2017-08-08, 23:39
Medlem
Idiadors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Herre gud! Du lyfter den albanska kulturen till nya höjder. Varför vill du alltid att folk ska dö? Du är väl medveten om att jag har betalat din ev utbildning och försörjt dig och dina släktingar i 30 år (hittills). Du är alltså raketforskare! Det förvånar mig inte för det sägs ju vara en vanlig utbildning hos dina muslimska bröder från Syrien. Vad som förvånar mig är att den albanska solidariteten är så stor att ingen försöker stoppa dina pinsamma utgjutelser som gjort mer för att avslöja den albanska mentaliteten än tio säsonger av efterlyst. Det är inte bara när ni ska lyncha någon som ni ställer upp. Ett beundransvärt folk med en storslagen kultur. Fortsätt gärna att visa vilken tillgång ni är i ett civiliserat land. Jag är säker på att Europa avundas oss.

Att resonera med dig måste vara som att resonera med en betongvägg... Jösses, enda du har kommit med är halmgubbar, påhitt, ilska, feghet... hur mår du egentligen gubben?
Senast redigerad av Idiador 2017-08-08 kl. 23:41.
Citera
2017-08-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Lär dig källkritik. Ullenhag försöker motbevisa dem som ansåg att albaner var den tidens somalier, genom att lyfta upp flyktingar från hela Jugoslavien. Siffran för Kosovo är 50%.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Utbildning-och-forskning/Befolkningens-utbildning/Befolkningens-utbildning/9568/9575/Behallare-for-Press/406160/

Undersökningen handlar om flyktingar från forna Jugoslavien, där även albaner räknas in. Det intressanta är att han från den undersökningen lyfter fram albaner som exempel på en grupp som hade det svårt men som idag lyckats bra.

Vad vill du säga med din källa? Den säger ingenting om en specifik etnisk grupp. De flesta flyktingar som kom från Balkan var inte jätte utbildade precis, men lyckades ändå ganska bra på arbetsmarknaden. Med tanke på vad ditt folk utsatte de för så har de ju lyckats etablera sig bra i det nya landet.
Senast redigerad av Ominus 2017-08-09 kl. 00:20.
Citera
2017-08-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Lär dig källkritik. Ullenhag försöker motbevisa dem som ansåg att albaner var den tidens somalier, genom att lyfta upp flyktingar från hela Jugoslavien. Siffran för Kosovo är 50%.

https://www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Statistik-efter-amne/Utbildning-och-forskning/Befolkningens-utbildning/Befolkningens-utbildning/9568/9575/Behallare-for-Press/406160/

Undersökningen handlar om flyktingar från forna Jugoslavien, där även albaner räknas in. Det intressanta är att han från den undersökningen lyfter fram albaner som exempel på en grupp som hade det svårt men som idag lyckats bra.

Vad vill du säga med din källa? Den säger ingenting om en specifik etnisk grupp. De flesta flyktingar som kom från Balkan var inte jätte utbildade precis, men lyckades ändå ganska bra på arbetsmarknaden. Med tanke på vad ditt folk utsatte de för så har de ju lyckats etablera sig bra i det nya landet.
Citera
2017-08-09, 09:21
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Att resonera med dig måste vara som att resonera med en betongvägg... Jösses, enda du har kommit med är halmgubbar, påhitt, ilska, feghet... hur mår du egentligen gubben?

Jag skrev ett ganska så långt inlägg för att bemöta trollet. Ju mer jag skrev, desto mera lönlöst kändes det som. Vissa idioter har bara ett alldeles för tjockt lager i skallen. Man kommer inte åt dem.

Man kan lika gärna bara länka albanskan Dua Lipa som svar.

Typ så här...

https://www.youtube.com/watch?v=-rey3m8SWQI
Senast redigerad av -Wolfcastle- 2017-08-09 kl. 09:34.
Citera
2017-08-09, 10:12
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Tack för ditt kloka inlägg. Du har insiktsfullt beskrivit den högstående albanska kulturen för oss okunniga svenskar. Kulturen existerar inte är tydligen ditt svar. Kriminaliteten är ni uppenbarligen stolta över eftersom ingen tar avstånd från den. Det storslagna i att samla 50, uppenbarligen sysslolösa, män för att bilda en lynchmobb kanske inte är omedelbart tydligt för civiliserade svenskar, men verkar i albanska ögon vara något att vara stolt över. Jag tar med stort intresse del av ytterligare exempel på den albanska mentaliteten. Har du någon gång funderat på att googla begreppen "aggression" "mindervärdeskomplex". Eftersom ni alla, förutom att ha en svensk tjej (vilket ni tycks tro ska höja er i omvärldens ögon), även anser er vara "högutbildade" så kanske du kan få en aha-upplevelse av läsningen. F.Ö. mår jag utmärkt, men så slits jag ju heller inte sönder av instängd ilska. Pröva det!
Citera
2017-08-09, 10:22
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wolfcastle-
Jag skrev ett ganska så långt inlägg för att bemöta trollet. Ju mer jag skrev, desto mera lönlöst kändes det som. Vissa idioter har bara ett alldeles för tjockt lager i skallen. Man kommer inte åt dem.

Man kan lika gärna bara länka albanskan Dua Lipa som svar.

Typ så här...

https://www.youtube.com/watch?v=-rey3m8SWQI
Du gör alldeles rätt i att ge upp. Hur var det "ha krutet i blodet"? Du har aldrig försökt att övertyga någon med fakta och argument? Du förstår, "ingenjören", det är så civiliserade, ickekriminella kulturer går till väga när man har olika uppfattningar. Men vad vet jag? Ditt sätt, att önska livet ur dem vars åsikter man ogillar eller vars frågor man inte kan besvara, kanske fungerar bättre. Historien kommer att visa vad som är bäst...Men vänta lite, historien har bestämt vad som är bäst. Om trehundra år kommer även ditt folk att nått den insikten. Åk ner och vänta.
Citera
2017-08-09, 11:00
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus

Grattis det tog dom bara 25-30 år.
Vad kostade det på vägen för oss Svenskar tror du?
Sedan är deras sysselsättningsgrad fortfarande för låg efter alla dessa år. Skulle svenskar ha samma sysselsättningsgrad så skulle landet gå under (ännu snabbare än nu)
Senast redigerad av Mycatisonfire 2017-08-09 kl. 11:03.
Citera
2017-08-09, 11:25
Medlem
Citat:
- Läst om Skanderbeg ditt fula lilla troll? Vore det inte för albaner så hade halva Europa varit osmansk sedan 500 år tillbaka. Och albansk lojalitet är till salu? Hur förklarar du då att en mobb på 50 personer mobiliserades snabbare än vad du och dina närmaste familjemedlemmar kommer träffas när du ligger där vid din dödsbädd?

"Knarksmuggling/försäljning, bidragsbrott, vapensmuggling och aggressivitet."

- Jag är ingenjör. Min hustru är läkare. Alla mina närmaste med albansk bakgrund är högutbildad. Själv då? Får man gissa på att du är en missbrukare av den aggressivare sorten och där du vid x antal ggr försökt att även införskaffa någon typ av vapen?

En utåtagerande Albansk ingenjör som dillar om vapen och kungar. Hmm. Har du mustasch och pälsmössa ? Känner du Dragan och Milos ? Är du med i Kalender fur alle? Har Dragan -med arbetsförmedlingens hjälp- gett dig ett instegsjobb som svarttaxichaffis ? (funkar nog) Jag tror det är dax för dig att ta ditt första uppdrag, att köra tabacmannen direkt till Kumlaanstalten!

PS. Om du är ingenjör, då är jag Donika Kastrioti.
Citera
2017-08-09, 11:32
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Du gör alldeles rätt i att ge upp. Hur var det "ha krutet i blodet"? Du har aldrig försökt att övertyga någon med fakta och argument? istorien kommer att visa vad som är bäst...Men vänta lite, historien har bestämt vad som är bäst. Om trehundra år kommer även ditt folk att nått den insikten. Åk ner och vänta.

Här kommer ett argument...

- Om 300 år så kommer den albanska kulturen att fortfarande bestå. Albanien är världens mest homogena land. Sverige å andra sidan kommer att vara totalt utspädd och mixat med folk från MENA-länderna, afghaner och Somalier och detta bara inom dem närmaste 30 åren. Svensken är snart minoritet i sitt eget hemland. Minsta lilla övertramp från snutarna och förorterna står i brand. Det är alldeles för sent för Sverige.

Orsaken till det? Fega internetkrigare som du.

Forsätt nu och ät bajs med dina "fina" formuleringar.
Citera
2017-08-09, 11:47
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Här kommer ett argument...

- Om 300 år så kommer den albanska kulturen att fortfarande bestå. Albanien är världens mest homogena land. Sverige å andra sidan kommer att vara totalt utspädd och mixat med folk från MENA-länderna, afghaner och Somalier och detta bara inom dem närmaste 30 åren. Svensken är snart minoritet i sitt eget hemland. Minsta lilla övertramp från snutarna och förorterna står i brand. Det är alldeles för sent för Sverige.

Orsaken till det? Fega internetkrigare som du.

Forsätt nu och ät bajs med dina "fina" formuleringar.
Hmm. Glömde du inte något högstående folk här? Ett folk som ser ner på dem som försörjer dem, men inte ser ner på kriminella? Som ser aggressivitet som något beundransvärt?
Jag beklagar att du stör dig på att jag behärskar det svenska språket. Du har ju själv nått upp till "kiss- och bajsnivån", det är då våra svenska barn vid 4-5 års ålder upptäcker fula ord och finner en stor glädje i att använda dem. Det går sedan över. Men det gäller tydligen bara för svenska barn!
Citera
2017-08-09, 11:51
Medlem
-Wolfcastle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
En utåtagerande Albansk ingenjör som dillar om [b]vapen [b]och kungar. Hmm. Har du mustasch och pälsmössa ? Känner du Dragan och Milos ?
PS. Om du är ingenjör, då är jag Donika Kastrioti.

- När har jag "dillat" om vapen i syftet att romantisera just vapen? Du har dock helt rätt i att med ju fler svar man matar användaren "Pausanias" med, desto mindre som trovärdig framstår man som. Jag känner ingen Dragan. Har aldrig varit inskrivin på arbetsförmedlingen heller för den delen. Men jag förstår din poäng.

Kul att du vet lite om albanskan Donika Kastrioti.

Ha en fortsatt bra dag.
Citera
2017-08-09, 12:48
Medlem
Efter så mycket svårigheter för många albaner att komma in i det svenska systemet och all rasism många blev utsatta för så tycks man idag ha glömt det för nu är man själva rasister mot andra som försöker göra samma resa. Vidrigt!!!!

Återigen albansk/balkan attityd hör inte hemma i det här landet! Nån gång måste ni albaner lära er det. När någon blir knivskuren, ja då slår man 112 som någon skrivit tidigare, inte samlar ihop en arbetslös mobb på 50 och försöker storma HVB hem.
Senast redigerad av plingirutan 2017-08-09 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in