar vi få ihop 7 500 kr så vi kan köpa 40 sovsäckar❓❓❓
Swish: 072329xxxx
Tillsammans är vi starka
https://www.facebook.com/groups/808057209336108/?fref=ts
Varför har svenne en tourette att alltid samla ihop filtar och frukt när något händer?
"Oj, det är skogsbrand, alla måste hjälpas åt nu, vi samlar in filtar och frukt till brandmännen".
"Oj stormen Gudrun blåste bort några ladugårdstak, bygden måste samla in filtar"
"Oj, det har varit ett terrorattentat, alla måste hjälpas åt nu att samla ihop filtar så att de som tittar på blodfläckarna inte fryser".
Oj, det kommer asylsökare, hela byn måste hjälpas åt nu att samla ihop filtar och frukt".
Det är lite som att svenne alltid måste grilla korv när det blir bråk.
"Oj, ockupanter eldar bilar i förorten, polisen måste grilla korv", "vi måste få ungdomar att sluta bråka, de får vara med militären i skogen och grilla korv", "ungdomar hänger i centrum, vi måste ge dom något annat att göra, vi grillar korv"