2017-08-08, 21:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mice.eagle
Han kom gående & trummade med händerna i luften på Linköpings resecentrum på tågperrongen.
Skulle vilje be dom kolla Övervakningskamerorna därifrån under Juli månad.
Mitt minne gällande datum är inte det bästa men troligtvis 7:e eller 18:e. Det var då jag pendlade via Linköping 👌🏼

Hur säker är du på att det var P ni såg, hur kan du vara så säker i så fall?

Hur såg han ut, skick, uppträdande?

P är inte den enda trummisen i Sverige som trummar sig genom dagarna.
Citera
2017-08-08, 21:22
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Ja men söket var väl i söndags?

Ja exakt. Tänkte om föräldrarna får lite tid att smälta det eller kanske identifiera innan det kommer ut i tidningen.

Det måste ju finnas en anledning till att allt är bortplockat på FB, men pappan har Patrik som omslagsbild än.
Citera
2017-08-08, 21:23
Medlem
Citat:
Han kom gående & trummade med händerna i luften på Linköpings resecentrum på tågperrongen.
Skulle vilje be dom kolla Övervakningskamerorna därifrån under Juli månad.
Mitt minne gällande datum är inte det bästa men troligtvis 7:e eller 18:e. Det var då jag pendlade via Linköping 👌🏼

Om det var Patrik? Minns du mer av situationen? Hade han någonting med sig? Detta är en otroligt viktig observation om det är rätt person..
Vid den tidpunkten hade han isf varit försvunnen i över 1,5 månad och sträckan mellan hallsberg-Linköping är dryga 10 mil.
Citera
2017-08-08, 21:32
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Ja exakt. Tänkte om föräldrarna får lite tid att smälta det eller kanske identifiera innan det kommer ut i tidningen.

Det måste ju finnas en anledning till att allt är bortplockat på FB, men pappan har Patrik som omslagsbild än.

Om nu MPS gjorde fynd i söndags borde dom väl gjort (reklam) om det på något sätt , är ju en organisation som lever på spons och gåvor . Så man vill ju gärna vara (duktiga) och visa att man gör resultat .

Nu har i princip allt av MPS plockats bort , men FIKK's saker ligger kvar

Men eftersom både c.l & j.l har plockat bort sina inlägg ihop med MPS ,borde ett fynd ha gjorts i söndags .

Bara att vänta på hur länge sekten får leva i ovisshet ,där borde info komma först .
Citera
2017-08-08, 21:38
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur säker är du på att det var P ni såg, hur kan du vara så säker i så fall?

Hur såg han ut, skick, uppträdande?

P är inte den enda trummisen i Sverige som trummar sig genom dagarna.

Han gick längs spår 1, vi stod på andra sidan av spåret på 2
& 3. Det var min äldsta dotter (9) som började fnissa åt en kille som enligt henne gjorde något konstigt. Jag noterade att killen var ljushårig, bar hörlurar, trummade med pekfingrarna i luften. Han verkade befinna sig i sin egna värld, helt inne i sig själv liksom. Killen hade en ryggsäck. Mer än så poängterade jag inte. Tyvärr kan jag inte säga något om skicket på honom eftersom jag befann mig några meter ifrån.

Jag har tipsat polis nu.
Citera
2017-08-08, 21:42
Medlem
Citat:
& 3. Det var min äldsta dotter (9) som började fnissa åt en kille som enligt henne gjorde något konstigt. Jag noterade att killen var ljushårig, bar hörlurar, trummade med pekfingrarna i luften. Han verkade befinna sig i sin egna värld, helt inne i sig själv liksom. Killen hade en ryggsäck. Mer än så poängterade jag inte. Tyvärr kan jag inte säga något om skicket på honom eftersom jag befann mig några meter ifrån.

Jag har tipsat polis nu.

Bra att du tipsat polisen. Vad sa dem och hur reagerade de angående din OBS?
Vart åker tågen till från spår 1?
Citera
2017-08-08, 21:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
& 3. Det var min äldsta dotter (9) som började fnissa åt en kille som enligt henne gjorde något konstigt. Jag noterade att killen var ljushårig, bar hörlurar, trummade med pekfingrarna i luften. Han verkade befinna sig i sin egna värld, helt inne i sig själv liksom. Killen hade en ryggsäck. Mer än så poängterade jag inte. Tyvärr kan jag inte komma ihåg skicket på honom eftersom jag befann mig några meter ifrån.

Jag har tipsat polis nu.

Ska vi ta en HP förklaring?

P kanske hittade en ny ryggsäck i kojan och på Ettans spårvagn hittade han en mp3 spelare med nya lurar.

Eller en realistisk flasbackförklaring?

Det var inte P.
Citera
2017-08-08, 21:53
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Jag har tipsat polis nu.

Jättebra.

Tänkte du på vad för hörlurar han hade? Färg på ryggsäcken? Hur han var klädd?
Citera
2017-08-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska vi ta en HP förklaring?

P kanske hittade en ny ryggsäck i kojan och på Ettans spårvagn hittade han en mp3 spelare med nya lurar.

Eller en realistisk flasbackförklaring?

Det var inte P.

Eftersom han enligt uppgifter i Sektens HP-grupp "observerades" på typ varenda McDonalds i Mellansverige så kanske han hittade en kvargömd ryggsäck där? Med 400 kronor i kontanter, vilket tydligen föräldrarna hade stenkoll på att han hade, och en "psykos" lyckades han ju enligt Sektuppgifterna ta sig runt mellan många städer, äta massor med hamburgare och sedan trumma sig vidare så snabbt att ingen hann notera hans närvaro förrän senare...

Ok, detta är något mer seriöst: Det är mycket som tyder på att Patrik nu har hittats, oavsett om det är hans kvarlevor som funnits av MPS, om han självmant kommit hem eller om han hört av sig till föräldrarna. Jag hoppas naturligtvis att "världens story" slutade/slutar lyckligt, men det återstår att se.
Citera
2017-08-08, 21:55
Medlem
Mice.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds
Om det var Patrik? Minns du mer av situationen? Hade han någonting med sig? Detta är en otroligt viktig observation om det är rätt person..
Vid den tidpunkten hade han isf varit försvunnen i över 1,5 månad och sträckan mellan hallsberg-Linköping är dryga 10 mil.

Jag läste precis om att han skulle egentligen hoppat av vid Mjölby ? Om han var i förvirrat skick kanske han försökt ta sig tillbaka till Mjölby för att det skulle bli rätt.. därav åkt via Linköping.
Skrev mer om min observation om det jag minns, Kolla det inlägget.
Citera
2017-08-08, 22:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag läste precis om att han skulle egentligen hoppat av vid Mjölby ? Om han var i förvirrat skick kanske han försökt ta sig tillbaka till Mjölby för att det skulle bli rätt.. därav åkt via Linköping.
Skrev mer om min observation om det jag minns, Kolla det inlägget.

Jag misstänker att du och dina barn bevittnade ett tvärsnitt av random musikintresserad yngre kille, uppträdandet tyder på det.

EDIT;

Förvirrad--> Vet han ens vad Mjölby är?

Inte förvirrad--> Varför kliva av tåget i Hallsberg?
Senast redigerad av OY 2017-08-08 kl. 22:03.
Citera
2017-08-08, 22:01
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusmoped
Eftersom han enligt uppgifter i Sektens HP-grupp "observerades" på typ varenda McDonalds i Mellansverige så kanske han hittade en kvargömd ryggsäck där? Med 400 kronor i kontanter, vilket tydligen föräldrarna hade stenkoll på att han hade, och en "psykos" lyckades han ju enligt Sektuppgifterna ta sig runt mellan många städer, äta massor med hamburgare och sedan trumma sig vidare så snabbt att ingen hann notera hans närvaro förrän senare...

Ok, detta är något mer seriöst: Det är mycket som tyder på att Patrik nu har hittats, oavsett om det är hans kvarlevor som funnits av MPS, om han självmant kommit hem eller om han hört av sig till föräldrarna. Jag hoppas naturligtvis att "världens story" slutade/slutar lyckligt, men det återstår att se.

Ja, känner mig ganska säker på att några fynd gjorts eller att P har kontaktat polis eller någon så tiotusentals människor slutar jaga honom. Hoppas på det senare
Kan ju även vara så att telefonen pingat till igen eller kontot har rörts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in