2017-08-09, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarr-olp
PÅ MED FOLIEHATTARNA, här skall lanseras teori!

Mest en kittlande tanke, är verkligen så långt ifrån någon illuminati-fantast.
Men, med tanke på SCA och Sverker Martin-Löf och behandlingen mot honom, där man med stor hjälp av SvD (som även fick något större pris för "avslöjandet" fick honom att avgå och Fredrik Lundberg flyttade fram sina positioner.)
Edit: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2016/08/22/tv4-reportern-ifragasatter-prisade-sca-granskningen-i-ny-bok/

Där ser ni det. Fredrik Lundberg och Pär Boman använde journalisterna som redskap för att bli av med oönskade och få mer makt själva.

Det jag drar paralleller till är att i detta fallet, likt det ovan nämnda, har vi ingen information att gå på annat än "källor till" de olika nyhetsbolagen. Ingen hårdfakta, annat än att Borg skrev en ursäkt som i princip inte sa någonting. Är man lite plump kan man ju skriva en sån grej efter att man legat och kräkts hela kvällen och raggat på värdens fru. Någon skall ju efterträda hans ganska tunga post på Kinnevik, vilket redan är klart och kanske var klart sedan innan..

Nåväl, bara en teori. Men min magkänsla, som är värd 0 för er andra, säger att det är något liknande SCA. Någon har gjort något mindre hedervärt, en annan person ser sin chans och använder journalister som slagträ, person nummer två flyttas högre upp i näringskedjan.

I min värld är det en högst trolig teori. AB gjorde en snabb karriär efter att han lämnade partiet, vilket bör irriterat både en och annan, sedan tidigare, etablerad näringslivstopp. När AB väl lyckas trampa i klaveret i form av en snefylla, ser gamarna en möjlighet och ser till att läcka.

Ska man ta det ett steg längre kan man fundera över piller i glaset och annat, men med tanke på vilken fästmö AB har så tror jag att eventuella läkemedel eller narkotika inmundigats frivilligt.

Att någon eller några däremot sett en möjlighet till att sänka hans kometkarriär och därför läckt, det ser jag som uppenbart.
Citera
2017-08-09, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Om man ska titta på vilken fakta som finns och försöka tänka ut något sannolikt är det väl att Borg och polskan har bråkat med varandra under tillställningen.
Och lite högljutt.

* Det blir då obehagligt för de övriga. (Därav kommentar i media om att det var obehagligt).
* Och därav att Borg använder facebook för att ursäkta sig. Det är en ren familje-historia. Då finns en logik i det.
Därav blir det helt bisarrt att Borg skulle ha kallat till presskonferens. Vem kallar till presskonferens för att berätta att man har haft en ordväxling inom familjen.
* Därav att polskan skriver förlåtande till Borg på facebook. (Något som verkar lite halvt bisarrt annars). Men här finns en logik i det.
* Och därför kommer det inte att finnas någon målsägare.
* Och därför finns det inga vittnen. För varför ska dom gå till media och berätta om vad Borg och hans sambo bråkar om.
* Troligen har Tjajkovski masat sig fram till dom under festen och bett dom dämpa sig, varvid Borg snäst till honom att fara åt helvete. Och inte lägga sig i.
* Och därför blir det tryckt stämning på morgonen. Och Borg får be Tjajkovski om förlåtelse.

* Den som har skvallrat har passat på att förstärka uppträdandet. Och lagt till både det ena och det andra. Så att det fått mer absurda proportioner. Riktigt varför man gör så kan man fråga sig. Då måste man ha surnat till rejält. Verkar finnas andra hämndbehov som man släpper fram.
* Det är också en förklaring till att det dröjt innan man pratat med media. Det finns ingen skandalöst att avslöja. Det handlar bara om att jävlas. (Antagligen "jävlas tillbaka"). Och det beslutet har mognat fram. Kanske för att några affärsplaner gick om stöpet när Borg surnade till. Och någon ser framtida inkomster gå upp i rök. Och då växer tankarna på att hämnas på Borg fram.

------------------------------------
En möjlighet är att parets käbbel börjat handla om hennes tidigare sexliv, och Borg kallat henne promiskuös. Därav att han påstås ha kallat kvinnor på festen hora och slampa.

Jag kan tänka mig flera fall då en presskonferens skulle ha blivit aktuell efter en liten ”ordväxling inom familjen” på en fest med 50-60 festdeltagare som vittnen.

Ponera att kungen hade kallat Silvia för hora eller slampa offentligt (på en fest där det finns flera vittnen till händelsen).

Hade detta sipprat ut i media hade en presskonferens varit på sin plats. Oklart om ”vi vänder bland” hade varit tillräckligt för att få slut på diskussionen bland medborgarna. Säkert skulle många ha krävt att kungen lämnade sin plats till förmån för Victoria, eftersom han uppenbarligen hade värderingar som inte hörde till 2000-talet..

I ett sådant fall vore det mindre intressant om Kungen på hovets facebook-sida bad om förlåtelse och skyllde på ”black out”. Eller om Silvia intygade att hon inget hade hört och att kungen var ”mannen i hennes liv” och att hon älskade honom av hela sitt hjärta.

Och i ett sådant fall skulle man inte behöva spekulera vilken motivation folk hade för att få bort kungen och ersätta honom med en vettigare person trots att det gynnade vissa – och missgynnade andra. En vanlig medborgare utan någon som helst vinning i saken skulle säkert ha sin starka åsikt kring det som ”inte hade hänt”.

Jag anser att du gör flera tankevurpor:

Festen som AB och DP deltog i var ingen ”familjefest” med endast de närmaste inbjudna utan kanske snarare en förlängd affärsmiddag vars deltagare inte ska betraktas som ”vänner” utan just affärsbekanta.
Att börja bråka på en sådan tillställning är ingen ”familjeangelägenhet” och det ÄR extremt obehagligt för de andra deltagarna
att inte sluta trots att värden ber om det är en ännu större indikation på idioti
Att inte åka hem utan stanna kvar för att vädra sina privata problem på en offentlig tillställning talar om stora brister i omdömet.
Att skylla på spriten och black var bara kronan på verket.
Senast redigerad av sno 2017-08-09 kl. 03:37.
Citera
2017-08-09, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph
I min värld är det en högst trolig teori. AB gjorde en snabb karriär efter att han lämnade partiet, vilket bör irriterat både en och annan, sedan tidigare, etablerad näringslivstopp. När AB väl lyckas trampa i klaveret i form av en snefylla, ser gamarna en möjlighet och ser till att läcka.

Ska man ta det ett steg längre kan man fundera över piller i glaset och annat, men med tanke på vilken fästmö AB har så tror jag att eventuella läkemedel eller narkotika inmundigats frivilligt.

Att någon eller några däremot sett en möjlighet till att sänka hans kometkarriär och därför läckt, det ser jag som uppenbart.

Tror du är något på spåren här. Som så många andra gånger: Cherchez la femme! Stenbäckarnas snabba reaktion får mig att tro att Dominans inträde i Borgs liv varit en skamfläck på fasaden. Betänk att fd fru Borg blev rejält bedragen och förd bakom ljuset innan otrohetsaffären kom ut. Borg kanske brister i omdöme och moral. Såna vill man inte ha på viktiga styrelseposter.
Citera
2017-08-09, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Tror du är något på spåren här. Som så många andra gånger: Cherchez la femme! Stenbäckarnas snabba reaktion får mig att tro att Dominans inträde i Borgs liv varit en skamfläck på fasaden. Betänk att fd fru Borg blev rejält bedragen och förd bakom ljuset innan otrohetsaffären kom ut. Borg kanske brister i omdöme och moral. Såna vill man inte ha på viktiga styrelseposter.

Med tanke på att Christina Stenbeck var den som anställde PG Gyllenhammar då skulle jag inte vara helt övertygad om att styrelsemedlemmarnas personliga moral när det gäller äktenskapets helgd skulle vara det avgörande.

Däremot kan jag tänka mig att det inte skulle vara så roligt att behöva svara på frågor angående styrelsemedlemmar som kallar kvinnor (eller en kvinna) för en hora - offentligt. Att ha älskarinnor till höger och vänster är troligtvis inget som Christina skulle lägga sig i. Det är fruns sak att stanna eller gå.

Intressant detalj från Sanna Öhlander Borgs facebook-sida är att hon umgås med Ann Zetterberg Littorin..

Vidare gillar hon Christer Sturmark - medan exmaken har kommit ut som "troende"..

P.S. När det gäller Christinas (och hennes helsyskons) moral då kan den också ifrågasättas med tanke på hur hårt de stred emot sin halvbror och hans rättigheter till den gemensamma kakan. Det är väl inte pojkens fel att hans (och Christinas och de helsyskonens) far var omoralisk och svekfull? Alla barnen borde ha fått en lika stor del - om du frågar mig. Nu blev det inte så. Det var lite omoraliskt gjort så Christina själv har inte helt rent mjöl i påsen.
Senast redigerad av sno 2017-08-09 kl. 04:57.
Citera
2017-08-09, 07:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Så om jag förstått det hela rätt har det bara varit massa rykten om Borg och det finns inga bevis alls. Nån som vill Borg ont har hittat på skvaller helt enkelt, och en sinnesslö polis väljer att utreda på obefintliga grunder.
Eftersom Borg själv dementerade så trodde tydligen han också på "skvallret".
Citera
2017-08-09, 07:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Om man ska titta på vilken fakta som finns och försöka tänka ut något sannolikt är det väl att Borg och polskan har bråkat med varandra under tillställningen.
Och lite högljutt.

* Det blir då obehagligt för de övriga. (Därav kommentar i media om att det var obehagligt).
* Och därav att Borg använder facebook för att ursäkta sig. Det är en ren familje-historia. Då finns en logik i det.
Därav blir det helt bisarrt att Borg skulle ha kallat till presskonferens. Vem kallar till presskonferens för att berätta att man har haft en ordväxling inom familjen.
* Därav att polskan skriver förlåtande till Borg på facebook. (Något som verkar lite halvt bisarrt annars). Men här finns en logik i det.
Den förlåtande kommentaren från Dominika var konstig. Som du säger kanske hon skrev den för att visa alla att hon hade förlåtit Anders för att han kallat henne för hora och liknande.
Citera
2017-08-09, 07:23
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den förlåtande kommentaren från Dominika var konstig. Som du säger kanske hon skrev den för att visa alla att hon hade förlåtit Anders för att han kallat henne för hora och liknande.

Fast Dominika var inte närvarande när Anders Borg gick bärsärkagång med kuken i högsta hugg. Hon var nere vid bryggan i okänt ärende. Alltså var det någon annan kvinna som blev kallad "hora" och "slinka". Vet inte vem.
Citera
2017-08-09, 07:25
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaceMorph

Ett 60-tal personer medverkade på festen, och kanske 10-20 stycken i samma rum som Anders Borg. Det är för många personer och för unga personer och för spännande för att det ska vara möjligt att tysta ner. Den här mannen styrde mer eller mindre landet tillsammans med Reinfeldt i åtta år. Alla som befann sig i rummet var troligtvis inte direktörer. Snacket går direkt på stadens innekrogar.

Det vete sjutton vilken krishantering som hade varit bäst för Borg. Jag tror det hade gått åt pipsvängen oavsett hur han hade gjort. Med tanke på det som beskrivs ha utspelats så kan det hända att han faktiskt inte minns. Det finns exempel på alkoholister som har vaknat upp på ett hotellrum i en främmande stad och inte har en aning om hur dom hamnat där. Sedan visar det sig att dom själv har tagit bilen dit och kört kraftigt berusade i 30 mil. När alkoholhalten överstiger en viss promille kan sprit vara livsfarligt.
Citera
2017-08-09, 08:09
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eftersom Borg själv dementerade så trodde tydligen han också på "skvallret".
Inte dementerade ska det väl vara men ja, så enkelt är det. AB har betett sig illa oavsett vad hans försvarare i tråden säger av den enkla anledning att han ber om ursäkt för vad han gjort.

Sen kan man ha olika uppfattningar om allvaret i vad han gjort men jag skulle inte tveka att nita en som tog mig mellan benen och särskilt inte en landsförrädare från 7K partiet.
Citera
2017-08-09, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Själv tycker jag att det har fullständigt spårat ur om sådana här skitsaker hamnar i polisutredningar och domstolar. Det bör vara betydligt större latitud mellan den privata sfären och samhällets upprätthållande av lag och ordning i landet. Samma sak med Kent Ekeroth affären. Ingen har kommit till skada.
Att sen både Borg och Ekeroth visar vilka pantade nötter de är bara bonus.
Men då, sluta med att försöka leda bort uppmärksamheten från Kuk Anders med att dra in andra politiker i ditt skrivande, för inte har jag sett dig skriva om moderata politiker i SD trådarna där du jämställer dem...

Nä man skall skriva om Kuk Anders då han varit vår finansminister och fått lön av oss och styrt vår ekonomi. Den som blir minister i min värld skall stå lite högre i moral mm än vanliga arbetare, sålunda har inte sållningen fungerat under många år då det är både halvutbildade och inte de bästa som styr, ej heller har de ett skötsamt leverne man skulle förvänta sig.

Sen så har han ju bekräftat att han gjort olagligheter och efter att han förstått att han kan straffas ångrar han erkännandet och sen tystnar han för att hoppas att det lägger sig.
Citera
2017-08-09, 09:09
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Patetiska ankdammssverige i ett nötskal, nu uttrycks besvikelse för att han "kommer undan" för att förundersökningen läggs ned, fy f-n vad löjligt! Utan att ursäkta det beteende som han påstods ha uppvisat, MEN det finns ju inga målsägande!!!

Fatta att att de kvinnor och män som blev utsatta KÄNNER LOJALITET med sin VÄN som gjorde bort sig på fyllan. Lojalitet är för tusan lojalitet. De betraktar honom tydligen som en vän, alltså
V-Ä-N.

Tror någon att Borg var det enda fyllot på festen?
Vad vet vi om båtfylla bland gästerna?
Vem vill träda fram och erkänna att man deltar i fester där penisviftande förekommer?
Vem vill ha sin eventuella karriär nersmetad med att man festar med Borg och Dominika Peczynski ?
Vem har hållhakar på vem i ett sånt här gäng?
Var det någon på festen, som inte är för feg för att vittna?

Du talar om vänskap bland de här gästerna.
Glöm det!
Citera
2017-08-09, 09:15
Medlem
rough-justices avatar
Vad hände med bilden som cirkulerar på Facebook där Anders Borg har plockat fram draken i sin fullaste prakt?

En sak som har kommit bort i diskussionen är att Anders Borg och Fredrik Reinfeldt var anarkoliberaler i ungdomen. Antagligen var Anders Borg också drogliberal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in