Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Sitter man på studentlån tills man är 50 är man en loser alternativt en idiot. Ungefär som en bolånetorsk. Har man inte betalat tillbaka sitt CSN-lån inom 10-15 år har man nog valt fel utbildning. Så nej det är ingen bomb. Om du är så jävla korkad så du sitter med studielån när du är 50 är du bara att beklaga.
Det verkar gå till så här:
1. du får för dig något. Eller någon lurar i dig något.
2. du travar personangrepp mot mig för att något jag skriver inte stämmer med dina föreställningar.
3. När jag påtalar fakta så kör du om pkt 2.
4. När jag står på mig och du inte kan ignorera så kallar du omvärlden idiotisk.
Och här hade du hamnat i pkt 4.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Dina fakta som du presenterar här är bara tröttsamma att traggla igenom .
Det är nog ingen som tvivlar på att du upplever fakta som tröttsam. Och det lär dessutom vara ett understatement.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Du är en sån jävla fjant.
Nu är du i pkt 2.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Självklart är de federala lånens andel större eftersom det är något nästan alla tar.
Det var inte vad du skrev. Utan du påstod att folk fick ta banklån som Staten garanterade så de blev riskfria för banken men banken kunde profitera på med hög ränta.
Helt frikopplat från verkligheten. Inget kunde bli mer fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Du tar lite här o lite där o kryddar med lite eget tyckande.men har egentligen ingen aning om nånting:
Du är väl iaf den i tråden som är längst ifrån att kunna skriva det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
Nej banken tar ingen risk alls när dom beviljar studentlån.
...
Banker tar för resten aldrig risker. En bankdirektör som tog risker på riktigt skulle kickas direkt.
Jesses. Nu har du definitivt positionerat dig tom under Mertillen. Även hen lär förstå att banker tar risker.
Kreditförlust är därmed ett helt okänt koncept för dig.
(Varför påstår du saker i ett forum för nationalekonomi när du rimligen inte har gått ut grundskolan. Det är ungefär som någon ger sig in i forum för Fysik, matematik och teknologi och påstår att jorden är platt).
Citat:
Ursprungligen postat av
Alpoxen
De federala lånen är ungefär som svenska CSN-lån skriver du.

Menar du ung samma ränta?

Du bara vräker ur dig vad som helst utan koll över huvud taget.
Snarlika principer. Men det kan du bortse ifrån. Försök inte ens.