2017-08-08, 17:59
Medlem
Jag funderar på hur säkra de där obsen var av kranmannen och kvinnan i Hällabrottet? Var det mer det såg en kille/man och det kunde vara han? Åkte från jobbet idag och jag såg nog 3 st killar som jag skulle kunnat vara P men självklart var det inte det men somliknade en kille som han = med ett ganska vanligt utseende.

Väskorna tycker jag stör och skapar frågor: Varför är de orörda? Varför låg de där de gjorde?
Om någon hade stulit dem så är väl sannolikheten väldigt stor att de hade ryckt datorn? Varför annars stjäla en väska? Med det kan man nog utesluta att någon annan än P haft väskorna.

Sista väskan ligger på åkern. Där kan man väl inte gå i bred skallgång utan att trampa ned skörden? Får dom göra det? När jag åkte där med bilen så är åkrarna mycket stora och för att grundligt söka dom måste man nog vara ganska många i bred front. Tror inte det har gjorts?

Sista väskan låg ganska nära Volvo.. Det går långtradare till och från volvo från många håll: Eskilstuna, Västerås, Polen, Tyskland etc kan han ha följt med nån av dom?
Citera
2017-08-08, 18:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Jag funderar på hur säkra de där obsen var av kranmannen och kvinnan i Hällabrottet? Var det mer det såg en kille/man och det kunde vara han? Åkte från jobbet idag och jag såg nog 3 st killar som jag skulle kunnat vara P men självklart var det inte det men somliknade en kille som han = med ett ganska vanligt utseende.

Väskorna tycker jag stör och skapar frågor: Varför är de orörda? Varför låg de där de gjorde?
Om någon hade stulit dem så är väl sannolikheten väldigt stor att de hade ryckt datorn? Varför annars stjäla en väska? Med det kan man nog utesluta att någon annan än P haft väskorna.

Sista väskan ligger på åkern. Där kan man väl inte gå i bred skallgång utan att trampa ned skörden? Får dom göra det? När jag åkte där med bilen så är åkrarna mycket stora och för att grundligt söka dom måste man nog vara ganska många i bred front. Tror inte det har gjorts?

Sista väskan låg ganska nära Volvo.. Det går långtradare till och från volvo från många håll: Eskilstuna, Västerås, Polen, Tyskland etc kan han ha följt med nån av dom?

Väskornas placeringar har varit uppe till diskussion sedan länge!
Många undrar var väskorna är nu!
De BORDE finnas hos polisen till dess, att "världens historia" gjort någon typ av framsteg och lämnat trådar efter sig, att nysta upp!
sedan överlämnas de säkert till föräldrarna .
En del har påstått, att "det enda, som saknades ur väskorna var mobiltelefonen och plånboken!2 VEM har sagt, att de fanns i väskorna ifrån början?
Det är ju sådana saker, som de flesta har i fickan för, att ha lättillgängliga!
Citera
2017-08-08, 18:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Väskornas placeringar har varit uppe till diskussion sedan länge!
Många undrar var väskorna är nu!
De BORDE finnas hos polisen till dess, att "världens historia" gjort någon typ av framsteg och lämnat trådar efter sig, att nysta upp!
sedan överlämnas de säkert till föräldrarna .
En del har påstått, att "det enda, som saknades ur väskorna var mobiltelefonen och plånboken!2 VEM har sagt, att de fanns i väskorna ifrån början?
Det är ju sådana saker, som de flesta har i fickan för, att ha lättillgängliga!

Vem mer än P kan veta om det saknas eller inte saknas något i väskorna? Skumt.

I övrigt så tycker jag att utvecklingen vad gäller MPS samt HP webbsidor antyder att P har hittats. Vore bra om man i så fall bekräftar det offentligt.
Citera
2017-08-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

I övrigt så tycker jag att utvecklingen vad gäller MPS samt HP webbsidor antyder att P har hittats. Vore bra om man i så fall bekräftar det offentligt.

Men brukar inte MPS skriva att söket är avslutat.. etc?
Citera
2017-08-08, 19:18
Medlem
Om man kollar på pappans Facebook så har han tagit bort eller gjort dom inläggen som handlar om Patrik ej offentliga, såsom efterlysningar, egna inlägg etc,,,
Dom har varit där innan o offentliga!!
Knepigt detta!
Varför gör man det?
Citera
2017-08-08, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlgremlin
Om man kollar på pappans Facebook så har han tagit bort eller gjort dom inläggen som handlar om Patrik ej offentliga, såsom efterlysningar, egna inlägg etc,,,
Dom har varit där innan o offentliga!!
Knepigt detta!
Varför gör man det?

Ja gissar man funnit honom avliven 😢
Citera
2017-08-08, 19:26
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

OM Patrik var ensam, när han packade vet ingen mer OM det saknas någonting ur hans väskor!

Det verkar, som det hittats antingen ledtrådar efter Patrik eller , att Patrik återfunnits.
Det diskuterades för många sidor sedan!
Det har varit väldigt underlig stämning i sekten med plötsliga avhopp ur ledningen, "trådar", som inte går, att kommentera, borttagen information och ommöblering.
Först efter det, att sekten slöts sattes "fynd har säkert
gjortsspekulationerna" i rullning på allvar!
Plötsligt kom det inte ens någon information om hur få deltagare, som tagit sig till de olika organiserade söken!
Självklart tar spekulationerna fart!
Citera
2017-08-08, 19:55
Medlem
zippzons avatar
ja nu är det skumt föräldrarna har tagit bort alla efterlysningar på faccebk ,men ingen annan (admins ,Fikk,vänner osv)

så nu borde en lösning vara nära, förmodligen hittat avliden min gissning
Citera
2017-08-08, 19:58
Medlem
Finns ingen info om något på HP gruppen.. om något.
Citera
2017-08-08, 20:03
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Finns ingen info om något på HP gruppen.. om något.

nä det jävla skämtet till grupp ,undrar hur dom tänkt meddela nästan 22 tusen medlemmar .
allt är ju stängt till hälften raderat och tyst .

man är nog nästan tvungen att skapa en tråd om HP fenomenet nu...
Citera
2017-08-08, 20:04
Medlem
Det är mycket märkligt att MPS eller FIKK har inte gjort någon uppdatering om de har nu hittat honom avliden fast det är kanske föräldrarna som önskar att de inte ska berätta något vad som har hänt?
Citera
2017-08-08, 20:08
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Men brukar inte MPS skriva att söket är avslutat.. etc?

Jo! När identitet styrkts eller personen återfunnits vid liv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in